כותרות חמות :

המדריך – מטות
המדריך – מטות

המדריך – מטות

לזכור את הדף היומי

אבל איך אפשר לזכור? קבלו את שיטת 'מושגים בּמֶרכָּז'.

השיטה מדגישה הכרה מעמיקה של מושגים החוזרים בש"ס כבסיס להעצמת גדילה בתורה עם תחושת סיפוק משמעותית. פרטים והמחשה (כמובן ללא כל תשלום) כתבו ל־0502124364.

 

חסד של חתונה

נוער מצפה יריחו של תנועת ההתיישבות אמנה ארגן בחמישי האחרון חתונת חסד לזוג גרים חסרי אמצעים ממוצא קוצ'יני. הנוער התרים, מכר פלאפל, העמיד קיוסק ומכר ברד, סוכר ועוד מתוקים באירועים קהילתיים ביישוב. כך הם אספו עשרות אלפי שקלים, ואלו מימנו את עלות החתונה בגן האירועים 'חן במדבר' בכניסה למצפה יריחו וכן את עלות הקייטרינג ויתר צורכי החתונה. תושבים רבים מהישוב וגם אנשים מחוצה לו היו שותפים בחתונה ותרמו מתחום עיסוקם למען הצלחת האירוע. חגית ג'מל, רכזת הקהילה, מסכמת: "יש לנו נוער נפלא עם כוחות אדירים, ושוב הם הוכיחו לנו עד כמה הם מסורים למטרות ערכיות. אנחנו, ההורים וכל היישוב גאים בהם מאוד, ושמחנו להיות חלק קטן בפרויקט החסד האדיר שלהם! כל הכבוד לרכזי הנוער אור והדראל".

 

יעל שבח: "החינוך – מסירות נפש בחיים"

"מורה המשקיעה את כולה בתלמידות, פועלת במסירות נפש למען הדור הבא", אמרה יעל שבח, אלמנתו של הרב רזיאל שבח ואשת חינוך, באירוע הענקת התארים לבוגרות מכללת אפרתה ולמסיימות התואר השני. מאות אורחים ובני משפחה הגיעו השבוע לכבד את המסיימות היוצאות לדרך בשדה החינוך.

 

3,000 בני נוער מרחבי העולם – בלייב פארק

כאלפיים וחמש מאות בנות ובנים מתנועת הנוער היהודית הגדולה בתפוצות – NCSY – המשתייכת לארגון ה־OU העולמי, חגגו השבוע בלייב פארק בראשון לציון את הקשר והחיבור שלהם למדינת ישראל. האירוע כלל הפנינג ברביקיו ענק והופעה מרגשת של האומן  מרדכי שפירא. האירוע פותח שישה שבועות של מחנות קיץ ברחבי הארץ, שבהם יתנדבו הנערים באזורים שונים בפריפריה, ישפצו מועדוני נוער ויעברו בין אתרי מורשת והיסטוריה יהודיים.

 

וקווי ה' יחליפו כוח

בשבוע שעבר יצאו תלמידי ישיבת אור וישועה בחיפה לסיור מרתק ברמת הגולן. את הטיול פתחו התלמידים בביקור ביקב הגולן, שם למדו על תהליך הפקת היין, אחסונו וסוגי היין השונים. לסיום הם נהנו מטעימות יין. לאחר מכן ביקרו התלמידים בכפר התלמודי בקצרין, שם למדו על חיי היומיום של התנאים והאמוראים. משם המשיכה הישיבה לשיעור מפי רב הגולן, הרב ישי סמואל שליט"א, בנושא 'סוגיות הלכתיות בניהול יקב בשנת השמיטה'. את היום סיימו התלמידים בבריכה ביישוב חיספין ובארוחת בשרים מפנקת על האש.

 

חותרים בשאנן

השבוע התכנסו חברי הסגל והמנהלה של האקדמית דתית שאנן לחינוך בחיפה במרכז החתירה על שם דניאל על גדת נחל הירקון בתל אביב. מדריכים מוסמכים מטעם המרכז ליוו את הקבוצה לאורך היום ושפכו אור על הדרכים לחיזוק ושיתוף הפעולה בין עובדי המכללה.

 

 

מדליית ארד באליפות ישראל בג'ודו

נהוראי מור, תלמיד בית החינוך אמית בר אילן פתח תקווה, קטף מדליית ארד במסגרת אליפות ישראל בג'ודו.

יחד איתו בקטגוריה התחרו 9 ילדים במשקל 55 בשנתון 2009. אף שהפסיד בקרב הראשון, בקרבות הבאים ניצח נהוראי במשך שלוש פעמים ברציפות וזכה במדליית ארד ובמקום השלישי והמכובד.

 

מטעינים מצברים בגדלות

120 ראשי מוסדות מרשת החינוך 'נעם צביה' יצאו עם בני ובנות זוגם למסע הרשתי המסורתי בסימן 'שואפים לגדלות' – מפגש עם אנשים מעוררי השראה המאירים את העולם מזוויות שונות בפשטות ובגדלות. המסע החל בכפר חב"ד בהארה גדולה של הרב שניאור אשכנזי על שליחות ב'מתנת חיים' עם הרבנית הבר ואיל תמיר, תורם כליה. משם המשיך המסע למושב עזריה למפגש מיוחד עם משפחת טוויג, אנשי אמונה ו'גיבורי כוח' שבירכו את המשתתפים בברכה מיוחדת לשומרי שמיטה כהלכתה. היום השני עמד בסימן 'דור הגאולה' בשומרון, והיה בו מפגש מרומם עם ראש המועצה יוסי דגן, סיור בחוות השונות המקיימות במסירות נפש את מצוות יישוב וכיבוש הארץ. שיאו של היום היה בעלייה לחומש ובמפגש מרגש עם לומדי התורה בישיבה, שרוממו את רוחם של המשתתפים.

 

סיום מסכת בבא בתרא

בשעה טובה ומוצלחת סיימו אברכי כולל ישיבת אורות יעקב ברחובות את מסכת בבא בתרא. הסיום נערך באירוע מרשים ומכובד בבית המדרש עם תלמידי הישיבה, המסיימים הנרגשים ובני משפחותיהם.

נשאו דברים לחיזוק הבחורים באירוע ראש הישיבה, הרב עמי דנינו; ראש כולל הלכה, הרב צבי צרפתי; וכן הרב שלמה לוי, ראש ישיבת ראשון לציון, שחיזק את הנוכחים בלימוד התורה ובשקידתה.

הראשל"צ הרב יצחק יוסף, ורבה של צפת, הרב שמואל אליהו, שלחו ברכות מצולמות לאירוע המרומם.

האירוע נחתם בריקוד מצווה של כל הישיבה לכבודה של תורה.

 

גמ"ח טיולים בגולן

משפחת וקסלר מזמינה את כל מי שבא לטייל בגולן וצריך ציוד לטיולים להגיע לביתה וליהנות מציוד מצוין.

כרגע יש להם, אם נתקעתם:

2 צידניות, אוהל קטן ו־2 כיסאות, 3 שלוקרים (כולם חדשים), מחבתות וציוד לבישול שטח, שק"ש, בקבוק קלקר (או איך שקוראים לזה) ל־5 ליטר מים, ציוד עזרה ראשונה, ומקווה שלא שכחתי משהו.

צריך רק להשאיר פיקדון של עד 200 ש"ח במזומן עבור הציוד, והכסף יוחזר לכם כשתחזירו את הציוד בשלמותו.

הגמ"ח ברחוב גמלא, חיספין (דרום רמת הגולן).

נייד לתיאום: 0526410143 אפרת


 

טוב שיהיה

 

פ"ת: תרבות מסכים אחרת

לראשונה! אירוע פתוח לקהל הרחב ולרכזי תרבות מוסדיים גם יחד: מרתון 'סרטים של בני תורה' – סרטים שיצרו בוגרים ותיקים חובשי בתי מדרש, שלמדו גם קולנוע.

כי ככה מספרים את העולם הזה נכון. בכנות, מבפנים, מתוך אמונה, תורה ואהבה.

לכרטיסים: https://bit.ly/SRATIMPT.

בתפריט: הסרט 'אנו רצים' של אלעד מוקדס והסרטים 'פנסיה' ו'רווק עם אלוקים' של נדב גדליה.

להזמנת רכזים ופרטים נוספים: 054-5645411 (סמס בלבד).

 

 

חוגגים ביריחו

ביום חמישי כ"ט בתמוז 28/07/2022 בשעה 19:30 בבית חגלה על פני יריחו.

אתם מוזמנים לחגיגת 21 שנה ליישוב בית חגלה ולהקרנת הבכורה של הסרט 'אש יוקדת ביריחו' (סרטה של חגית אש־הרשטיק), המבוסס על הספר באותו שם שנכתב על ידי ארנה קובוס.

בתוכנית: הקרנת הבכורה של הסרט 'אש יוקדת ביריחו', שיחה של הרב ד"ר חגי בן־ארצי, ליווי מוזיקלי של הערב עם הרב יובל אהרוני. כיבוד קל למשתתפים. אורחי הכבוד: הרב דוב ליאור שליט"א, הרב ד"ר חגי בן־ארצי, שר החקלאות לשעבר אורי אריאל, חבר הכנסת אלוף (מיל) עוזי דיין.

פרטים והרשמה דרך ואטסאפ או סמס: ארנה 052-8699300, יוני 052-3527313.

 

מסע נודד

בתאריכים 19-21/7 האמיצים בכם, בוגרי כיתות ז-י, מוזמנים להצטרף למסע רגלי מפאתי ירושלים אל אזור יריחו דרך ואדי קלט. משם נחצה את מדבר יהודה דרך היפה בנחלים של מדבר יהודה, נרחץ בברכות המים הטבעיות של הוואדי, נמשיך בין צוקי המדבר ונלון לאור הירח תחת כיפת השמיים במלון 'אלף הכוכבים של הטבע'. לינת שטח.

המסע מיועד לבנים ולבנות (בקבוצות נפרדות).

עוד פרטים והרשמה באתר בית הספר שדה כפר עציון. חפשו את המסע הנודד.

 

 

טיול בהרודיון וקריאת מגילת איכה

סיור ליל תשעה באב בשת"פ של בית הספר שדה כפר עציון ורשות הטבע והגנים.

מוצאי שבת, ערב תשעה באב (6.8.2022) נתכנס יחד בהרודיון לקריאת מגילת איכה, ולאחריה נערוך  סיור קצר למעוניינים עם מדריכי בית ספר שדה כפר עציון.

כניסת הצום: 19:45 | קריאת מגילה 21:30.

לאחר הקריאה יציאה לסיור קצר באתר ההרודיון.

 


 

 

החידון של פיני | פרשת מטות

 

לתגובות: pinizeta@gmail.com

 

 

חפשו את התשובות להגדרות בפרשה.

 

 

אם לא מצאתם – יש לנו פה גם תשובות להנאתכם.

 

 

ראשון: 1. סוג של מטבע. 2. קיבוץ בשרון. 3. שכונה בפאתי ירושלים.

 

שני: 1. רכב קרבי משוריין. 2. מלך, אחד חלקי ארבעה.

 

שלישי: 1. השאירו את הרכב! 2. סוג של סיפור. 3. בפונדק קטן ישנה רגל כזו.

 

רביעי: 1. תשלום בכניסה לארץ. 2. יש גבינה חמישה ויש תשעה. 3. עוף דורס.

 

חמישי: 1. יש חומש המכונה כך. 2. לא בא. 3. פנדורה למשל.

 

שישי: 1. צאן צדיק. 2. שדה תעופה לא פעיל. 3. נחל של ראש ממשלה.

 

שביעי: 1. תפתחו את הפקק. 2. רונאלדו למשל. 3. מתמטיקה.

 

 

תשובות:

 

 

ראשון: 1. איסר. פסוק ד'. 2. יקום. פסוק י"ב. 3. מוצא. פסוק י"ג.

 

שני: 1. רקם. פסוק ח'. 2. רבע. פסוק ח'.

 

שלישי: 1. חנו. פסוק י"ט. 2. מעשה. פסוק כ'. 3. עץ. פסוק כ'.

 

רביעי: 1. מכס. פסוק כ"ח. 2. אחוז. פסוק ל'. 3. בז. פסוק ל"ב.

 

חמישי: 1. פקודים. פסוק מ"ח. 2. נפקד. פסוק מ"ט. 3. צמיד. פסוק נ'.

 

שישי: 1. מקנה רב. פסוק א'. 2. עטרות. פסוק ג'. 3. נחל אשכול. פסוק ט'.

 

שביעי: 1. תחלצו. 2. חלוץ. 3. חשבון. פסוק ל"ז.

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן