כותרות חמות :

המדריך- בהעלותך
המדריך- בהעלותך

המדריך- בהעלותך

טוב שהיה

ספר תודה חדש

רגע מרגש נרשם השבוע בישיבה התיכונית 'לאורו נלך' בבני ברק, כאשר הוכנס ספר תורה מיוחד לכבודם של חללי 'נצר אחרון' שנפלו במערכות ישראל.

באירוע נכחו בין היתר הרב הראשי לשעבר הרב ישראל מאיר לאו, ראש החמד שוש נגר וראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין.

האירוע נפתח בדבריו של הרב לאו, ניצול שואה בעצמו, אשר נשא תפילה מרגשת לרפואת חולי ישראל ובהם כלתו של הרב דוד לאו, הרבנית לאו, אשת הרב הראשי.

המשתתפים באירוע קיבלו את תפילת השל"ה שנהוג לומר בערב חודש חודש סיוון.

בתמונה: הרב גולן כהן, ראש הישיבה התיכונית 'לאורו נלך', והמורה לשעבר יונה קלימי, שאחראי על פרויקט 'נצר אחרון' בישיבה ובכלל, לידם ספר התורה.

 

התורה בראש

יותר מאלף תלמידים מרשת החינוך נעם צביה מרחבי הארץ עלו לירושלים למסיבת חומש רשתית. התלמידים פתחו את הבוקר בתפילה בכותל וסיור ברובע היהודי. הם צפו בהצגה והתברכו מהרב שלמה עמאר. ראש הרשת, הרב שמחה ויסמן, אמר: "התורה אצלנו ברשת – בראש. אנחנו עוטפים את התלמידים ברשת בלימוד התורה מכיתה א' ועד י"ב. זה מסע ארוך כאשר התורה בראש".

 

יריד שבועות בשילה

בערב חג שבועות קיים היישוב שילה, של תנועת ההתיישבות אמנה, יריד מכירות חגיגי מתוצרת אנשי היישוב והסביבה. בין הדוכנים והתוצרים המיוחדים נפגשו התושבים עם חקלאי היישוב שהביאו למכירה את פרי עמלם: פטל, פרחים וגודגדנים.

גם אומני היישוב הציגו למכירה את תוצרותיהם – כלי קרמיקה, תכשיטי עבודת יד, כיפות ועוד.

בשילה מתגוררות כיום כ־400 משפחות, והיישוב משמש עוגן אזורי בתחומי החינוך, החקלאות, המסחר והתעסוקה לכלל היישובים הצעירים במרחב. שילה היא נקודת משיכה משמעותית למשפחות המבקשות להיקלט ולבנות את ביתן, והוא התברך במיזמי בנייה פעילים המרחיבים את גבולותיו, בהם הפרויקט 'בתי אמנה' בכרמי שילה, שכבר נמכר כולו.

 

בני מצוות

באסרו חג שבועות התקיים בישיבת הכותל יום מיוחד לילדי ונכדי הבוגרים שמגיעים בשנה זו למצוות.
במהלך היום נפגשו בני המצווה עם רבני הישיבה ועם המקום שבו התחילו אבותיהם את דרכם הרוחנית בישיבת ההסדר. בין השאר כלל היום לימוד בחברותות בבית המדרש, סיור במכון המקדש, תצפית מיוחדת מגג הישיבה וסדנת סת"ם מיוחדת מפי הסופר ר' אליהו כהן, שגם לומד כאברך בישיבה.

 

והיו עיניך רואות את מוריך

ערב קבלת התורה זכו האבות והבנים בישיבת בני עקיבא 'נתיב מאיר' ללימוד משותף ומעצים. כיבד בנוכחותו את המעמד הראשל"צ ורבה של ירושלים, הגאון הרב שלמה משה עמאר שליט"א
האבות והבנים זכו לדברי תורה מפיו, לברכות ותפילה משותפת יחד עם הרב. "המעמד היה מרגש וזכות גדולה", אמרו התלמידים והאבות בהתרגשות.

 

רואים שקוף

אף שהיה עולה חדש עם קשיי שפה חדשה, התלמיד שנולד עיוור לא ויתר לעצמו, השתלב בבית ספר רגיל, השיג תעודת בגרות, התגייס לצה"ל בהתנדבות, למד מוסיקה בבית הספר 'מזמור' וסיים תואר ראשון בהוראה. השנה הוא חזר אל בית הספר אמית ב' אשקלון, הפעם כמורה מן המניין.

מייק מרואני הוא עיוור מלידה שעלה מצרפת בגיל 11. הוא לא נתן ללקות הראייה שלו לנצח, השתלב בתיכון אמית ב' אשקלון כתלמיד לכל דבר והוציא תעודת בגרות בממוצע של יותר מ־90. משם הוא התגייס לצבא אף שקיבל פטור. לאחר ארבע שנות התמקצעות מוסיקלית בבית הספר 'מזמור' ותואר ראשון בהוראה בגבעת וושינגטון, הוא חזר אל תיכון אמית ב' אשקלון כמורה מן המניין.

 

מערך הדיור של שלווה מתרחב

בשעה טובה נפתחה דירת בוגרים חדשה של ארגון שלווה.

הדירה, שממוקמת בגבעת מרדכי, מאכלסת בוגרים עם מוגבלויות, כולם חלק ממערך הבוגרים של שלווה שמשתלבים בתעסוקה ופנאי כחלק מהמגורים העצמאיים בקהילה.

 

במרכז הבמה

אירוע 'הבניאלה', כנס החדשנות החינוכית של משרד החינוך בהשתתפות אורחים מרחבי העולם, כיכב כסטארטאפ החינוכי של ישיבת צביה אילת ותפס את מרכז תשומת הלב. באמצעות משקפי VR המחישו התלמידים לבאי הכנס את הסטארטאפ לפיתוח וגידול אלמוגים למטרות רפואה, נוי, שיקום ושימור שוניות אלמוגים במגמת ביוטק ימי שבה הם שותפים. באמצעות המשקפיים ניתן היה לחוש את התהליך הלימודי שהתלמידים עוברים מהכיתה, שיט, צלילה ומחקר, בתקווה לעשות המון טוב וגם להצמיח יונקורון נוסף במדינה.

 

הפתרון לבשר המתורבת

גמר התחרות היוקרתית VOLCANIVATION 2022 של המכון וולקני התקיימה לאחרונה. השנה עסקה התחרות בנושא פיתוח טכנולוגיות ופתרונות להתמודדות עם שינויי האקלים והגברת הביטחון התזונתי. בגמר הוצגו 10 הצעות שפותחו על ידי תלמידים מכל רחבי הארץ. מהן שתי הצעות שהגיעו מישיבת 'אורט המתמיד' בקריית שמונה ובליווי והכוונה של מכון צומת. תלמידי ישיבת 'אורט המתמיד' הכינו שני פרויקטים מיוחדים: פיתוח מוצר בשר מתורבת מתאי גזע של דגים כדי לפתור את בעיית הכשרות ופרויקט נוסף העוסק בהפחתת המליחות בעופות.

 

 

טוב שיהיה

עולים ליריחו

ביום שישי י"ח בסיוון 17/06/2022, תיערך תפילת שחרית בבית הכנסת 'שלום על ישראל' ביריחו. אחר כך יתקיים סיור בתל יריחו, מעיין אלישע ובית הכנסת נערן.

אוטובוס ייצא מירושלים ב־5:50 בבוקר ויאסוף מהכניסה הראשית של מושב נעמה (על כביש הבקעה) בשעה 6:50.

עלות: 60 ש"ח לאיש. חצי מחיר לילדים מתחת גיל בר מצווה. חזרה: סביב 11:30.

הרשמה חובה. נא לשלוח WhatsApp / SMS ליוני במספר 052-3527313 או לארנה במספר 052-8699300. יש לציין שם ואת כמות המשתתפים. https://www.jewishjericho.org.

בתמונה: הכיתוב בפסיפס של בית הכנסת 'שלום על ישראל'

 

 

 

השבת אבדה

מצאנו בשבוע שעבר בחוף ניצנים שקית עם נעליים, פנס, עוגה ובוקסה. נשמח להשיב לבעלים על פי סימנים. אוריאל – 0547999311 ועומר – 0508240438.

===============================

 

החידון של פיני | פרשת נשא

 

לתגובות: pinizeta@gmail.com

חפשו את התשובות להגדרות בפרשה.

אם לא מצאתם – יש לנו פה גם תשובות להנאתכם.

 

ראשון: 1. הבית של ג'יני. 2. סוג של סכין.

שני: 1. סוג של מחלה. 2. אדם ישר.

שלישי: 1. קומו! 2. אם נוסיף את האות רי"ש נקבל ממרח צהוב.

רביעי: 1. אות באנגלית. 2. יֶרח. 3. צריך שניים כאלו מדי שבוע.

חמישי: רב מארץ נהדרת. 2. אם שם משפחתו יהיה ירק – הוא יהיה זמר בכוורת. 3. בזמירות שבת היא החברה של 'ושמחה'.

שישי: 1. יונה התפלל ממעיה. 2. כדור קסמים. 3. שליש מספר הספרים.

שביעי: 1. סמוכות לבתים. 2. סוג של עוגה. 3. שואלים אותה מי הכי יפה בעיר.

 

 

תשובות:

ראשון: 1. מנורה. פסוק ב'. 2. תער. פסוק ז'.

שני: 1. נגף. פסוק י"ט. 2. כן. פסוק כ"ב.

שלישי: 1. עמדו. פסוק ח'. 2. חדל. פסוק י"ג.

רביעי: 1 פי. פסוק י"ח. 2. חודש. פסוק כ"ב. 3. מקרא. פסוק ב'.

חמישי: 1. ראובן. פסוק י"ח. אפרים. (שמיר), פסוק כ"ב. 3. מנוחה. פסוק ל"ג.

שישי: 1. דגה. פסוק ה'. 2. בדולח. פסוק ו'. 3. כתובים. פסוק כ"ו.

שביעי: 1. חצרות. פסוק ל"ה. 2. כושית. פסוק א'. 3. מראה. פסוק ו.

 

 

שאלה נוספת: הן מסתובבות וקשה לעסוק בתורה איתן. בעבר היו קושרים אותן לבהמה.

תשובות נא לשלוח למייל: pinizeta@gmail.com.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן