כותרות חמות :

המדריך – שימו עין
המדריך – שימו עין

המדריך – שימו עין

ברוך שעשני אישה

ולוג מיוחד לקוראי המדריך: רותי לבייב יזמה קמפיין לעידוד טהרה, והוא יצר סערה. צפויה. מסחררת. נו, נוהל סערה, כרגיל. ועל מה לא מדברים? על קמפיינים ללא "מודל כלכלי". כאלו שלא רוצים למשוך אותנו, לא רוצים שנוציא כסף אלא רק מבקשים לעשות לנו טוב, בחיים עצמם. הם כל כך חסרים לנו כי הם אלה שירימו אותנו. לצפייה בוולוג המלא:
https://bit.ly/VLOGOK

יאללה ביתר

מאות חניכי תנועת בית"ר העולמית ממעוז רומא באיטליה יצאו השבוע למחנה השנתי שלהם בטוסקנה.
מי שמוביל את המחנה הוא הרב משה חכמון, ומסייעים לו מדריכים מהמעוז הבית"רי ברומא וכן ההנהגה הצעירה של התנועה, שנמצאת בשנת הכשרה בישראל.

אברכים בצומת

במרכז ההדרכה של מכון צומת נערך השבוע יום עיון לאברכי הכולל בישיבת רמת־גן, שבראשות הרב יהודה גולדברג. במהלך היום שמעו האברכים, הלומדים לקראת בחינות הלכות שבת של הרבנות, שיעורים והדרכות מפי ראש המכון הרב מנחם פרל, מרבני המחלקה ההלכתית ומצוות מרכז ההדרכה בעניין מגוון הפעילויות של המכון ובנושאים שהוא עוסק בהם. כמו כן תלמידי הכולל נחשפו לדילמות הלכתיות שבהן דנים במכון, ולמדו על שיטת הפסיקה שעל פיה מכריעים רבני צומת.
קרדיט תמונה: מכון צומת

 

השביל המחבר בגולן

השבוע סיימו לצעוד ב"שביל הגולן" 60 משפחות עם ילדיהן, הלומדים ברשת החינוך נעם־צביה. מסע אבן ישראל, "אב ובן" בשביל, יצא לפועל במסגרת היוזמות לציון יובל שנים להיווסדה של רשת החינוך נעם־צביה וארבעים שנה לפטירתו של הרצי"ה (הרב צבי יהודה זצ"ל), שעל שמו קרויה רשת החינוך. "שביל הגולן", כ־120 ק"מ מהחרמון לכינרת, מכיל אתגרים פיזיים לצד נוף ים עוצר נשימה. לצד המאמץ הגופני, המסע סיפק עבור האבות והבנים זמן איכות, חיבור עמוק והיכרות מזוויות אחרות, באמצעות התמודדותם יחד במיומנויות ניווט, הכרת ארץ ישראל וגילוי עצמי. המסע בן תשעת הימים חולק לארבעה מקטעים, שרובם הסתיימו בימי חמישי ושישי כדי למנוע מהאבות היעדרות ממושכת מעבודתם. למקטע האחרון של המסע הצטרפו גם בני משפחה ואימהות, במטרה לחוות זמן איכות שונה וייחודי עם ילדיהם.

 

אשקלון של תורה

ישיבת ההסדר באשקלון פותחת בחופש בגדול את שערי הישיבה לנערי העיר, ובית המדרש הופך להיות 'בית המדרש של החופש הגדול'. בכל יום במהלך החופש מגיעים לישיבה נערי העיר ללמוד בחברותות עם אברכים ולשמוע שיעורים מרבני הישיבה. בסיום כל יום לימודים מקבלים המשתתפים צ'ופר כהוקרה על התמדתם, ובסוף כל שבוע נערכת עבורם הגרלה על פרסים מגניבים.
קרדיט תמונה: ישיבת ההסדר אשקלון.

 

שבת צפת

כמדי שנה יצאו תלמידי שיעור א בישיבת הכותל לשבת מיוחדת עם ראש הישיבה הרב ברוך וידר בצפת. הבחורים התארחו בישיבת ההסדר בעיר, סיירו ביום שישי בבית הקברות העתיק וזכו לקבלת שבת עוצמתית בעיר המקובלים.
הרב וידר ורעייתו הרבנית הובילו את השבת, ובמהלכה השתתפו הבחורים בשו"ת, בשיח קבוצתי ובסיור ברחבי העיר עם הרב שרגא שמידלר.

מירוחם לאו"ם

תלמידות מדרשיית אמי"ת קמה בירוחם הופיעו השבוע ברומא בפני ארגון המזון והחקלאות של האו"ם (FAO), ושם הציגו את הצעתן לגדל ארבה כענף חקלאי למשקים ביתיים כדי לפתור את בעיית הרעב באתיופיה. הרעיון שפיתחו התלמידות נבחר כאחד משבע ההצעות המובילות של תלמידי ישראל, מתוך עשרות בתי ספר שהשתתפו בפרויקט המיוחד לפיתוח במדינות נחשלות.
היוזמה יצאה לפועל במסגרת ,ISDG פרויקט מנהיגות מדעית שנולד בעקבות החלטת האו"ם בשנת 2015 להתמודד עם אתגרי העתיד ולממש 17 יעדים לפיתוח בר קיימא במדינות נחשלות בתחומי החברה, הסביבה והכלכלה. התוכנית, שמופעלת על ידי קרן קיימת לישראל, משרד החוץ ומשרד החינוך, פנתה לכלל תלמידות ותלמידי ישראל להציע מיזם בעניינה, שיענה על יעדי האו"ם עבור מדינה מתפתחת.
קרדיט צילום תמונה: JNF Italy

 

שולחנות עגולים

השבוע נערך במרכז פסג"ה אזורי טבריה מפגש בהשתתפות מפקחים, מנהלי בתי ספר, נציגי מועצת העיר, נציגי הסתדרות המורים, מנהלים, מורים, רבנים, תלמידים, הורים וסגל ההדרכה של מסלול הגיל הרך במכללת שאנן. המפגש נערך תחת הכותרת "שגרירים לחינוך", ומטרתו הייתה ליצור תודעה לתחום החינוך בצפון הארץ.
קרדיט תמונה: יח"צ שאנן.


טוב שיהיה

נתניה: כנס בשבילך – קרוב לבית 18 בנתניה

הכנס של מדרשת תהלליה יעסוק השנה בבניין הבית הפרטי והכללי. ביום העיון ישתתפו רב העיר נתניה הרב קלמן מאיר בר, הרבנית נעמי שפירא, הרבנית נעמה מנוסי, הרב יהושע שפירא, הרבנית עידית איצקוביץ', הרב יונתן נמדר, הרבנית שולמית פישר, אלומה לב, הרבנית חני ליפשיץ ועוד. במהלך האירוע יתקיים יריד לבית ולאישה. הכנס יתקיים ביום חמישי כ"ב בתמוז (21.7) בקמפוס ישיבת בני עקיבא נתניה. לפרטים: 052-8945081; חפשו אותנו בגוגל – בשבילך קרוב לבית 18 ובטיקצ'אק tickchak.co.il/29149


פותחים את הלב

יום הולדת לחייל הבודד

"את היומולדת הזו אני לא אשכח לעולם", (חמי, חייל בודד מקנדה).
פרויקט אור אביטן מגיע לחייל בודד ביום הולדתו ומפנק אותו.
כבר שלוש שנים שהפרויקט מגיע בכל יום שישי לבסיסים בארץ ונותן עוגות לחיילים.
מחכים שתצטרפו אלינו: איתי – 0584313909

 


ספר

טהרה מעל הכול

הספר "טהורה את" אינו עוד ספר. נפגוש בו את הדילמות לטובלת עצמה, וגם את המעטפת שסביבה, תומכי הטהרה – מדריכת הכלות, הבלנית, בודקת הטהרה, הרופאה, הרב הפוסק והבעל כמובן. יש בספר סיפורים אמיתיים מהחיים, סיפורים פשוטים וסיפורים מורכבים, שמחים ועצובים. בין הדפים מתוארים אירועים הקשורים לזוגיות הפרטית וגם למשפחה המורחבת. מובאות בו שאלות הקשורות לטהרה ולטבילה בצל אתגר הפריון, וכן במצבים של מחלה, נכות וקשיים רגשיים. טהורה את מתפרסם כדי להוציא לאור את מה שכל אישה מרגישה בתוככי נפשה כאשר היא עסוקה בטהרתה. המחברת מצליחה לשלב סיפורים נוגעים ללב עם מידע חיוני, היבטים הלכתיים והיבטים רפואיים, ונראה שכל זוג ימצא את עצמו בלא מעט פרקים מתוך ספר מיוחד זה.
הספר עם המלצות ומכתבי ברכה של הרב שמואל אליהו והרבנית ימימה מזרחי.
255  עמודים מעוצבים | כריכה קשה.

 

 

ב"דורות" מבית "דור ישרים" משדרגים את מערך הבדיקות

מי מאיתנו לא מכיר את הפעילות של ארגון דורות בכל הקשור למניעת מחלות גנטיות.
לאור חידושים טכנולוגיים שפותחו ב"דור ישרים", מרחיבים כעת בדורות את פאנל הבדיקות, והוא יכלול מעתה בדיקות נוספות למחלות שלא ידעו לזהותן עד היום.

הרב אורי יפה, מנכ"ל דורות, מדגיש כי גם לאלו שכבר נבדקו ועדיין אינם מאורסים, ניתנת האפשרות לבקש לשדרג את סל הבדיקות שביצעו בעבר, בדרך כלל ללא צורך לבוא ולהיבדק וללא תשלום.
יצוין כי מדובר בתהליך שתוצאותיו מתקבלות לאחר זמן ממושך, ולכן מומלץ לבצע או לשדרג את הבדיקה בהקדם.
נוסף על כך השיקו בארגון "פאנל שמיעה", שיכלול בדיקות למחלות הגורמות ללקויות שמיעה רצסיביות. פאנל זה יהיה נפרד מהפאנל הבסיסי המשודרג, ויינתן בתוספת תשלום.

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן