כותרות חמות :

מפלגה אחת, פריימריז פתוחים
מפלגה אחת, פריימריז פתוחים

מפלגה אחת, פריימריז פתוחים

יש משהו מעניין בעובדה שבקרב המועמדים הראשונים לפריימריז במפלגת הציונות הדתית יש לפחות שתי דמויות שמזוהות עם העדה האתיופית. האחד, שנציג כאן השבוע, הוא הרב משה סולומון, רב קהילה בקריית גת ופעיל חברתי בעל עבר מרשים ביותר: מג"ד במילואים, חבר הנהגת בני עקיבא, מדריך בחוגי הסיור של חברה להנהגת הטבע ועוד * ולא, הוא ממש לא רואה בעצמו נציג של העדה האתיופית בלבד

 

מועמד חדש בפריימריז של מפלגת הציונות הדתית: "לפני הכול נציגות לפריפריה"

 

פיזור הכנסת והבחירות הקרבות הם גם יריית הפתיחה למרוצי הפריימריז במפלגות הדמוקרטיות שעוד נשארו בישראל. כאן בעולם קטן דחפנו רבות לקידום פריימריז פתוחים, וכעת, עם ההכרזה על פריימריז קרבים במפלגת הציונות הדתית, אנחנו שמחים להציג לפניכם את הדמויות שמבקשות לייצג אתכם בכנסת הבאה.

הרב משה סולומון הוא תושב קריית גת, נשוי לרמה ואב לשישה, בעל תואר ראשון בחינוך ותואר שני במדעי היהדות. הוא נולד באתיופיה, ובשנת תשמ"ג, בהיותו בן 6, עלה ארצה לאחר מסע מפרך של אלף קילומטר ברגל מאתיופיה לסודאן.

"אנחנו מהדור שחי מתוך כמיהה בלתי פוסקת להגיע לציון", הוא מספר. "גדלתי על ציון, על הגשמת חזון הנביאים, וכך בגיל 6 יצאנו למסע ארוך ומפרך של אלף קילומטר עד סודאן. חיינו שם שלוש שנים בזהות בדויה. זו הייתה המתנה מורטת עצבים, אבל החיבור, הכמיהה והרצון העז לעלות לארץ היו חזקים כל כך, שהצלחנו להתמודד עם האתגרים".

לאחר עלייתו ארצה למד סולומון במוסדות הציונות הדתית, בין השאר בישיבת נווה הרצוג ובישיבת ההסדר הר עציון, שבה למד שבע שנים והוסמך לרבנות. הוא היה לוחם בצנחנים ומפקד בצבא הקבע, ולאחרונה סיים תפקיד מג"ד במילואים. לאחר שחרורו ניהל חוגי סיירות בחברה להגנת הטבע, עמד בראש מחלקת מעורבות חברתית בבני עקיבא, ולאחר מכן יסד את ארגון הנני, שמטרתו העיקרית הקמת רשת קהילות משימתיות של יוצאי אתיופיה המושתתות על שמירת הייחודיות הקהילתית ויצירת יחד גדול בין כלל חלקי העם.

"הקמנו שש עשרה קהילות כאלה. נוסף על כך אני ממייסדי רשת מקו"ם, שהיא רשת-על של רשתות של קהילות. מקו"ם זה ראשי תיבות של 'מועצת קהילות וקבוצות משימתיות', ויש שם הרבה פעילות חשובה של ארבע עשרה רשתות ממגוון החברה הישראלית. לאחר מכן ניהלתי את תוכנית צוערים לשלטון המקומי, חבר'ה רציניים שמכשירים אותם כשלוש שנים לעבודה ברשויות המקומיות בפריפריה במגוון רחב של תפקידי ניהול מקצועיים ואסטרטגיים".

 

"אני רוצה להתמקד בעיקר בסוגיות חברתיות וקהילתיות. אני פחות עוסק בדברים מדיניים. זה חשוב לי מאוד, ואני מאמין בשלמות הארץ, אבל חושב שבנושאים האלה יש מספיק פועלים. אני רוצה לעזור לכל אדם באשר הוא אדם להיות חלק מהחברה הישראלית ולהצליח"

אז למה לי פוליטיקה עכשיו?

"אכן, אליה וקוץ בה. אני גדוש בעשייה ופועל בהרבה עולמות תוכן בעשייה הציבורית, ולא קל להפסיק. אבל ההבנה שלי היא שאם רוצים ליצור שינוי של ממש, צריך להיות במקבלי ההחלטות".

במה תתמקד?

"אני רוצה לקדם את הפריפריה בעיקר בצפון ובדרום, אבל יש גם פריפריה במרכז, להתמקד בצמצום פערים. זה מעסיק אותי, ואני מאמין שדרך כנסת ישראל אפשר להאיץ תהליכים. כל העניין של הזהות היהודית וציונות חשוב לי, גדלתי על ערכי אמונה, זהות יהודית, הקרבה וכדומה. אני רוצה להנכיח את זה, והמקום הכי טוב זה דרך כנסת ישראל".

סולומון מבקש "להתמקד בעיקר בסוגיות חברתיות וקהילתיות. אני פחות עוסק בדברים מדיניים. זה חשוב לי מאוד, ואני מאמין בשלמות הארץ, אבל חושב שבנושאים האלה יש מספיק פועלים. אני רוצה לעזור לכל אדם באשר הוא אדם להיות חלק מהחברה הישראלית ולהצליח".

למה דווקא הציונות הדתית ולא הליכוד?

"במפה הפוליטית הימנית יש כמה מפלגות ציוניות. אני חלק מהציונות הדתית. התמודדתי בשנת 2015, הגעתי למקום 11 מתוך 53 מתמודדים, גבוה אבל לא ריאלי בשעתו. גדלתי בעולם הזה, הוא טבעי לי. אני חי את הציונות הדתית, בקשר עם חברי כנסת ונציגי מהציונות הדתית. אני אפעל ואעשה את המקסימום כדי להיכנס למקומות מרכזיים, כי יש לי הרבה לתת. אני מקווה שהציונות הדתית תהיה מספיק גדולה כדי לקדם את הערכים והמטרות הלאומיות שהחברה הישראלית זקוקה להם".

"אני לא רואה בעצמי נציג הקהילה בלבד. היא תבוא, אבל אני רואה בעצמי נציג הדרום והצפון, נציג של הקהילות המשימתיות, של העולם החברתי-קהילתי של הפריפריה הגאוגרפית-חברתית, ומתוכה בעיקר הקהילה האתיופית"

לא נציג של הקהילה האתיופית

"אני מעורב מאוד בקהילת הישראלים יוצאי אתיופיה", מספר סולומון. "אני פעיל גם בעניינים הפוליטיים וגם הרוחניים. הייתי עשר שנים רב קהילה בקריית גת. הרבה דוחפים אותי להתמודד כדי לבטא את הזהות הזו באופן אמיתי, ויש לי תמיכה מרבנים ומקסים ומהקהילה האתיופית בארץ".

סולומון מדגיש: "אני לא רואה בעצמי נציג הקהילה בלבד. היא תבוא, אבל אני רואה בעצמי נציג הדרום והצפון, נציג של הקהילות המשימתיות, של העולם החברתי-קהילתי של הפריפריה הגאוגרפית-חברתית, ומתוכה בעיקר הקהילה האתיופית".

לסיום.

"אני חושב שהבחירות האלה, לנוכח מה שחווינו בשנה האחרונה, חשובות מאוד לצביון הישראלי ולמציאות הארץ-ישראלית. החברה הישראלית והמפה הימנית צריכות להתעורר ולבוא לבחור. ראינו כמה קל לפגוע בזהות היהודית בזמן קצר. נקווה בעז"ה שנהיה שליחי אמת".

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן