כותרות חמות :

זהבה ודג הזה"ב
זהבה ודג הזה"ב

זהבה ודג הזה"ב

ספרים

 

בחופשת הקיץ הילדים פנויים יותר לממש את תחביביהם מחוץ לבית, לטייל ולהיפגש עם חברים, וכדאי לחדד באוזניהם את כללי הזהירות: איך משלבים בין היציאה לחיק הטבע והנאת הרכיבה על אופניים לבין הזהירות המתבקשת, ומה כדאי לעשות כשפוגשים איש זר.

אלירן ביתן התחיל לכתוב לפני כשנתיים טיוטה לספר שיעודד ילדים לצאת מהמסכים וליהנות מהטבע בשימת דגש על הטוב שבבריאה לצד זהירות ומוגנות אך חלילה לא פחד וקיפאון. למרבה הצער, תאונת אופניים קטלנית של קרוב משפחתו הצעיר, שהתרחשה לפני כשנה, חידדה את הצורך להעלות את הנושאים למודעות ולהוציא לאור את הספר 'זהבה ודג הזה"ב' לעילוי נשמתו.

זהבה בת השמונה רוצה להשתתף לראשונה בחייה במרוץ האופניים הנערך מדי שנה באביב. מי שעוזר לה להתגבר על האתגרים המרובים בדרך למרוץ הוא דג הזהב שקיבלה במתנה ליום הולדתה.

אך לא די בדמיון העשיר של זהבה כדי להתגבר על הקשיים בדרך למרוץ השנתי, דרושים גם מאמץ מתמשך ושמירה על ערכים. עצות זהב מדג הזה"ב באשר להתנהגות זהירה בכביש ועם אנשים זרים מסייעים לה לשמור על עצמה ולהצליח.

הסיפור נוגע בעדינות בשלל מצבים מחיי היום־יום שבהם יש לנקוט את כללי הזה"ב, והקוראים הצעירים מלווים את זהבה עד לרגע השיא: לאחר מאמצים מרובים הניצחון במרוץ נמצא בהישג יד, אבל בדיוק אז חברה נקלעה לצרה. שלב זה דורש מזהבה התגברות ובגרות נוספת.

ד"ר ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסכם את הספר: "'זהבה ודג הזה"ב' מציג בצורה נעימה וקולחת את העקרונות החשובים של זהירות בדרכים בהליכה ובנסיעה, לצד ערכי חברות, התמדה, הצבת יעדים והשגתם. הספר מטמיע ערכים להתנהגות בריאה ובטוחה מגיל צעיר, והם ימשיכו ללוות את הקוראים הצעירים גם בחייהם הבוגרים".

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן