כותרות חמות :

הרצי"ה בעיתונות- ספרים
הרצי"ה בעיתונות- ספרים

הרצי"ה בעיתונות- ספרים

ספרים

 

מה לראיונות מעיתונים כמו הארץ, ידיעות אחרונות ומעריב ולמדף ספרי הקודש?

אומנם הספר 'במערכה הצבורית' במהדורתו המחודשת מאגד ראיונות מהעיתונות עם הרב צבי יהודה הכהן קוק, אך הרעיון העומד בבסיסו הוא חשיפת משנתו של הרצי"ה דווקא דרך ראיונות אלו, שהרי "אפילו שיחת חולין של תלמידי חכמים צריכה תלמוד" (עבודה זרה יט ע"ב). על כן הספר משמש כעין מבוא ללימוד משנת רבנו הכתובה בספריו וחרוטה ברגבי אדמתנו, בבניין יישוביה ובליבות ישראל הדרים עליה. בספר מתבהרת תורת חיים המעניקה מענה חד וברור על שאלות העולות על סדר היום הציבורי. הראיונות חושפים את צפונות ליבו של רבנו הרצי"ה ואת הדרכתו המעשית הרלוונטית כאז כן עתה.

הרב צבי יהודה הכהן קוק, ראש ישיבת מרכז הרב, היה מכוח אישיותו וגדלותו התורנית לדמות מובילה במאבקים ציבוריים על צביון המדינה הצעירה ועל טהרת החינוך ולדמות המרכזית ביותר במאבק על שלמות הארץ ועל גאולת העם מן הגלות מאז מלחמת ששת הימים ועד לפטירתו.

לפיכך שיחרו לפתחו גדולי ישראל, מדינאים ואישי ציבור, אנשי רוח ועיתונאים, וביקשו לשמוע את דעתו, דעת התורה, על ענייני השעה. הראיונות שבהם פרס את משנתו על פני שלושת העשורים הראשונים והמכוננים של מדינת ישראל מקובצים בספר זה, שערך בזמנו הרב יוסף ברמסון ז"ל, תלמידו של הרצי"ה.

לפני כארבעה חודשים, בימיו האחרונים, ביקש הרב ברמסון משלוחיו להשלים את הוצאת הספר במהדורה חדשה. ואכן, הספר שיצא לאור לראשונה לפני שלושים ושש שנה מונח שוב על המדפים במלאת ארבעים שנים לפטירת הרב צבי יהודה ועם ההתעוררות להתקרב אל תורתו.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן