כותרות חמות :

למה חשוב לפני ביצוע תמ’’א 38 להתייעץ עם עורך דין מקרקעין
למה חשוב לפני ביצוע תמ’’א 38 להתייעץ עם עורך דין מקרקעין

למה חשוב לפני ביצוע תמ’’א 38 להתייעץ עם עורך דין מקרקעין

 

עורך דין מקרקעין הוא איש מקצוע בעל רישיון לעסוק בעריכת דין בישראל. הם נשכרים בדרך כלל על ידי אנשים או חברות כדי לעזור להם בעניינים המשפטיים שלהם. חלק מהשירותים שהם מספקים כוללים עריכת חוזים והסכמים, מתן ייעוץ בנושאים משפטיים וייעוץ בשימוש בקרקע.

עורכי דין מקרקעין חיוניים לכל מי שרוצה לבצע פרויקט התחדשות עירונית מכיוון שהם יכולים לספק ייעוץ משפטי כיצד תיושם תמ"א 38 ומה יקרה אם משהו ישתבש.

על מנת לוודא שאתם שומרים על החוק לפני יישום תמ"א 38, חשוב להתייעץ עם עורך דין מקרקעין לפני יישום תמ"א 38 שכן עורך הדין יוכל לייעץ לגבי ההשלכות המשפטיות של יישום תמ"א 38.

תמ"א 38, המכונה גם חוק ההתחדשות העירונית, התקבלה בשנת 2018 והיא יושמה החל משנת 2019. היא קובעת ביצוע פרויקטים של התחדשות עירונית עם או בלי דיונים פומביים. עם זאת, ישנן השלכות משפטיות מסוימות הנלוות ליישום זה ויש להיוועץ בהן עם עורך דין מקרקעין לפני יישום תמ"א 38.

מהי תמ"א 38

תמ"א 38 הינה הסכם שעליו יש לחתום הן על ידי הקונה והן על ידי המוכר בטרם תתקיים מכירת נכס למגורים. ההסכם קובע תנאים למכירה, כגון מה צריך לקרות כאשר מי מהצדדים מפר את התחייבויותיו, או מה לעשות אם אין קונה או מוכר.

ההסכם מורכב משלושה חלקים: רשימת אמנות, רשימת הצהרות ולוח זמנים.

אמות מידה הן הבטחות שניתנו על ידי צד אחד לצד אחר על מנת להגן על האינטרסים של זה במהלך המכירה ולאחריה.

הצהרות הן הבטחות שצד אחד מבטיח לצד אחר על מנת להגן על האינטרסים שלו במהלך ואחרי המכירה.

לוח הזמנים הוא מלאי של כל הרכוש שנכלל בעסקה או אינו נכלל בעסקה, הכולל פריטים כמו אביזרים, אביזרים, מכשירי חשמל וכו'.

מזה תמ"א 38/2

במקרה של רעידת אדמה, תמ"א 38/2 מהווה תיקון לחוק שנעשה על מנת לחזק ולשדרג מבנים.

עוד קובע התיקון כי תהא חובה על כל בעל מבנים או קבלן לבצע חיזוק סיסמי של מבנים. התיקון נודע כאחד התיקונים החשובים ביותר בתקופה האחרונה שכן הוא יכול למנוע הרבה נפגעים ונזקים לרכוש במהלך רעידות אדמה.

התיקון נעשה לאחר שנמצא כי ישנם מבנים שחיזוקם ושדרוגם לא יסייעו במקרה של רעידת אדמה.

התיקון לחוק נועד למנוע את החרפת השפעות רעידת אדמה וגם לתת בסיס יציב יותר לבנייה.

התיקון נעשה על מנת למנוע יותר נזקים ואובדן חיים, אשר נגרמו על ידי תמ"א 38/2.

כמה דיירים צריכים להסכים לתמ"א 38?

השאלה כמה דיירים צריכים להסכים לתמ"א 38 הועלתה על ידי המשכיר. המשכיר סבור כי מספר השוכרים שצריכים להסכים לתמ"א 38 עומד על 66%.

על מנת לוודא שהשוכר מסכים לתמ"א 38, המשכיר זקוק להסכמה של 80%. מומלץ שהמשכיר יבקש הסכמה מכל הדיירים בתמ"א 38/1 ו-80% מהם יסכימו.

מה תפקידו על עורך דין מקרקעין בעת עסקת תמ"א 38 פינוי בינוי

תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להעניק ייעוץ משפטי במהלך תהליך עסקה, כגון עסקת תמ"א 38. תפקידו של עורך הדין הוא לוודא שכל הצדדים המעורבים מוגנים מפני אחריות ומודעים לסיכונים שהם לוקחים.

תפקידו של עורך הדין במהלך תיק פינוי הוא לוודא שכל הדיירים המעורבים בפרויקט הבנייה הועברו בבטחה ורכושם אובטח. כמו כן, על עורך הדין לוודא כי כל נזק שייגרם מפינוי זה תוקן או פוצה.

תפקידו של עורך דין המקרקעין בעסקת תמ"א 38 הינו מתן ייעוץ וייעוץ משפטי לדיירים. הם גם אחראים ללוות אותם במהלך פינוי בינוי. עורך דין המקרקעין הוא מי שנשכר לסייע לחברה בעניינים משפטיים ולשמור על זכויותיו. הוא גם עוזר להם במשא ומתן ובמשימות קשורות אחרות.

במהלך עסקת תמ"א 38 עורך דין מקרקעין יכול לסייע בפעולות הבאות:

– סיוע בתהליך המשא ומתן

– ייעוץ בכל נושא אפשרי

– ניהול משא ומתן על מחיר הוגן לנכס

– הגנה על זכויות הלקוח שלו

נציגות דיירים בתמ"א 38

– סיוע בכל בעיות אחריות פוטנציאליות שעלולות להתעורר במהלך תהליך זה

סירוב דיירים לפרויקט תמ"א 38 מה עושים?

דיירים מסרבים לצאת מבתיהם בפרויקט תמ"א 38. הם מסרבים לעזוב כי לא נותנים להם תכנית פינוי מתאימה, והם לא רוצים לעבור מקום.

עורכי דין מקרקעין יכולים לסייע לדיירים בהליך הסירוב. הם יכולים גם לעזור להם למצוא דיור חלופי אם הם לא יכולים להישאר בבתיהם.

סירוב דיירים לפרויקט תמ"א 38 הוא מצב שכיח שרוב עורכי הדין בתחום המקרקעין ייתקלו בו. להלן כתבה מעניינת איך להתמודד עם סרבני פינוי בינוי? מאמר זה ידון במה שניתן לעשות במקרה זה ומהם הצעדים שיש לנקוט.

פרויקט תמ"א 38 הוא שיטת בניה חדשה למבנים באזורי סיכון גבוהים כמו אזורים 1, 2, 3 ו-4. שיטת הבינוי כוללת תכנית פינוי הכוללת שימוש בדחפורים לפינוי חסימות מתחת לפני הקרקע.

הדיירים שיסרבו להתפנות מבתיהם במהלך תהליך הבנייה עשויים לקבל הקלה מסוימת אם יפנו לעורך דין המקרקעין שלהם ויבקשו שימוע במשרד היתרי הבנייה המקומי או בעירייה/עירייה. אם לא קיבלו כל תגובה לאחר שבועיים, עליהם לפנות לעורך הדין שלהם ולפנות לייצוג משפטי.

איך לבחור עורך דין מקרקעין בעל ניסיון

ישנם גורמים רבים שעליכם לקחת בחשבון בעת שכירת עורך דין. כדאי לוודא כי לעורך הדין יש את הניסיון והידע בדיני מקרקעין.

כאשר אתם שוכרים עורך דין, חשוב לדעת מה אתם רוצים מהצוות המשפטי שלכם. עורכי דין מסוימים עשויים להיות טובים יותר בליטיגציה בעוד שאחרים עשויים להיות בקיאים יותר בדיני מקרקעין. עם זאת, כדאי לוודא כי יש להם את הניסיון והידע בדיני מקרקעין לפני קבלת ההחלטה.

משרד עורכי דין מקרקעין בראשון לציון מייצג בהצלחה לקוחות בדיני מקרקעין כבר למעלה מעשור. צוות עורכי הדין המנוסים שלנו סייע לאלפי ישראלים לקנות, למכור, להשכיר ולנהל את הנכסים שלהם.

יוזוק מלכין חבר בלשכת עורכי הדין בישראל משנת 1988, מה שהופך אותו לעורך דין מנוסה שתוכל לסמוך עליו שיעניק לך ייעוץ וייצוג משפטי. משרדו הוא גם מורשה ממשרד המשפטים ומוסמך על ידי איגוד עורכי הדין הבינלאומי בתחום המקרקעין (IRELA).

הצוות של יוזוק מלכין כולל עורכי דין מקרקעין מנוסים בעלי ניסיון וידע רב שנים בתחומים שונים כגון:

– התחדשות עירונית

– תמ’’א 38

– פינוי בינוי

– ייפוי כוח מתמשך

– פינוי שוכר

– ליקוי בנייה

– דיני מקרקעין

יוזוק מלכין הינו עורך דין מקרקעין מקצועי מנוסה העוסק בעריכת דין למעלה מ-10 שנים. ייצג את לקוחותיו בכל סוגי עסקאות הנדל"ן – קנייה, מכירה, השכרה וניהול נכסים.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן