כותרות חמות :

חֲרֵדוֹת- שומרת מסורת
חֲרֵדוֹת- שומרת מסורת

חֲרֵדוֹת- שומרת מסורת

 

השבוע התפרסם ב'עיתון' הארץ שעיריית תל אביב תקיים אירועים נפרדים לגברים ולנשים (הכותרת המדויקת היא "עיריית תל אביב תקיים אירועים בהפרדה מגדרית") על ידי רן שמעוני ואור קשתי. לא אשתמש במילים 'הפרדה מגדרית' משום שאין שום סיבה להשתמש במילים שרובנו לא מבינים את משמעותן. ה'מגדר' נקבע בלידה, כל תא ותא בגופנו מאופיין כזכר או כנקבה בהתאם למין, ואין שום סיבה להמציא מילים נוספות שאין להן משמעות. כן, הגיעו מים עד נפש, ואני מסרבת לקחת חלק בהנדסת התודעה הזו. אז עיריית תל אביב הבינה, ברוך ה', שיש ציבור די גדול בתל אביב השומר על המסורת ולא ישתתף באירועים ללא הפרדה בין גברים לנשים, ושעליה – מה לעשות – להתחשב גם בהם ולאפשר להם אירועי פנאי מתאימים לאורח חייהם. כפי שנכתב, המחלקה לתרבות תורנית בעירייה הפיצה חוברת פעילויות שייערכו בקיץ. ראתה סגנית ראש העיר, הגב' ציפי ברנד, שיש מי שדואגים, לא עלינו, גם לתושבים הדתיים בעיר וכמובן יצאה נגד התופעה, שכן היא נוגדת את 'חוק יסוד כבוד האדם וחירותו'. נראה כי הגברת שכחה שחלק מאותו חוק יסוד, כפי שנקבע בפסיקה, הוא חופש הדת.

הגדילה לומר ד"ר יופי תירוש, משפטנית מאוניברסיטת תל אביב: "הפיכת פעוטות בני שלוש ליצורים מיניים שעלולים לפתות ולהתפתות, היא דוגמה מדאיגה של מגמת הקצנה"

הגדילה לומר ד"ר יופי תירוש, משפטנית מאוניברסיטת תל אביב: "הפיכת פעוטות בני שלוש ליצורים מיניים שעלולים לפתות ולהתפתות, היא דוגמה מדאיגה של מגמת הקצנה. לא רק שעיריית תל אביב יפו מפירה את החוק, אלא שהיא שותפה פעילה לעיצוב נורמות צניעות והפרדה קיצוניות…"

משרד החינוך מקדם תוכניות למיניות בריאה מכיתה א', העירייה מאפשרת הכנסת ספרים על טרנסג'נדרים לתוך גני הילדים, ומה שמפריע לנשים הללו הוא עיצוב נורמות של צניעות. ברצינות? איך בכלל מסתדרות המילים 'נורמות של צניעות' עם הפיכת הילדים ליצורים מיניים? כמו כל רעיון של הפרוגרסיביים, גם זה עם סתירה פנימית בלתי אפשרית, אבל הם לא יתבלבלו עם עובדות. הייתי מבקשת מהעורך לשים תמונה של ספרי הלימוד בארה"ב, שמהם לומדים הילדים בבתי הספר הציבוריים. אני חסה עליו ועליכם. רק אומר שמדובר בפורנוגרפיה לשמה. אם יש תנועה שמחפשת להפוך את ילדינו ליצורים מיניים, הרי שמדובר בדיוק בתנועה הזו של הפרוגרס. אם היינו שואלים את כלל ההורים מה הם מעדיפים משתי האופציות – נורמות של צניעות או הפיכת הילדים ליצורים מיניים על ידי מבוגרים, אני משוכנעת שכולם היו מעדיפים את הראשונה.

הילדים של היום עסוקים שעות נוספות במיניות, והמסכנים מנסים לברר עם עצמם לא רק כיצד להתנהל מול המין השני, אלא אם הם בכלל המין שהם, או אולי הם בעצמם המין השני, או אולי בכלל חיה אחרת?! ומה שמטריד את המטורללים האלה של הפרוגרס היא ההפרדה בין גברים לנשים. עולם הפוך ראיתי.

כמו בצופים. כן, הייתם מאמינים?! תנועת הנוער הבינה שפעולות לבנים ולבנות בהפרדה, רחמנא ליצלן, יוצרות שקט תעשייתי, והמדריכים יכולים ממש להעביר פעולה בלי בלגן מיותר. ההפרדה הזו קוימה באדיקות גם במחנה הקיץ. וכך גם בקייטנת הקיץ הנוספת שאליה הצטרפה הילדה השבוע

הבת שלי בכיתה ד'. חייבת לומר בכנות: אם הייתה הפרדה בין בנים לבנות, חיינו היו פשוטים הרבה יותר. הבנות חוגגות לבד ימי הולדת, משחקות לבד אחר הצהריים ומקשקשות בטלפון בינן לבין עצמן. מעט מאוד אינטראקציה בינן לבין הבנים, וגם אם יש כזו, הן היו מעדיפות בלי בכלל. העולם הרבה יותר רגוע באופן הזה. ככה, כמו בצופים. כן, הייתם מאמינים?! תנועת הנוער הבינה שפעולות לבנים ולבנות בהפרדה, רחמנא ליצלן, יוצרות שקט תעשייתי, והמדריכים יכולים ממש להעביר פעולה בלי בלגן מיותר. ההפרדה הזו קוימה באדיקות גם במחנה הקיץ. וכך גם בקייטנת הקיץ הנוספת שאליה הצטרפה הילדה השבוע.

'גברים ממאדים, נשים מנוגה', רב־המכר שיצא בשנות ה־90, שם את הדגש על ההבדלים הברורים כל כך בינינו – נשים וגברים. לעיתים אף נדמה שאנחנו מכוכבים שונים. חושבים אחרת, מרגישים אחרת, מגיבים אחרת… אנחנו פשוט שונים, וטוב שכך, אבל משלימים זה את זה. ההפרדה בין בנים לבנות, גברים ונשים, ברורה כשמש לכל מי שמצליח לחשוב באופן עצמוני. אנחנו לא הופכים את הילדים שלנו ליצורים מיניים בהפרדה הזו. אלה שעושים זאת הם דווקא מי שמתעקשים שאין שום הבדל בין בת לבן, שמנסים לכפות את טשטוש הזהויות, שמנסים בכוח ליצור הבניה חברתית חדשה שאינה תואמת את ההיגיון, השכל הישר ואפילו את המדע. אז מדוע אותן נשים חרדות מפני צניעות?

 

 

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן