כותרות חמות :

המדריך – קדושים
המדריך – קדושים

המדריך – קדושים

שימו אוזן
בית שמאי
אמיר שמאי, זמר ויוצר, זימר בבתי כנסת אצל אביו וסבו, שהיו גם בעלי תפילה.
לפני ספירת העומר הוציא לאור את הסינגל 'אתה גדול' – שיר רביעי מהאלבום 'געגועים', שבו השירים נכתבו על ידי אמיר, והלחן – בעזרת אור שמאי ואלדד אלבז. שימו אוזן, אחרי ימי ספירת העומר.

מחקר: התלמידים המתנדבים – מרוויחים
בכנס ביכורי המחקרים שנערך במכללת אפרתה הציגו הסטודנטיות המצטיינות את העבודות שזכו בפרסים. בזוכות: צהאיינש גנאנאו ואביטל הניג שחקרו את הרווח והיתרונות אשר מפיקים בני הנוער מהשקעה מזמנם בהתנדבות; אפרת קליין והדר זהבי שחקרו את המודעות להבנת הנקרא וקידום תלמידים מתקשים; ונעמה סופר שעסקה בהלכות שנעלמו ממשה רבינו. ד"ר סיגלית רוזמרין, ראשת אפרתה, בירכה את הכותבות על הרמה הגבוהה, על ההשקעה ועל התוצרים המיוחדים.

זוכרים את הדר
לכבוד יום הולדתו של הדר גולדין הי"ד, שעדיין לא שב ממבצע צוק איתן, ערכו הוריו, חבריו ותלמידי בית הספר אמית מדעי כפר בתיה שבו למד, אירוע שירת המונים – 'בדרך אל האור'. כעת הם משחררים את הקליפ המרגש בקריאה לזכור את הדר ושאר הנעדרים מעזה.
>לינק להאזנה

1000 לומדים
מרתון לימוד הלכות פסח של ישיבת הר ברכה הגיע לקו הסיום עם כאלף לומדים ולומדות שלמדו והתמידו והקיפו את כל הלכות פסח, יום טוב וחול המועד. הלימוד החל כשבוע אחרי פורים ונמשך עד סיום החג, ובמהלכו חולקו 160 פרסים למשתתפים בהגרלות בשבועיות. לאחר סיום המרתון נערכה ההגרלה הגדולה. השתתפו בה הלומדים שלמדו את כל הלכות וקיבלו ממוצע של 85 ומעלה במבחני הסיכום. זוהי השנה השלישית ברציפות שנערך מרתון הלימוד. בשנתיים הקודמות השתתפו יותר מ־1,500 משתתפים ומשתתפות בכל הגילים – בחורי ישיבות, בנות מדרשה, נערים ונערות ממוסדות חינוך בכל רחבי הארץ.

מהקרבות באוקראינה לאולפנת צביה מעלה אדומים
אולפנת צביה מעלה אדומים התגייסה ופתחה את שעריה לטובת העולים מאוקראינה. מאה ושבעים עולים חדשים מאוקראינה חגגו את חג הפסח ונהנו מרגיעה ומנוחה באולפנה. במהלך שהותם זכו העולים לחיבוק גדול מצד קהילת מעלה אדומים. אנשים תרמו בגדים, משחקים וכסף כדי להנעים את זמנם. בימי חול המועד השתתפו העולים בפעילויות מגוונות, טיילו באזור וזכו לחג מרומם ומהנה. "אנו מודים לה' על הזכות לארח אותם ולאפשר להם לחוות חג משמעותי כחלק מתהליך קליטתם בארץ, וממשיכים יחד בתפילה כי תוסר מעליהם אימת המלחמה, ונזכה כולנו לראות בגאולת עם ישראל ועימה גאולת העולם כולו".

יום פתוח במכללה ירושלים
היום הפתוח יתקיים אי"ה ביום ראשון הקרוב, ל' בניסן (01.05) בשעות 14:00-10:30.
בואו לשמוע את כל המידע וכל ההטבות ללימודי תואר ראשון בחינוך במגוון חוגי לימוד: תנ"ך ומחשבת ישראל, אנגלית, חינוך לגיל הרך, חינוך מיוחד, ייעוץ, לשון, מדעי הטבע, מדעי המחשב, מוסיקה, משאבי למידה ומתמטיקה.
הלמידה במכללה ירושלים בשנה"ל תשפ"ג תתקיים כלמידה היברידית, בקמפוס מרווח ויפהפה.
לרשות הלומדות במכללה שפע מלגות, מעונות חינם (לשנה א'), חדר אוכל, בריכת שחייה והסעות מהכניסה לעיר!
מהרי להבטיח את מקומך: 02-6750724/918 | rishum-jer@michlalah.edu.

מובילים פדגוגיה
'המצפן והמצפון'. שתי מילים אלו היו במרכז יום העיון המקצועי שקיימה רשת החינוך 'נעם צביה' לראשי הישיבות, האולפנות, המנהלים ומובילי הפדגוגיה ברשת בנושא 'תוכנית עבודה – מחלומות למציאות והטמעתם בשטח'. מבקר המדינה מר מתניהו אנגלמן, ד"ר יונית יעקובוביץ וגברת אלינור ביטון־קובץ' הרצו לפני הנוכחים.

מעניין!
מסע סבא
מרכז סיור ולימוד גליל מרחיב את פעילותו במסגרת מיזם מסע סבאבא. והפעם נרשמי המיזם מוזמנים להשתתף בסדרת סיורי עומק ברמת הגולן סביב הנחלים, תילי הגעש ובעקבות הקרבות. במהלך הסיורים יקבלו הסבים והסבתות כלים ותוכן שיאפשרו להם לצאת ולהדריך את נכדיהם באופן עצמאי בטיולים חווייתיים. כך, באמצעות החיבור למורשת, לטבע ולאהבת הארץ, מועצם הקשר הבין־דורי. הסיורים כוללים מסלולים למיטיבי לכת וקשב, מידע והסבר על המסלול, הקניית מתודיקות הדרכה, עזרים, משחקים וסיפורים המותאמים להדרכה עצמאית של הסבים והסבתות את הנכדים והנכדות. מטרת המיזם והפעילות היא לחזק ולהעצים את הקשר בין דור הסבים והסבתות לדור הצעיר של הנכדים והנכדות, לנסות ולגרום לצעירים להתנתק מעט מן המסכים וביחד להכיר וללמוד מחדש את הארץ ונופיה דרך הרגליים.
לפרטים והרשמה: http://www.visit-akko.com/sababa.html.
או לפנות בהודעת ווטסאפ למספר: 052-4349615.

יריחו פתוחה
טיולים ביום העצמאות, יום חמישי ד' באייר, 05/05/2022:
בבוקר: סיור בבתי הכנסת ביריחו – שלום על ישראל ונערן, בתל יריחו, מעיין אלישע.
אוטובוס יוצא מירושלים (גשר המיתרים ובר אילן) ב־08:00 ואוסף במושב נעמה (בכביש הבקעה) ב־8:50. עלות: 70 ₪ לאיש. מותנה באישור צה"ל. אחר הצהריים: סיור בארמונות החשמונאים והורדוס.
נפגשים ב־14:00 בכניסה למצפה יריחו, ומשם נוסעים במכוניות פרטיות אל הארמונות. סיום משוער בשעה 17:00. עלות: 40 ₪ לאיש.
הרשמה: שולחים WhatsApp / SMS ליוני במספר 052-3527313 או לארנה במספר 052-8699300. מציינים את השם, את כמות המשתתפים ואת האירוע שרוצים להירשם לו.
לינק לאתר

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן