כותרות חמות :

מדברים על זהות מינית בגיל ההתבגרות
מדברים על זהות מינית בגיל ההתבגרות

מדברים על זהות מינית בגיל ההתבגרות

 

נושא הזהות המינית עולה לא פעם לדיון בבתים ובמסגרות חינוכיות בהם לומדים מתבגרים. למרות המבוכה שעלולה להתלוות לעיסוק בנושא, יש לשמור על שיח פתוח, מכיל ותומך. שיח שיאפשר למתבגרים לשוחח אתכם גם כאשר יתעוררו אצלם שאלות בנוגע לזהות המינית

גיל ההתבגרות הוא מאוד מבלבל. בני הנוער עוברים שינויים פיסיים, הורמונליים, רגשיים ונפשיים. כל אחד מהשינויים הללו והשילוב של כולם יחד יוצר הרבה מאוד בלבול, מתחים ותסכולים אצל בני הנוער. כהורים שמלווים את ילדיכם לאורך מסלול החיים, אתם רוצים להיות שם עבורו גם ברגעים מורכבים. השאלה היא איך עושים את זה כאשר מדובר בנושאים שמעמידים אתכם במבוכה, כמו זהות מינית בגיל ההתבגרות?

ראשית חשוב לומר – זהות מינית בגיל ההתבגרות היא נושא שמעסיק את כלל המתבגרים. בין אם הזהות המינית שלהם היא הטרוסקסואלית ובין אם היא הומוסקסואלית, נושא הזהות המינית וגילוי המין והמיניות נמצא בראש סדר היום. זה שהילד או הילדה מבולבלים מבחינה מינית, לא אמור להעמיד אתכם במבוכה או לגרום לחששות כלשהם. יש כמה דברים שעליכם לדעת במצבים מעין אלו:

  • הילדים שלכם רוצים לדעת ולהרגיש שהם אהובים – כל אחד, בכל גיל, רוצה להרגיש אהוב ורצוי, בעיקר על ידי הוריו ובני משפחתו הקרובים. לכן, אם המתבגר או המתבגרת מבקשים לשוחח אתכם על זהות מינית בגיל ההתבגרות, קודם כל חשוב לייצר אווירה מכילה ומקבלת, כזו שתאפשר להם לפתוח את סגור לבם ולשתף אתכם בחששות, בתחושות, בלבטים וגם ברצונות שלהם.
  • אל תתביישו לבקש עזרה – ילדים, הרי, לא מגיעים עם חוברת הפעלה. לכן, אם אתם מתלבטים לגבי האופן שבו נכון להתמודד עם העניין, פנו למוקדי הסיוע הרבים הפועלים בישראל. חלק ממוקדי הסיוע מציעים שירות ללא תשלום ואילו אחרים גובים תשלום סמלי עבור הסיוע. כך או אחרת, בשיחת טלפון אתם יכולים לקבל סיוע ראשוני ולאחריו להתחיל לצעוד יחד עם המתבגרים במסע לגילוי זהותם המינית.
  • כבדו את הבקשות של המתבגרים – אם המתבגרים מבקשים מכם לשמור את העניין רק ביניכם, עשו זאת. אל תשתפו בני משפחה או חברים קרובים אם אתם מתבקשים באופן מפורש לא לעשות כן.
  • שמרו על ערוץ תקשורת פתוח – גם אם אמרתם מילים מדויקות או שבגלל התדהמה הראשונית אמרתי מילים שאתם מצטערים עליהן, שתפו בכך את הילדים. ברגע שהם יראו שגם אתם מודים בחולשות, הם ירגישו מספיק בטוחים לשתף גם אתכם בקשיים. חשוב להגיד – שמירה על שיח פתוח לא חייבת לבוא לידי ביטוי בשיחות נפש אל תוך הלילה. לפעמים מפסיק מבט, קריצה, חיוך או ליטוף אוהב כדי לגרום למבגרים להבין שאתם נמצאים יחד איתם.

זהות מינית בגיל ההתבגרות היא חלק ממסע הגילוי העצמי של המתבגרים. תנו להם את התמיכה המתאימה.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן