כותרות חמות :

הרחקת יונים – מתי נזדקק לשירות מבעל מקצוע?
הרחקת יונים – מתי נזדקק לשירות מבעל מקצוע?

הרחקת יונים – מתי נזדקק לשירות מבעל מקצוע?

יונים אמנם אינן מצטיירות כבעל חיים אימתני או מאיים; בטח לבטח שהן אינן מהוות כל איום ישיר על חיינו. אולם לצד הרזומה אותו בנו לאורך אלפי שנים, כבעל כנף הנושא עמו עלה של זית, הרי שהן מביאות עמן לא מעט סכנות בריאותיות ליושבי הבית. יונת הסלע המצויה בערים המרכזיות הינה בעל כנף שאיננו נודד. וככזאת, וודאי שהיא מוצאת את הערים הגדולות, היישובים והמושבים לאזורי מחייה נהדרים עבורה. לצד שאריות מזון רבות המצויות בכל עבר, הרי שהמבנים מאפשרים ליונים ליהנות ממסתור מפני השמש הקופחת וממחסה בעת בואה של העונה הגשומה. הימצאותן של היונים בקרבת אזור מגורינו, אמנם איננה מהווה סכנה ישירה, אולם באופן הדרגתי היא מגדילה את הסיכויים ללקות במחלות זיהומיות, באלרגיות קשות וכן טומנת בחובה שצף של מזיקים אשר יעברו מנוצותיה אל חלל הבית.

האם ניתן להרחיק את היונים לבד?

הרחקת יונים עצמאית היא בהחלט איננה מילה גסה, ואפשרית, אולם בו-בעת עלינו לקחת בחשבון כי לא ניתן בכל פעם ופעם להרחיק את היונים לבד. כך למשל, כאשר היונים ניגשות פעם אחר פעם לאדנית העציצים, הרי שניתן להרחיקן באמצעות דוקרנים נגד יונים מפלסטיק או מנירוסטה . אולם כאשר מדובר ביונים הניגשות שוב ושוב אל גג הרעפים של הבית או למרפסת השירות, הרי שדוקרנים וודאי שלא יוכלו להועיל. במקרה שכזה, יש לעשות שימוש בהתקנתה של רשת יונים המבוצעת תוך עבודה בגובה רב. הרחקת יונים עצמאית אם כן, מתאפשרת במקרים פשוטים יותר כגון יונים במרפסת השמש, יונים הפוקדות את אדנית העציצים ויונים אשר מבקשות שוב ושוב להתהלך על גדר הבניין או החומה.

מה הם העזרים בהם משתמש מרחיק יונים מקצועי?

מרחיקי יונים מקצועיים נעזרים בעיקר ב-3 אלמנטים מרכזיים: דוקרנים נגד יונים, סליל קפיץ נגד יונים ורשת נגד יונים.

דוקרנים וסליל נגד יונים למעשה פועלים על אותו ההיגיון; כאשר היונה נוחתת על הסליל או הדוקרנים, היא איננה מוצאת קרקע יציבה לדרוך עליה. כאשר הנוחיות של היונה נפגעת, היא פשוט פורסת את כנפיה ומחפשת אחר מקום מחייה אחר.

רשת נגד יונים היא למעשה המענה ההרמטי ביותר, כאשר היא חוסמת את הגישה מבעד היונה, ואיננה מאפשרת לה לחצות לאזור המדובר. כך למשל, נהוג להשתמש ברשת נגד יונים למסתורי כביסה , ברשת נגד יונים כנגד כניסה לפתחי אוורור, לאזורי החיץ המצויים בין מדחס המזגן לגג הבניין ועוד.

אלמנטים אלו נמצאים בשימושם של מרחיקי יונים מקצועיים אשר יודעים היכן למקם אותם ויתרה מזאת – היכן להיעזר בהם באופן שיאפשר את שימושם על פני שנים ארוכות.

בכל שאלה והתייעצות, חפשו אחר המרכז לאיכות הסביבה, מומחים להרחקת יונים מקצועית. שירות בכל רחבי הארץ במהירות, ביעילות ובמחירים הוגנים.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן