כותרות חמות :

על הערים היקרות ביותר בעולם למגורים
על הערים היקרות ביותר בעולם למגורים

על הערים היקרות ביותר בעולם למגורים

כבר במחציתה, אפשר בהחלט לומר כי שנת 2022 שוברת שיאי יוקר מחייה במחוזותינו כאשר במקביל מחירי הנדל"ן ממשיכים לנסוק ובאופק לא נראית תקווה אמיתית להגנה על כיסו של האזרח הממוצע. מדובר אמנם בתופעה עולמית שאינה בלעדית רק למדינת ישראל, ויחד עם זאת, יוקר המחיה האמור אינו זהה בכל העולם ואפילו לא בכל מדינה. בבחינה של עלויות הדיור, המיסוי העירוני, השירותים וסל הקניות הממוצע, נמצא כי קיימות ערים בעולם בהן יוקר המחיה גבוה באופן משמעותי מאחרות.

לאחרונה פורסם דו"ח מיוחד על הערים היקרות ביותר מבחינת יוקר מחיה עולמי לפי מחקר של Economist Intelligence Unit ותל אביב זכתה לכבוד המפוקפק משהו להוביל את הרשימה – הנה סקירה קצרה של הרשימה המדוברת והמעניינת:
תל אביב – כאמור את התואר המפוקפק של העיר היקרה ביותר בעולם, קטפה ת"א שנבחנה בעיניים של צרכנות מקומית, בהשוואה רחבה בין מגוון מוצרים ושירותים, והוכיחה כי גם ביחס לערי מטרופולין ותיירות אחרות בעולם, בתל אביב פשוט תשלמו יותר. בנוסף לפי מחקר של ECA International שפורסם החודש, תל אביב מדורגת במקום השישי
מבין הערים היקרות ביותר בעולם לרילוקיישן כאשר גם ירושלים התברגה במקום ה-16 ברשימה. בעיית המגורים והנדל"ן בעיר ללא הפסקה ידועה ומוכרת כבר שנים, אבל גם בעיר הבירה שלנו נהנית מבנייה מחודשת של מבנים עסקיים לצד משרדים בירושלים וזוכה לביקוש גדול בימים אלו.

פריז – גם הבירה הצרפתית, עיר האורות, אינה שוקטת על שמריה ומציגה יוקר מחיה שבא לידי ביטוי הן בעבור האוכלוסייה המקומית והן על מיליוני התיירים שפוקדים את המדינה מדי שנה. האירוח בפריז יקר באופן משמעותי ביחס לערים אחרות בצרפת ובאירופה, החל מעלותו של חדר במלון וכלה במחירה של כוס קפה מקומית.

ציריך – העיר הגדולה בשווייץ היא נקודת מעבר ונגישות אסטרטגית למדינות איטליה, צרפת וגרמניה, ומהווה עיר עשירה במסחר, תעשייה ותיירות. רמת החיים בשווייץ בכלל ובציריך בפרט נחשבת גבוהה מאוד והעיר נבחרה מספר פעמים על ידי יחידות המחקר של המגזין אקונומיסט כעיר העשירה בעולם ובעלת איכות החיים הגבוהה ביותר. כל אלו מושתים באופן ישיר על התושב שמשלם את עלויות המחיה הגבוהות, אולם גם עלויות השכר הממוצעות בציריך גבוהות מהממוצע לשם האיזון. תיירים בעיר יגלו קרוב לוודאי כי ארנקם "מתרוקן" במהירות גבוהה אפילו ביחס לכלכלת חופשה, ולמרות המראה הציורי והתרבות האירופאית, ישנם רבים שכנראה יבחרו עם הזמן להוציא את ציריך מרשימת היעדים לחופשה.

הונג קונג – העיר הונג קונג שבסין ידועה מזה שנים כמקום מעוזם של אנשי עסקים ובעלי הון רבים ומציגה יוקר מחיה אגרסיבי שמוסיף לעלות לצד תחזיות כלכליות לעליה נוספת. היכרות עם הונג קונג, התרבות המקומית והמקומות בהם המקומיים מבלים ועורכים קניות, תסייע למבקר הממוצע בהורדת עלויות הקניות, שכן הונג קונג מסבירה פנים לתיירים אמנם, אולם גם מפקיעה מחירים לכבודם.

סינגפור – מעוז נוסף לאנשי העסקים והתיירים האמידים היא סינגפור. הענף העיקרי שמעלה את ממוצע יוקר החיה בסינגפור הוא ענף הרכב והנסיעות כאשר אחזקת רכב פרטי כמעט ואינה אפשרית, ומחירי התחבורה הציבורית בה מופקעים. גם רכישות של מוצרי טקסטיל ומוצרי בסיס בסינגפור יכבידו על הארנק ויעלו הרבה יותר.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן