כותרות חמות :

ילדים חכמים בישראל
ילדים חכמים בישראל

ילדים חכמים בישראל

ילדים חכמים

בשנים האחרונות בקרב הדורות של הילדים אפשר לראות כמות גדולה של ילדים חכמים בישראל, יש בהם מחוננים, מצטיינים וילדים בעלי רמת משכל גבוהה מאד, ידע בהמון תחומים וסקרנות שאינה נגמרת. הסיבה נכך נעוצה במקרים רבים ברמת ההשקעה של ההורים אשר מגיל צעיר מעניקים להם המון ידע וחשיבה יצירתית. ההורים יודעים שהילדים הקטנים הם כמו ספוג ואפשר להקנות להם מידע רב אשר יישאר בדרך כלל במוחם והם תמיד יהיו צמאים לנתונים נוספים. יש ילדים שאוהבים תחומים רבים כמו כל מה שקשור לבעלי חיים, מדע, חלל, אפליקציות, מחשוב ועוד ויש אחרים שיבנו לעצמם את הנישה שהיא האהובה עליהם ביותר וילמדו עם השנים עוד ועוד עד שיהפכו למומחים בקטגוריה זו.

הבסיס מתחיל בגיל צעיר מאד שבו הילדים משחקים עם הוריהם בשלל משחקי חשיבה. ההיצע של המשחקים הללו בחנויות המשחקים הוא עצום ומעבר לכך מתווספים בכל חודש משחקים חדשים שהוצאו על ידי החברות שעוסקות בכך. המגמה של ההורים היא להקנות לילדים ידע נרחב ולכן אחת לתקופה הם רוכשים עבורם משחקים חדשים. כדי ליצור עניין הם משחקים בכל פעם במשחק אחר ובתום הסבב חוזרים למשחק הראשון וכך הלאה. עם הזמן הילדים מפתחים את ההעדפות שלהם ולכן הם מעוניינים לשחק עם הוריהם ועם אחיהם הגדולים במשחקים מסוימים פעמים רבות.

העשרה של ילדים חכמים

הרצון של ילדים חכמים הוא ללמוד עוד ועוד, עבורם זו דרך חיים ובשלבים הראשונים הם לא מרגישים שהם שונים מהילדים האחרים. זו הסיבה שבגילאים הצעירים הם ניגשים למבחן ארצי אשר בודק את רמת האינטליגנציה שלהם ומי שעובר מבחן זה בהצלחה הוא מצטיין ומי שעובר אותו בהצלחה יתרה הוא מחונן.

עבור שתי הקטגוריות הללו של ילדים חכמים יש מסגרות לימוד ייחודיות כדי להעניק להם תוכניות העשרה יוצאות דופן שמרחיבות את האופקים שלהם. יש ערים שבהן הילדים הללו לומדים לאורך כל השבוע בבתי ספר מיוחדים שהוקצו למטרה זו ובערים אחרות הלמידה במסגרות הללו היא רק יום אחד בשבוע.

הווי חברתי בין התלמידים

כך או כך הם לומדים בכל סמסטר כמה קורסים מרתקים ביותר ובנוסף לכך מבצעים עבודות שונות כדי ליישם את הלמידה שלהם. עם הזמן נוצר אצל הילדים הללו הווי מיוחד, הם נהנים להתחבר עם ילדים אחרים שהם ברמה שלהם ויש להם תחומי עניין משותפים.

בוגרים שהם חכמים

הילדים הללו מגיעים למסגרות חינוכיות ייעודיות בחטיבת הביניים וגם בתיכון ולאור הבסיס האיתן שלהם, הם לומדים בדרך כלל במגמות מסקרנות ומשיגים ציונים מעולים. משחקי החשיבה שבהם הם שיחקו כילדים העניקו להם את קווי החשיבה, המעוף והיצירתיות ולכן גם לפני הגיוס לצבא, הם מקבלים שפע של הצעות ואפשרויות לתפקידים מעולים שבהם הם יוכלו לתרום לצבא ולחברה.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן