כותרות חמות :

המדריך- נשא
המדריך- נשא

המדריך- נשא

שימו אוזן

טל חדש
לקראת חג השבועות הראל טל משחרר סינגל חדש, 'ואתה ברחמיך'. בשיר, המשלב מילים מהתפילה עם אמירה נוגעת, מבקש הראל להביע את האהבה והכיסופים ההדדיים בין הקב"ה לעם ישראל. על ההפקה המוזיקלית של השיר הופקד אבי טל.

האזינו 

טוב שהיה

חתני ההלכה והכלות

בסימן 40 שנים לפטירת הרב צבי יהדה קוק זצ"ל נערך השבוע חידון הלכה של רשת נעם-צביה בהיכל התרבות ביד בנימין. נושא החידון היה הלכות סדר היום ותפילה לצד הלכות בן אדם לחברו, ובחלקו עסק גם בהלכות שמיטה. החיבור בין דמותו של הרצי"ה עם חידון ההלכה התבקש, היות שהחלק ההלכתי בחידון מבוסס על ספרו של הרב חיים דוד הלוי זצ"ל 'מקור חיים', הספר ההלכתי היחיד אי-פעם שקיבל הסכמה מהרצי"ה.

בסיום החידון הוקירה רשת החינוך את המורים שהצטיינו בהטמעת ההלכה במוסדות הרשת, ובהם הרב נתנאל צלניק, הרב משה חקשון והמורה שלמית לבנון. תוצאות החידון באולפנות: במקום הראשון זכו עדי קבסה ואביה דחוח הלוי מאולפנת צביה אשקלון. במקום השני זכו הדס פישלר ושיל"ת גמליאל מאולפנת צביה מעלה אדומים, ובמקום השלישי זכו אמונה דנה-פיקאר ואליה אלון מאולפנת צביה חיפה. בבתי הספר היסודיים זכו במקום הראשון אברהם סינגר ואלאור אהרון מבית ספר נעם רמות בנים. במקום השני זכו דוד יצחק שרים ואלישע שלום קינן מבית ספר נעם חיים דימונה, ובמקום השלישי זכו שילה אשכנזי ודביר עקיבא מבית ספר נעם יבנה.

איבים עולים קדימה

יותר ממאה עולים חדשים מאתיופיה התארחו השבת ביישוב נריה עם עולים ממרכז הקליטה באיבים וממרכז קליטה כנען בצפת. בימים אלו מגבשת עמותת שכן קרוב גרעינים חדשים של משפחות ישראליות למגורים במרכזי הקליטה באיבים ובבאר שבע.

עושים את שביל ישראל

לאחר שבמהלך החורף עשו את חציו הדרומי של שביל ישראל מאילת עד ירושלים, השבוע הגיעו תלמידי כיתה י"ב בישיבת אמי"ת חברותא כפר בתיה רעננה אל קו הסיום הצפוני של שביל ישראל בחרמון במעמד מיוחד עם ההורים הנרגשים, שצעדו עחמם את המקטע האחרון.
במהלך החודש האחרון צעדו התלמידים באופן רצוף מירושלים עד שהגיעו אל נקודת הסיום הצפונית של שביל ישראל.

ששים בשמחת ירושלים

מעיינים לכבוד ירושלים

מאות תלמידי ישיבות הסדר, ישיבות גבוהות, ישיבות תיכוניות ובוגרי צבא מכל רחבי הארץ השתתפו ביום עיון חגיגי לכבודה של ירושלים בישיבת בית אורות שבהר הצופים, המשקיפה על הר הבית. באירוע, בהנחיית מנכ"ל רשות השירות הלאומי ראובן פינסקי, השתתפו הרב שמואל אליהו, סגן ראש העיר אריה קינג, ראש הישיבה לשעבר וחבר הנהלת העמותה הרב אלחנן בן נון, חבר הוועד המנהל בעמותת הישיבה ומנכ"ל מכללת שערי משפט הודי ליברמן וחגית ריין, אימו של רס"ן בניה ריין ז"ל. אירועי היום כללו חנוכה מרגשת של בית המדרש הירושלמי לבוגרי צבא לקראת תחילת פעילותו הרשמית בחודש אלול הקרוב ונחתמו בסעודה חגיגית ואירוע פתיחה שכלל מופע אקוסטי מרגש של יהונתן רזאל.

המסע לכבוד ירושלים

כל הדרכים מובילות לירושלים

כאלף תלמידות מאולפנות צביה ברחבי הארץ השתתפו במסע רשתי לכיתות ט' לקראת יום ירושלים. תחת הכותרת "כל הדרכים מובילות לירושלים" סיירו התלמידות במסלולים ובאתרי הגבורה של הקרבות על הדרך לירושלים בתש"ח ובתשכ"ז, צעדו בשבילי עמק איילון, נושאות דגלים שעליהם הודפס הכיתוב "צועדות בדרך הציונות והתורה, באהבה ובאמונה". בביקור באתר 'מיני ישראל' הן התוודעו לסיפור ההיסטורי של הציונות, ההתיישבות והקמת המדינה באמצעות חידון שעסק באתרים המיוצגים במקום. המסע הסתיים במופע מולטימדיה מוזיקלי מרשים ומגבש עם עופר חתוכה ולהקתו.

ישיבות גב ההר חגגו באלון מורה

תלמידי ישיבות הר ברכה, איתמר, אלון מורה, תפוח ויצהר חגגו יחד את יום שחרור ירושלים והשומרון. השנה נערך האירוע בישיבת אלון מורה, והשתתפו בו בין היתר ראש ישיבת הר ברכה הרב אליעזר מלמד, ראש ישיבת אלון מורה ורב השומרון הרב אליקים לבנון, ראש ישיבת איתמר הרב יהושע ואן דייק, ראש הישיבה בתפוח הרב דוד אמיתי וראש ישיבת רועה ישראל ביצהר ורב היישוב הרב דודי דודקביץ. נוסף עליהם השתתפו גם ראש המועצה יוסי דגן, סגנו דוידי בן ציון ומח"ט שומרון אל"ם רועי צוויג, שאף נשא דברים. את האירוע ליוותה להקת מזמור שיר, שהקפיצה את תלמידי הישיבות והקהל הרב שהגיע לחגוג.
קרדיט תמונה: מועצה אזורית שומרון

החיילים של שיזפון חגגו בתל אביב

חיילי גדוד 195 של שריון הגיעו ליום מיוחד בבית כנסת היכל משיח בצפון תל אביב ליום שארגנה עמותת צל"ש עם הרבנות הצבאית. החיילים פגשו את האלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום, לשעבר מפקד חיל הים, את גיבור ישראל משה לוי, את רב מז"י הרב אמיתי טובול, את רב חטיבה 460 הרב שניאור הרוש ואת הרב פרץ איינהורן. כולם חיזקו את החיילים להמשך העשייה הצבאית. את היום סיימו בסיומי מסכתות של החיילים וחגגו בשירה ובריקודים עם דגלי ישראל ברחבת בית הכנסת.

חגגו מול רצועת עזה

במועצה האזורית שדות נגב נערך השבוע אירוע חגיגי לרגל 55 שנים לשחרור ירושלים. כמאה רכבים קושטו בדגלי ישראל ויצאו בשיירת ענק לנסיעה חגיגית לאורך יישובי המועצה. השיירה הגיעה לאתר ההנצחה בבארות יצחק הישנה, על גבול רצועת עזה, ושם התכנסו החוגגים ורקדו לכבודה של ירושלים. לאחר מכן נערך טקס חגיגי בהנחיית עוזרת ראש המועצה ג'ולי פורת, ונישאו בו תפילות לשלום המדינה ולשלום חיילי צה"ל.

חזון לאומי: מגרשון בר כוכבא להר הבית

בארגון 'חזון לאומי – המרכז למנהיגות ציונית' כמה אירועים פתוחים לקהל הרחב. כחלק מסדרת מפגשי 'חכמין בחמישי' נערכה השבוע בנתניה שיחה של ד"ר גרשון בר כוכבא. יותר ממאה אנשים הגיעו לשיחה ונהנו מכיבוד עשיר ומהרצאה מעמיקה וארוכה שעסקה בהיסטוריה של ירושלים – בנפילתה ותקומתה.

באפרתה חגגו בסדנאות

עם חגיגות יום ירושלים חגגו במכללת אפרתה את יום הסטודנטית במוזיקה, בריקודים ובסדנאות שזירת פרחים, בהכנת תכשיטים מגולדפילד ובגלגול סושי. בעמדת הפרגונים הכינו הסטודנטיות מכתבי תודה לחברותיהן ולסגל המכללה. ספיר ליבוביץ, יו"ר האגודה, מסכמת: "התחברנו לשמחת ירושלים ובעיקר פרגנו לסטודנטיות על ההשקעה הגדולה כל השנה".

'בדואיסטן' בהשקה חגיגית

תנועת רגבים ערכה השבוע את הכנס השנתי שלה, בסימן "מחזירים את המדינה לנגב", בהשתתפות תורמים ואנשי ציבור במסעדת קדמה בירושלים, מול החומות המוארות של העיר העתיקה. נשאו דברים מנכ"ל רגבים מאיר דויטש, חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ, יולי אדלשטיין, יואב קיש, אורית סטרוק ועוד, שתיארו את עולם הידע המקצועי שהביאה רגבים לוועדות הכנסת ולמשרדי הממשלה בסוגיות הקרקעות בנגב, בגליל וביהודה ושומרון.
במרכז הערב היה פאנל בהנחיית יו"ר תנועת ישראל שלי שרה העצני-כהן ובהשתפות עו"ד אמי פלמור, לשעבר מנכ"לית משרד המשפטים, שאול גולדשטיין, לשעבר מנכ"ל רט"ג, יואל ריבלין, מתכנן החטיבה להתיישבות, ואלמוג כהן, מהפורום להצלת הנגב, אשר תיארו היבטים שונים של המציאות המורכבת בנגב ושל הפתרונות הנדרשים.
הערב נחתם בהשקה חגיגית של הספר 'בדואיסטן' בהוצאת סלע מאיר, שבימים אלו יורד להדפסה שנייה ובקרוב יצא במהדורה בשפה האנגלית.

טוב שיהיה

כנס לזכרם

בית ספר שדה כפר עציון בשיתוף חטיבת ירושלים והפינה החמה עורכים כנס לציון עשרים שנה למבצע חומת מגן בארץ יהודה. הכנס ייפתח בסיור לתצפית על מוקדי הקרבות בבית לחם, ולאחר מכן ישאו הרצאות מפקד חטיבת ירושלים בעבר תא"ל (מיל') רמי צור חכם, אלוף (מיל') נעם תיבון, חוקר מחלקת ההיסטוריה של צה"ל, ד"ר אוהד לסלוי ועוד. בכנס יועלה זכרם של הרוגי האינתיפאדה השנייה בגוש בהשתתפות לוחמים, מפקדים ובני משפחה.

שבוע ההצדעה מתחיל

שבוע ההצדעה למשרתי השירות הלאומי-אזרחי, בנים ובנות, יהיה בז'–י"ז בסיוון (6–16 ביוני). בשבוע המיוחד נצדיע כולנו לבני השירות על פועלם ונתינתם הרבה לחברה ולמדינה.

החידון של פיני | פרשת נשא

לתגובות: pinizeta@gmail.com

חפשו את התשובות להגדרות בפרשה.
אם לא מצאתם, יש לנו פה גם תשובות להנאתכם.

ראשון: 1. לפי המדרש הוא חד-קרן. 2. יש אחראי כזה בפיצה, לדוגמה. 3. דפי הספר.
שני: 1. יש לה ראש. 2. הרצוג, נבון וקציר, לדוגמה.
שלישי: 1. לגנוב. 2. חלק מתהליך התשובה.
רביעי: 1. מושג מתמטי. 2. סיפורה של רות החל בקצירתם. 3. נקבה עם שריון. 4. רב, תלמיד בולט של הרב קוק.
חמישי: 1. יש מהם הקוראים: 'קוואבנגה'. 2. ארגון ספורט דתי. 3. טיפוס לא יוצלח.
שישי: 1. חברת כנסת במפלגת הליכוד (ש"מ). 2. מח"ט גבעתי במלחמת העצמאות (ש"מ). 2
שביעי: 1. נהג מונית מפורסם. 2. זהו גילה לפי הלוח (הגבעטרון).

תשובות:
ראשון: 1. תחש. פס' כ"ה (במדבר רבה, ו', ה'). 2. משמרת. פס' ל"א. 3. עמודיו. פס' ל"א.
שני: 1. שנה. פס' ל"ט. 2. נשיאי ישראל פס' מ"ו.
שלישי: 1. למעול. פס' ו'. 2. והתודו. פס' ז'.
רביעי: 1. נעלם. פס' י"ג. 2. שעורים. פס' ט"ו (רות א', כ"ב). 3. צבה. פס' כ"א. 4. הנזיר. פס' י"ח.
חמישי: 1. צב. פס' ג'. 2. אליצור. פס' ל'. 3. שלומיאל. פס' ל"ו.
שישי: 1. גמליאל (גילה). פס' נ"ד. 2. אבידן (שמעון) פס' ס'.
שביעי: 1. אשר. פס' ע"ב. 2. שישים. פס' פ"ח.

שאלה נוספת: תשובות נא לשלוח למייל: pinizeta@gmail.com (פתרון יפורסם בשבוע הבא):
סבא של המלך לא מתעצל.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן