כותרות חמות :

איפה קונים יודאיקה ישראלית?
איפה קונים יודאיקה ישראלית?

איפה קונים יודאיקה ישראלית?

כשזה מגיע ליודאיקה ישראלית, יש כמה דברים שעולים לראש. הראשון הוא מגן דוד, שמופיע באופן בולט הן ביצירות האמנות והן בתכשיטים. השני הוא החנוכיה או המנורה, שהיא מנורת עם שבעה ענפים המשמשת לעתים קרובות בכסמל מאויר בטקסים ובשמחות. והשלישי הוא המזוזה שהיא מיכל קטן המגילת קלף עם פסוקים מהתורה.

 

גביע הקידוש הוא גביע יין חגיגי המשמש בטקס היהודי בקידוש. גביע הקידוש יכול להיות עשוי מחומרים שונים, כולל כסף, פיוטר או זכוכית. הספל מעוטר לרוב בסמלים דתיים ועשוי להיות חרוט בשם האדם שבבעלותו. גביע הקידוש מועבר בדרך כלל מדור לדור בתוך משפחה.

5 דברים בסיסיים על גביע קידוש עשוי כסף

1. גביע הקידוש משמש בטקס היהודי של קידוש.

גביע הקידוש משמש בטקס היהודי בקידוש. גביע הקידוש הוא כלי קודש המשמש לקדש את היום ולאפשר לנו להשתתף בקדושת השבת ויום טוב.  גביע קידוש מכסף מתמלא ביין או במיץ ענבים ומברכים עליו ברכה. לאחר מכן מעבירים את הספל סביב השולחן, וכל אחד לגם ממנו. גביע הקידוש הוא סמל יפה לאחדותנו עם האלוקים, והוא מזכיר לנו שכולנו מחוברים למקור החיים האלוקי. אנו ממלאים את הכוס ביין או מיץ ענבים, שהם שניהם סמלים של שפע ושמחה, ומברכים את הכוס במילות תודה והלל. גביע הקידוש הוא תזכורת שאנו מבורכים בכל רגע, ולכך שתמיד צריך להודות על שפע החיים.

2. גביע הקידוש יכול להיות עשוי מחומרים שונים, כולל כסף, מתכת או זכוכית.

כוס הקידוש היא כוס מיוחדת המשמשת לקדושת שבת וחגים. גביע הקידוש עשוי בדרך כלל מכסף, מתכת או זכוכית, ולעתים קרובות חרוט עליו סמל יהודי. ממלאים את הכוס ביין, ומברכים עליו את הברכה. לאחר קריאת הברכה מעבירים את הכוס כדי שכל הנוכחים יוכלו ללגום. גביע הקידוש הוא סמל עוצמתי לאמונתנו, והשימוש בו מסייע ליצור אווירה מיוחדת של קדושה ושמחה.

3. הספל מעוטר לרוב בסמלים דתיים וניתן לחרוט עליו את שם האדם שבבעלותו.

הרבי הקפיד במיוחד על אכילה ושתייה מכלים כשרים. הרבה פעמים היה אומר שמאחר שמשווים את התורה ל"מים" (דברים ל"ב, ב), מי שאוכל ושותה מאכלים טמאים דומה למי ש"אוכל טמא ומטמא" (יומא ל"ה ב). הספל, במיוחד, מעוטר לעתים קרובות בסמלים דתיים ועשוי להיות חרוט עם שמו של האדם שבבעלותו. כוס זו, המכונה "כוס קידוש", משמשת לקדשת היין לפני שתייתו. הרבי היה אומר לעתים קרובות ששימוש בכוס קידוש עוזר למקד את הנפש בקדושת היין ומונע מהאדם להשתכר. יתר על כן, הרבי תמיד היה מקפיד לשתות רק מהכוס האישית שלו, ואמר שזה גורם לו להרגיש יותר מחובר לקב"ה. כך לימד אותנו הרבי שגם דבר פשוט לכאורה כמו שתייה מכוס יכול להיות מעשה בעל משמעות דתית.

4. גביע הקידוש עובר בדרך כלל מדור לדור בתוך משפחה.

כוס הקידוש בדרך כלל מועברת מדור לדור בתוך משפחה. הכוס עשויה באופן מסורתי מכסף, אך היא יכולה להיות עשויה גם מזכוכית, קרמיקה או כל חומר אחר. לגביע הקידוש יש משמעות מיוחדת עבור יהודים בכל העולם. זוהי תזכורת למורשת שלנו ולקשר שלנו לאלוהים. גביע הקידוש מזכיר לנו שאנחנו חלק ממשהו גדול מאיתנו. זה סמל לעמית שלנו ולאחדות שלנו. גביע הקידוש הוא תזכורת לכך שכולנו מחוברים ושכולנו חלק מאותה משפחה.

5. ספל קידוש עשוי כסף משמש לעתים קרובות בטקסים יהודיים לברכת יין או מיץ ענבים.

גביע הקידוש הוא חלק חשוב מטקסים יהודיים רבים. עשוי מכסף, הוא משמש לעתים קרובות לברך יין או מיץ ענבים. בדרך כלל ממלאים את הכוס ביין כשר, אותו מברך העומד לפני שתיית המשתתפים. במקרים מסוימים ניתן להשתמש בכוס הקידושין גם לברך על פריטים אחרים, כמו לחם או חלה. כוס הקידושין היא תזכורת לחשיבות ברכת המזון והמשקה שלנו, ולצורך לקדש את כל מה שאנו צורכים. ניתן למצוא גביע קידוש מכסף במחיר הוגן בנדב ארט חנות היודאיקה הטובה ברשת.

 

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן