כותרות חמות :

איפה עושים טיפול לרכב קיה?
איפה עושים טיפול לרכב קיה?

איפה עושים טיפול לרכב קיה?

טיפולי רכב חשובים מאין כמותם לאורך כל השנה. נשאלת השאלה היכן יש לבצע את הטיפולים כדי להיות בטוחים שהרכב אמין ויתפקד באופן מיטבי בעת הצורך? כל התשובות בכתבה הבאה

מיטב נתקעה עם הרכב שלה באמצע כביש מהיר באחד מימי הקיץ הלוהטים של חודש יולי. תחושת חוסר האונים, התסכול, חוסר הסבלנות של הילדים שהזיעו והתחילו לריב במושב האחורי הפכו את החוויה הזו למשהו שמיטב החליטה לעשות את כל המאמצים כדי שלא יחזור על עצמו. "זה היה פשוט נוראי", היא מספרת. "זה היה אחד הימים החמים ביותר, היינו בדרך הביתה ובאמצע הכביש המהיר פתאום שמעתי רעש מוזר והרכב פשוט הפסיק לזוז. בקושי הצלחתי לנווט אותו אל שולי הכביש הצרים. זה היה מאוד לא בטיחותי, אז ביקשתי מהילדים להישאר בתוך הרכב. פתחתי חלונות כדי שיהיה להם אוויר, הנחתי משולש אזהרה והתקשרתי לביטוח ולכל מי שחשבתי באותו הרגע שיכול לעזור לי לצאת מהמצב הזה".

לקח למיטב יותר משעה של המתנה עד שהגיע מחלץ. "הוא הגיע כמו מלאך משמים", היא מספרת. "הייתי בטוחה שאנחנו נשאר שם לנצח. אני יודעת שזה נשמע דרמטי, אבל זו הייתה סיטואציה נוראית. אחת השאלות הראשונות שהגורר שאל אותי היא מתי הרכב עבר לאחרונה טיפול. לפי המבט שלי בעיניים הוא הבין שכנראה חלף זמן רב מאוד. לדבריו, אם הייתי מקפידה על שגרת טיפולים, אי הנעימות הזו הייתה יכולה להיחסך ממני. אין מה לומר. הפעם למדתי את השיעור על בשרי".

טיפול לרכב קיה או לכל רכב אחר ניתן לעשות במספר מקומות:

  • מוסך מורשה – כל אחת מיצרניות הרכב מתפעלת מוסך מורשה מטעמה. כך למשל, טיפול לרכב קיה יכול להתבצע במוסך מורשה של קיה, טיפול לרכב פיג'ו במוסך מורשה של פיג'ו וכך הלאה. היתרון בטיפולים אלו הוא שהחלפים המורכבים ברכב הם מקוריים והסבירות כי תהיה בהם תקלה נמוכה מאוד. בנוסף, מוסך מורשה לרוב מעניק אחריות על הטיפול, כך שבמקרה של תקלה חוזרת, יש למי לפנות ולא נגרמת עוגמת נפש והוצאות מיותרות. מן העבר השני, עלויות טיפול לרכב קיה עשויות להיות יקרות יותר אם מטפלים במוסך מורשה, בדיוק מהסיבות שצויינו קודם לכן.
  • מוסכים כלליים – טיפול לרכב ניתן לבצע גם במוסכים שאינם מורשים. מוסכים אלו פועלים, כמובן, במסגרת החוק ומעניקים שירות וטיפול איכותי לרכב. במוסכים אלו ניתן להתקין ברכב חלקי חילוף שאינם מקוריים, או חלקים אשר פורקו מרכבים אחרים מאותו הדגם. שימוש בחלפים אלו מוזיל את עלויות הטיפול ברכב.

בין אם תבחרו לטפל ברכב במוסך מורשה או במוסך כללי, חשוב מאוד להקפיד על שגרת טיפולים שכזו. יש מי שמצמידים את הטיפול ברכב לטסט השנתי, וכך בטוחים שהרכב פועל כמו שצריך.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן