כותרות חמות :

ליווי על-ידי עורך דין להקמת ורישום חברה
ליווי על-ידי עורך דין להקמת ורישום חברה

ליווי על-ידי עורך דין להקמת ורישום חברה

ראשית כל נענה על השאלה המרכזית – האם צריך עורך דין לפתיחת חברה? התשובה ייתכן ותפתיע אתכם, אולם כיום החוק העדכני מתיר לבצע את כל תהליך הכנת המסמכים והרישום של החברה לרשם החברות, ללא ליווי של עורך דין. מעורבותו של איש מקצוע משפטי נדרשה עד לאחרונה לצורך אימות חתימתם של בעלי מניות וכן דירקטורים. בזכות תהליך התייעלות בגופים הממשלתיים הרלוונטיים, כיום ניתן לבצע זאת באופן עצמאי לחלוטין דרך ממשק אונליין מתקדם המייתר את הצורך באימות החתימה ובאישורם של אי אלו מסמכים. אם כך הדבר, מדוע רבים עודם בוחרים להסתמך על שירותיהם של משרדי עורכי דין לדיני חברות ? הסיבה לכך נעוצה במידת הרגישות של התהליך וכן הרצון בתהליך יעיל, מקצועי וזריז.

הכנה מקדימה לקראת תהליך הרישום

בעבור התהליך הנדרש לצורך רישומה של החברה, על הנוגעים בדבר להכין מבעוד מועד שורה של מסמכים שונים ולמלאם בקפידה ובהתאם לנדרש. מסמכים אלו כוללים טופס להגשמת מסמכים לצורכי רישום חברות, טופס בקשה לרישום חברה ובו מצוין שמה של החברה, כתובת המשרד, יעדיה של החברה ועוד. מסמך הצהרה מטעמם של בעלי המניות הראשונים על החברה, הצהרת הדירקטורים הראשונים וכן תקנון החברה. יש לציין, כי בשונה מן המסמכים השונים שתוארו זה עתה, הרי שהמסמך האחרון, הלא הוא תקנון החברה, הינו בעל חשיבות יתרה, וניסוחו על-ידי עורך דין הבקיא בנושא הוא קריטי. מטרתו של תקנון החברה היא לשמש כמעין חוזה המתקיים בין החברה עצמה לבין המחזיקים במניותיה. נוסף על כך, תקנון החברה ניתן לשינוי אף ורק בהליך מיוחד של האספה הכללית.

ליווי משפטי בעת רישום החברה

המעוניינים בקבלת שירות מטעם עורך דין מומחה לדיני חברות ורישום חברות, יעניקו את האחריות במלואה לבעל המקצוע. חשוב לציין, כי הכנתם של המסמכים בקפידה הינה קריטית לייעול התהליך. לעתים, כאשר המסמכים נערכים על-ידי אדם שאיננו בקיא בנושא, הרי שרשם החברות משיב את הטפסים לבדיקה חוזרת, וזאת לאור חסרים שונים שעלו בתהליך. המעוניינים ביצירת תהליך יעיל, זריז ומהיר, ייעזרו בשירותיו המלאים של עורך דין חברות.

לסיכום

בעת הגעתנו למעמד הקמת ורישום החברה, הרי שאין החוק מחייב קבלת שירות מטעמו של גורם משפטי כזה או אחר. עם זאת, הרצון ביצירת מערך מסודר ומלוטש, ובבדיקה משפטית קפדנית של כל הטפסים לרבות מסמכים אשר יסדירו את היחסים בין הכוחות הפועלים בחברה, עודו מניע רבים לבחור בשירות מקצועי מטעמו של עורך דין מומחה בתחום.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן