כותרות חמות :

איך נדאג שהילדים ישתו יותר?
איך נדאג שהילדים ישתו יותר?

איך נדאג שהילדים ישתו יותר?

חוקרים בדקו וגילו כי ילדים בישראל לא שותים מספיק מים, מסיבות שונות ומגוונות. הגוף של הילדים מכיל בין 60% ל-70% מים, ומאחר והם נמצאים בשלב הגדילה ולרוב הם פעילים מבחינה גופנית, גופם רגיש יותר לרמת המים והם חשופים לסכנת התייבשות. כיום, ארגוני הבריאות ממליצים לילדים לשתות כ-9 עד 12 כוסות מים ביום, בהתאם לגיל הילד, מין, מזג האוויר ורמת הפעילות הגופנית.

המים הם מרכיב חיוני וקריטי לחיי האדם ולשמירה על בריאותו. המים משתתפים במרבית התהליכים הקורים בגוף, וכאשר הילד שותה מים בכמות מספקת חלה עלייה בכושר הריכוז ובערנות שלו, הוא יכול לתפקד היטב במהלך שעות היום, ובנוסף הוא יסבול פחות ממחלות, כאבי ראש וקשיי ריכוז.

המלצות המומחים בנוגע לכמות המים היומית  

האקדמיה האמריקאית למדעים פרסמה לאחרונה המלצה עדכנית לגבי כמות המים היומית המומלצת לאדם, לפי פרמטרים כמו גיל ומגדר. כך לדוגמה, תינוקות בגיל 6 עד 12 חודשים צריכים לשתות כ-3 כוסות מים ביום, כלומר 0.6 ליטר מים. לילדים בטווח הגילים 3-1 שנים מומלץ לשתות 4.5 כוסות מים ביום (0.9 ליטר מים) ולילדים בטווח הגילים 8-4 שנים מומלץ לשתות 9 כוסות מים ביום.

בקרב בני הנוער ההמלצה משתנה לפי המגדר, לכן בנים בטווח הגילים 18-8 צריכים לשתות בין 9 ל-12 כוסות מים, לעומת הבנות באותו גיל שצריכות לשתות בין 8 ל-10 כוסות מים ביום.

לעודד שתיית מים בקרב הילדים

כהורים לילדים לבטח אתם יודעים כי הם אינם שותים מספיק מים, לכן התפקיד שלנו לעודד אותם ללגום יותר מים. אם אנחנו רגילים לשתות בבית משקאות ממותקים כדאי לשנות הרגלים ולוותר על המשקאות המזיקים לבריאות שלנו. במקום משקאות קלים ומוגזים, כולל מיצים תעשייתיים, מומלץ לעבור לשתיית מים. אגב, אפשר לרכוש ברי מים מתקדמים עם ברז סודה, וכך נהנים מאספקת רציפה של מים מוגזים בבית, וניתן להמתיק את השתייה עם פלח פרי.

כמו כן, אנחנו כהורים צריכים לשמש דוגמה חיובית וחינוכית לילדים שלנו. אם אנחנו רגילים לשתות משקאות ממותקים גם עלינו לוותר על ההרגל וחשוב לחנך את הילדים ולהסביר להם מדוע עדיף לשתות רק מים. אפשר להציע לילדים משקאות ממותקים במסגרת ארוחת הערב המשפחתית בימי שישי וכאשר אוכלים בחוץ.

אם אנחנו רוצים לעודד את הילדים לשתות יותר מים כדאי לרכוש עבורם בקבוק אישי רב פעמי. יש מגוון בקבוקים אישיים בשלל עיצובים מרהיבים, ולפני כל יציאה מהבית ממלאים את הבקבוק האישי וכך הילדים יכולים לשתות מים כאוות נפשם, וגם אין צורך לעצור בקיוסק כדי לקנות שתייה ממותקת. אגב, כדאי לאפשר לילדים לבחור בעצמם את הבקבוק האישי, כך הם מתחברים רגשית לבקבוק המים ונהנים לשתות ממנו בכל הזדמנות.

כל המשפחה עוברת לשתיית מים

אחת הדרכים היעילות ביותר לשתות יותר מים היא לאמץ את המנהג של שתיית כוס מים מיד לאחר היקיצה בבוקר. לאחר השינה הגוף איבד הרבה נוזלים ויש להרוות אותו במים, לכן לפני הקפה להורים ולפני שהילדים שותים כוס שוקו, מיץ או חלב, כדאי להרגיל אותם לשתות כוס מים בבוקר, ומומלץ לשתות כוס מים נוספת גם לפני השינה.

כדאי לדעת כי רכישת מתקן מים לבית מעודדת את כל בני המשפחה לשתות רק מים. יש מגוון דגמים של ברי מים, עם או בלי ברז סודה. המתקן הביתי זמין ומבטיח מים צלולים, נקיים, איכותיים ובריאים. כאשר מנטרלים מהמים לכלוך, מזהמים, חיידקים וריחות לוואי – כולם שותים יותר מים.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן