כותרות חמות :

הדברים שלא ידעתם על תקרות גבס וכדאי שתדעו
הדברים שלא ידעתם על תקרות גבס וכדאי שתדעו

הדברים שלא ידעתם על תקרות גבס וכדאי שתדעו

תקרות גבס הן ללא ספק אחת הבחירות הפופולריות ביותר שיש בשוק כרגע, והן מאפשרות להפוך את התקרה לאלמנט דקורטיבי, אסתטי ופונקציונלי בו זמנית. אבל רגע לפני שאתם בוחרים בתקרה מגבס, עליכם להבין מספר עקרונות ולהכיר את התכונות של סוג תקרה זו, להבין סוגיות בטיחותיות ולבחור את קבלן הגבס המתאים.

 

הכל אודות תקרות גבס

גבס הוא אחד מחומרי הבניין השימושיים ביותר שיש כיום והוא מאוד נפוץ בסגנון הבניה המודרני. לרוב גבס משמש עבור יישומי פנים, ולמרות כל תכונותיו והאפשרויות שמציע, הוא אינו מתאים לבניית מבנים שלמים, לקחת חלק בבניית שלד המבנה או להתמודד עם חשיפה גבוהה למזג האוויר, קל וחומר למים ורטיבות (למעט גבס חיצוני שהרכב החומרים שלו שונה בתכלית). לכן כאשר מעוניינים לבנות תקרת גבס יש להבין שסוג זה של בנייה צריך להיות נתמך על ידי מבנה חזק, גדול ויציב יותר כמו פלדה, בטון או לבנים.

תקרות גבס מציעות יתרונות רבים. ניתן ליצור באמצעותן אלמנטים דקורטיביים מאוד מיוחדים, בהתאם לכל צורה שתרצו. הן מציעות בידוד אפקטיבי, מאוד קלות להתקנה, הבניה בגבס מדויקת, מהירה וקלה במשקל, כאשר תהליך הבניה גם כן פשוט – הגבס מגיע כלוחות שיש לחתוך לגודל ולצורה הרצויים ולחבר למבנה על ידי פרופילים מפלדה מגולוונת. הפרופילים מורכבים על מסלולי מתכת שמחוברים לתקרה עם ברגים ודיבלים. לאחר מכן מורחים על הכל חומר שמטשטש ומחליק את כל החיבורים ובסיום צובעים הכל כך שיראה כמקשה אחת.

מקסימום בטיחות והתאמה לצרכים שלכם

לתקרת גבס יש המון יתרונות אך יחד עם זאת, חשב להכיר את כל החסרונות של הגבס כדי להבטיח בטיחות מקסימלית. לעומת חומרי בניה אחרים, גבס הוא חומר חלש יחסית, מה שאומר שהוא לא מסוגל לעמוד במשקלים גדולים, ואם תרצו לתלות למשל שנדליר מהתקרה או כל רהיט או אלמנט דקורטיבי כבד, תצטרכו לבצע חיזוקים מיוחדים לקונסטרוקציה.

כמו כן לגבס יש חיסרון בולט נוסף והוא העובדה שחומר זה אינו מצטיין בעמידות בפני מים, כך שחשיפה גבוהה למים ורטיבות יכולה לגרום לו להתעוות ולהתנפח. לכן אי אפשר להשתמש בתקרת גבס במקומות שבהן ישנה חשיפה לגשם או מגע ישיר עם מים אלא אם עושים שימוש בלוחות גבס מיוחדים שמיועדים לעבודות חוץ.

כדי שניתן יהיה להשתמש בגבס במקומות בהם ישנה חשיפה ללחות או רטיבות, להפוך את הלוחות ליותר עמידים בפני אש או להבטיח בידוד טוב, עם השנים פותחו פתרונות גבס המשלבים גם חומרים אקריליים וצמנטים. הם דומים במהותם לקירות הגבס אך מסוגלים לעמוד בתנאי חוץ מאתגרים, כמו כן הם יותר חזקים מלוחות הגבס הסטנדרטיים. בנוסף יש לוחות שמציעים בידוד טוב יותר והגנה מפני רעש ואפילו כאלו שעמידים בפני אש.

איך בוחרים קבלן גבס?

מכיוון שישנם סוגים שונים של לוחות ועליכם לוודא שהבחירה בתקרת גבס מתאימה לבית, מומלץ לבחור בקבלן גבס מקצועי. כך תדעו שאתם נמצאים בידיים טובות וזוכים לפתרונות הגבס הטובים ביותר, חפים מחומרים רעילים ומספקים התאמה מושלמת לתנאים של המבנה.

בחירה נכונה בקבלן גבס מבטיחה מזעור של בעיות בטיחות אפשריות, מה גם שהתקנת התקרה תתבצע בהתאם לכל התקנים ודרישות החוק בכל הנוגע לבטיחות, בריאות וקיימות, קל וחומר בכפוף להוראות מכון התקנים. כמו כן הקבלן שאתם בוחרים צריך לעבוד בצורה מסודרת ונקייה ולאחר בדיקת התקרה ווידוא שאין בעיות שדורשות התייחסות טרם ההתקנה.

תקרות גבס צריכות להיות מאובטחות ולכן לקבלן צריך להיות מספיק ניסיון ועליו לדעת כיצד להשתמש בברגים הנכונים, לבחור את הלוחות המתאימים, להתקין את הלוחות בצורה הנכונה עם תמיכה מספקת וכדומה. לכן עליכם לבחור בקבלן גבס בעל ניסיון והכשרה מתאימה שיתקין את תקרת הגבס בצורה כמה שיותר בטוחה ויעזור לכם להשיג את התוצאות שאתם רוצים.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן