כותרות חמות :

רילוקיישן לניו יורק: חלום שהופך למציאות
רילוקיישן לניו יורק: חלום שהופך למציאות

רילוקיישן לניו יורק: חלום שהופך למציאות

אומרים שאם מצליחים שם, אפשר להצליח בכל העולם. רילוקיישן לניו יורק הוא אכן מקפצה קרייריסטית אדירה, אבל חשוב להגיע מוכנים כדי שגם הצעדים הראשונים יהיו מלאי רוגע ושלווה

 

הדס היא עורכת דין מצליחה שעובדת בחברת הייטק. בתור הנציגה המשפטית של החברה, היא נוסעת הרבה לחו"ל, עוברת על חוזים, מאשרת, ממליצה וגם נלחמת במקומות שצריך. לאחרונה פתחה חברת ההיטק נציגות בניו יורק, וכדי שהפן המשפטי יעבור על הצד הטוב ביותר, הוצע להדס לעשות רילוקיישן לניו יורק. "האמת היא שהתרגשתי בטירוף", היא מספרת. "מעבר לעובדה שזו הזדמנות אדירה בשבילי ברמה המקצועית, לגור בניו יורק זה התגשמות של חלום, פשוטו כמשמעו. מיד אמרתי שאני בעניין, אפילו בלי לחשוב על הפרטים הקטנים".

כשהדס מדברת על "הפרטים הקטנים", היא מתכוונת לבעלה ול-3 הילדים שלהם שנולדו וחיים בישראל לאורך כל השנים ופתאום אמורים לעבור טלטלה משמעותי. "כשסיפרתי על ההצעה לעידו, בעלי, היה לי כזה ברק בעיניים שהוא הבין שאני כבר החלטתי ללכת על זה, ועכשיו נשאר לבדוק רק איך עושים את זה. לזכותו יאמר, שהוא מיד תמך בי ואמר שנספר לילדים על המהלך רק אחרי שכל הפינות יהיו סגורות ונדע בוודאות שזה אכן קורה. בכל זאת, רילוקיישן לניו יורק יכול לרדת מהפרק מכל מיני סיבות ורצינו לחסוך לילדים את האכזבה".

הדס ועידו ערכו את כל הבירורים לגבי רילוקיישן לניו יורק. "יצרנו קשר עם מספר חברות שמסייעות לישראלים לעשות רילוקיישן לכל מיני מקומות בעולם", אומרת הדס. "הבנו מה השירותים שכל חברה נותנת, מה היקפי האחריות, מה כדאי לקחת איתנו ומה עדיף להשאיר מאחור, ובמילים אחרות – התחלנו להבין איך סוגרים פרק אחד של החיים ומתחילים ברגל ימין פרק חדש ומרגש. אחרי כל הבדיקות חזרתי למנהלים שלי עם תשובה חיובית סופית. בשלב הזה הופתעתי לגלות שלחלק מהלוגיסטיקות הם דואגים, וזה הוריד לנו הרבה דאגות מהראש".

השלב הבא היה לספר לילדים. "הילד הבכור שלי מאוד מופנם ולכן הוא מאוד נבהל מזה שעוברים לארץ חדשה. שני הילדים הקטנים קיבלו את הבשורה בשמחה גדולה והתחילו לקפוץ בהתרגשות על הספות. "במסגרת הארגונים לקראת הרילוקיישן נסעתי לניו יורק, מצאתי עבור הילדים מסגרות חינוכיות מתאימות, וגם קבעתי עם אמא שלי שהיא תצטרף אלינו לחודש הראשון, כדי שהנחיתה תהיה קלה יותר. אני לא חושבת שמשהו יכול באמת להכין לקראת מעבר לארץ חדשה, אבל אין ספק שעם חברה מתאימה שמלווה את התהליך, מתגברים על הרבה מאוד אתגרים בדרך".

מהניסיון שלה עם רילוקיישן, יש להדס טיפ חשוב אחד: "בחרו היטב את האנשים שאתם סומכים עליהם. אחרת ברגע האמת אתם עלולים לגלות שיש כל מיני אותיות קטנות שמשנות לגמרי את התמונה. חוץ מזה, תתכוננו לחוויה".

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן