כותרות חמות :

קטנה ברשת- קדושים
קטנה ברשת- קדושים

קטנה ברשת- קדושים

אומנם בדרך כלל אני מביא לכם סרטונים, אבל הפעם נחרוג מהמנהג לכבוד סדרת מופת משובחת ואיכותית ביותר שהסתיימה וכל פרקיה הועלו ליוטיוב: 'עוד ניפגש'. מומלצת בחום כקפסולה גרעינית של שאלות ונקודות לדיון. בסרטון השני: על ניצול השואה שנעשה לכוכב טיקטוק. בשלישי: על המוסלמי שהתגייר אחרי שהתחתן והתחזה ליהודי. ברביעי: על הרוצח ששווה מיליונים, ובקטנה לסיום: על השוטר הגיבור שטיפס לתוך הלהבות כדי להציל פעוטה

קטנה ברשת

1. עוד ניפגש

עונה שנייה לפורמט המקורי והמרגש. שלוש אימהות חרדיות מירושלים עוברות לתל אביב כדי לחפש את הקשר עם ילדיהן שיצאו בשאלה, ושני צעירים יוצאים בשאלה חוזרים לבני ברק כדי לנסות ולחדש קשר עם בני משפחתם החרדים (כאן). נהדר. מכרה זהב לכל איש חינוך באשר הוא. אורך: 44:33. בעברית.

לינק ליוטיוב: עוד ניפגש עונה 2 | פרק 1 – יוצאים לדרך

נקודה לדיון בכיתה: עם איזה דמות הייתם רוצים להיפגש לקפה הפוך?

2. כל עוד אני יוצר אני חי

גדעון לב הוא אחד מ-92 הילדים ששרדו את מחנה הריכוז טרזיינשטט. 26 מבני משפחתו נספו, ורק הוא ואימו שרדו את התופת. כעת משימת חייו היא לשמר את הזיכרון, והוא עושה זאת בדרך מקורית. בגיל 87 הוא מפעיל חשבון טיקטוק עם קרוב ל-400 אלף עוקבים, בסיוע בת זוג שצעירה ממנו ב-30 שנה, ואף זכה לכינוי "סבא טיקטוק" (כאן). אורך: 13:50. בעברית.

לינק ליוטיוב: "כל עוד אני יוצר – אני חי": שורד השואה שהפך לכוכב טיקטוק בגיל 87

נקודה לדיון בכיתה: מה זה אומר עלינו כחברה שאלמלא הטיקטוק כנראה לא היינו שומעים בכלל על גדעון לב?

3. הגר מלבנון

עלי חאווילה, שיעי מוסלמי מדרום לבנון, עורר סערה גדולה בקהילה היהודית בברוקלין אחרי שהתחזה ליהודי והתחתן עם אחת מבנות הקהילה היהודית. בחודשים האחרונים הוא התחקה אחר שורשיו היהודיים ועבר גיור בניסיון לתקן את מה שעשה ולהחזיר לעצמו את אהובת ליבו. חמישה חודשים לאחר הריאיון עימו בחדשות הערב הוא הגיע לחגוג את חג הפסח בישראל (כאן) אורך: 10:18. עברית ואנגלית עם תרגום.

לינק ליוטיוב: "מקווה שאזכה להרוג את נסראללה": לאחר שהתחזה ליהודי – המוסלמי מלבנון התגייר

נקודה לדיון בכיתה: אילו יכולתם לפגוש את עלי, מה הייתם רוצים לשאול אותו?

4. מי אתה?

ב-1996 זעזע הראל הרשטיק את המדינה כשרצח את לוכד הנחשים יעקב סלע. אלא שבזמן מאסרו בכלא הקים הרשטיק חברות ביוטכנולוגיה וגייס בכירים במשק ובעולם הרפואה (חדשות 13). אורך: 15:17. בעברית.

לינק ליוטיוב: הרוצח ששווה מיליונים | הילה קורח עם הרוצח שנאסר ל-25 שנים והפך ליזם שמגייס בכירים במשק

נקודה לדיון בכיתה: האם לדעתכם אפשר להניח לעברו של הרשטיק ולקבל אותו כאחד האדם?

קטנה לסיום מלחמת העצמאות – גבורת השוטר

לינק ל: "אחד מסיפורי הגבורה היותר גדולים שנתקלנו בהם לאחרונה: שוטר אמריקאי מטפס לבניין בוער ומציל פעוטה. מדהים. אורך: 1:49. אנגלית עם תרגום. "

ראיתם סרטון ייחודי שיעניין את כולם? מוזמנים לשלוח קישור למייל: Avinoam811@gmail.com

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן