כותרות חמות :

קטנה ברשת
קטנה ברשת

קטנה ברשת

נראה שאין עוד לוחם בארץ כמו עמנואל מורנו הי"ד שמקפידים שלא להראות את תמונתו גם שנים רבות אחרי פטירתו. בסרטון הפתיחה: על אחד מהלוחמים הגדולים ביותר שהיו לצה"ל ומה אנחנו יכולים ללמוד מהאדם הענק הזה. בשני: על המחלוקת בדבר הרצון לבטל לתלמידים את הבגרויות במקצועות ההומניים. בשלישי: מה אנחנו יודעים על הלומי קרב? ברביעי: על מדינת הנוער שהייתה אמורה לקום כאן, ובקטנה לסיום: איך נראית מחלקה סגורה מבעד לעיניים של בן 12, שהיה במקום שאיש לא רוצה לדבר עליו ויצא משם בשביל לספר

קטנה ברשת

 

עמנואל

את פניו של עמנואל מורנו ז"ל עדיין אסור להראות. במערכת הביטחון שוקלים לאפשר את פרסום התמונה שלו, אבל דווקא המשפחה היא שמעדיפה שלא (כאן). כמו כל דבר שקשור בעמנואל מורנו הי"ד, גם מהסרטון הזה יש כל כך הרבה מה ללמוד. אורך: 9:06. בעברית.

לינק ליוטיוב: מדוע הוריו של עמנואל מורנו ז"ל מעדיפים שלא לפרסם את תמונתו? | כאן מציינים

 

נקודה לדיון בכיתה:
היו לעמנואל מורנו הי"ד הרבה תכונות שאפשר ללמוד מהן, ובכל זאת, לו הייתם צריכים לבחור תכונה אחת, איזו תכונה הייתם לוקחים, ומדוע?

 

בלי בגרויות במקצועות הומניים?

בלי בחינות בגרות תלמידי תיכון לא באמת טורחים ללמוד. אם כן, למה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון רוצה לבטל את הבגרויות במקצועות ההומניים? תמיר דורטל מזהיר מפני מהלך שיוביל לבורות מסוכנת בחברה הישראלית (כאן). אורך: 3:35. בעברית.

 

לינק ליוטיוב: בלי בגרויות במקצועות ההומניים התלמידים יהיו בורים | כאן דעה

נקודה לדיון בכיתה: תכלס, הייתם מגיעים לבית הספר אילולא הייתה לכם בגרות על הראש?

 

אהובי הלום הקרב

"אני יודעת במי התאהבתי": אחרי חודשיים של זוגיות מיקי שמה לב למשהו חריג בהתנהגות של דוד. כשהבינה שהסיבה היא פוסט-טראומה מהקרבות המדממים בצוק איתן, החליטה להילחם על הזוגיות (כאן). אורך: 12:37. בעברית.

לינק ליוטיוב: אהובי הלום קרב | כאן מקשיבים – חובת צפייה לפני הסרטון כדי להתאים אישית!

נקודה לדיון בכיתה: האם יש תכונה ראויה לציון במיקי שהיא בחרה ללכת עם הלב שלה ולקיים את הזוגיות הזו?

 

אנו מכריזים בזאת על מדינת הנוער

רעיונות רבים והזויים על הקמת מדינות נוספות בתחומי מדינת ישראל נשמעו לאורך השנים, אך יש רעיון אחד שכמעט תפס, ואחד מתומכיו הגדולים ביותר היה בן-גוריון עצמו. נתנאל אלינסון על המדינה שכמעט הפריחה את הערבה: מדינת הנוער (כאן). אורך: 9:09. בעברית.

חפשו ביוטיוב: למה רצו להקים בערבה מדינה של בני נוער? | בשביל הסיפור

 

נקודה לדיון בכיתה: לו היה הדבר תלוי בכם, האם הייתם בכלל נותנים יד לרעיון הזה?

 

 

קטנה לסיום

אף אחד לא רוצה להיות כאן

לבית החולים הפסיכיאטרי איתנים מגיעים ילדים ובני נוער במצבי קיצון. צוות כאן חדשות נכנס לראשונה עם מצלמה לתוך מסדרונות המרכז הירושלמי ולמחלקות הילדים והנוער. ל' (12), שאחרי שלושה חודשי אשפוז באיתנים מוצא את דרכו בחזרה אל החופש, סיפר בגילוי לב על רגעי המשבר שלו, על החששות ועל הקשיים (כאן). אורך: 12:13.

לינק ליוטיוב: "אף אחד לא רוצה להיות כאן": בן ה-12 שיצא לחופשי מהמחלקה הסגורה

נקודה לדיון בכיתה: האם לדעתכם אנחנו מספיק מודעים ומכילים את האנשים היקרים הללו?

 

 

ראיתם סרטון ייחודי שיעניין את כולם? מוזמנים לשלוח קישור למייל

Avinoam811@gmail.com

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן