כותרות חמות :

איך אתם מעדיפים לקנות דירה?
איך אתם מעדיפים לקנות דירה?

איך אתם מעדיפים לקנות דירה?

בואו נדבר שנייה על הביטוי 'בניין עדי עד'. כן, לחלקנו מדובר באיחול נחמד לחתן ולכלה, אבל מתברר שיש בו עומק גדול ואפילו הדרכה בסיסית למציאת בן זוג. לאחרונה קראתי ספר קטן אבל איכותי של הרב אליהו האיתן ממכון פוע"ה בשם 'בנייה עדי עד'. זה ספר שמתאים לזוגות, אך גם לזוגות שבדרך.

 

המחבר מאיר זווית עקרונית מאוד בדרך להקמת בית: הרבה מאוד מהאנשים שבאים למצוא זוגיות מגיעים עם 'רשימת מכולת' של התכונות שהם חושבים שיתאימו להם לבניית הבית. הרב האיתן מדמה את זה למי שרוצה לקנות דירה. יש שתי אפשרויות לרכישת דירה: 1. בית מקבלן; הולכים ובוחרים דירה קיימת.

  1. רכישת שטח ריק – עליו בונים דירה.

 

מה ההבדל ביניהם? בדירה מקבלן מקבלים בדיוק את מה שרואים. ולכן הדירה צריכה כבר עכשיו להיות בול לפי הצרכים שלנו. כמות החדרים, העיצוב, הכול. לעומת זאת, כשאנחנו קונים שטח – מלבד נתונים קלים שנצטרך לקחת בחשבון – כמו המיקום של השטח והשכנים – את כל הבית נתכנן בדיוק לפי החלומות שלנו. כמה חדרים יהיו בו, איזה סגנון, כמה חלונות, איך תיראה הגינה, האם יהיה מרתף או לא. הכול הכול הכול ניתן לתכנון.

 

כשאנחנו באים לרכוש שטח כדי לבנות דירה ביחד עם משקיע נוסף, אנחנו רואים מהו 'ארגז הכלים' שהוא מביא איתו לפרויקט ומה אנחנו מביאים – וביחד מה היתרון היחסי שמתקבל לעומת בנייה עצמאית שלנו, ללא שותף.

 

פתאום אנחנו מגלים שאומנם אנחנו מביאים מקדחה ופטיש, אבל הוא מביא פועלים וכסף. ואז יש כאן השלמה – והרבה יותר קל להקים את הבית הזה. ואותו דבר במציאת זוגיות, אומר הרב האיתן. ברגע שיש לך תכונות טובות – ולבת הזוג יש תכונות אחרות, זה מצוין! ככה יהיה לכם מגוון גדול של כלי עבודה לבניית הבית.

 

אל תחפשו 'בית מוכן'. אל תבואו עם רשימת מכולת ידועה מראש. כי אז יהיה לכם קשה מאוד למצוא מישהו שהוא בדיוק בשבילכם. ההפך – בואו פתוחים יותר לתכונות אחרות שלא נמצאות אצלכם. חשבו שאתם באים לבנות על שטח ריק, לא קונים דירה מוכנה. ברגע שמבינים שהזוגיות היא יותר כמו 'בנייה עדי עד' – כלומר, משהו שכל הזמן קורה לאורך כל החיים, בית שבונים מאפס והוא רק הולך ונבנה ולא 'בניין' בנוי ומוכן שיעמוד מוכן בלי התקדמות – הדרך להשגת החצי השני תהיה פשוטה הרבה יותר.

 

לסיכום: אל תקנו בניין. קנו שטח. תמצאו את הפרטנר הנכון שיביא איתו כלים נוספים לכלים שיש לכם,

וכך תוכלו לבנות כל בית שאתם רוצים, והבנייה תימשך לאורך כל החיים, בכיף ובשמחה. בהצלחה!

 

***

מה קורה בפרויקט 252?

השבוע ביום שני נקיים כנס וירטואלי להשקת תוכנית הקיץ של הפרויקט! בכנס ישתתפו מיטב המרצים (גל כהן, שירת מלאך, ציפי ריין ועוד). נוסף לכך – ייערך טיפול בשידור חי של אחד המשתתפים, יחד עם משה שרון. בקיצור, הולך להיות מרתק ושווה. להרשמה ללא עלות – דרך אתר פרויקט 252.

 

לתגובות: gabizon3@gmail.com.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן