כותרות חמות :

מכירים את 'חוק המראה'? (252)
מכירים את 'חוק המראה'? (252)

מכירים את 'חוק המראה'? (252)

בחודש האחרון הזדמן לנו לעשות הרבה פעילויות לחברי הפרויקט. יום צילומים, שבת פנויים־פנויות, כנס וירטואלי ועוד… ושמתי לב לתופעה מדהימה: יש חברים שמגיעים לאירוע, וכל הזמן רק מפרגנים ומפדבקים. "ואו, כל הכבוד לכם שאתם ככה משקיעים בנו", "איזה מדהימים אתם" וכדומה.

לעומתם הקבוצה השנייה – הקבוצה של ה'חמוצים'. אלו שתמיד אוהבים לראות את הפגמים, את מה שחסר, את השלילי. "למה אין מספיק צלמים?" "למה עשיתם את השבת במלון של שלושה כוכבים בלבד?" "אוףף, איזה מעצבן שכולם כאן מוזרים!" אותה סיטואציה, שני סוגים של אנשים. אחד רואה רק את הטוב, והשני רואה רק את הרע.

אני כבר יכול לזהות אותם ממטר, את האלו שבאים בחיוניות כזאת – שרוצים לעזור, לתרום, להיות שם בכל תפקיד. לעומת אלו שסוחבים את עצמם כזה, עושים טובה לעולם שבכלל באו לאירוע. יושבים ומקטרים על כל מה שזז.

ולמה זה חשוב? כי יש עיקרון בעולם הזה שנקרא: חוק המראה. הוא אומר דבר פשוט: איך שאתה תסתכל על העולם, ככה העולם יסתכל עליך. מה שנקרא: "ונהי בעינינו כחגבים, וכן היינו בעיניהם"

זה עיקרון חשוב מאוד מאוד: אתה מסתכל על העולם בצורה חמוצה? גם הסובבים אותך יפרשו אותך כ'חמוץ'.
אתה בא בגישה חיובית ונעימה – כולם ירצו להתקרב אליך ולהיות בחברתך. וזה באמת קורה: אנחנו רואים שמי שבסופו של דבר מתחתן ומצליח לקיים זוגיות ארוכת טווח, הם האנשים החיוביים. אלו שתמיד אומרים תודה, שיודעים להעריך, שמסתכלים על הכול בצורה נעימה. הכי כיף בחברתם – ולכן הם 'נחטפים'.

דווקא ה'נשמות הטובות', שחושבות שהן יודעות הכול, מטיפות מוסר, מצדקות, כל הזמן באות בביקורת ו'עצות' למיניהן – מתקשות בסופו של דבר גם למצוא בן זוג שיוכל להכיל את השקפת העולם הנוקשה שלהן.

אז שימו את עצמכם במקום הנכון. תסתכלו על העולם בעין חיובית, תראו את הטוב (ויש כל כך הרבה!) תחלקו מחמאות, תודו לסובבים אתכם, תקבלו השראה מאחרים ואל תטיפו מוסר. לאט לאט יקרה תהליך מדהים – תהפכו להיות מגנט אמיתי לחברים איכותיים, טובים וחיוביים בדיוק כמותכם. ואז גם הדרך לחופה תהיה מהירה וקלה הרבה יותר. בהצלחה!

מה קורה בפרויקט 252?

בחול המועד נקיים כנס וירטואלי חגיגי של יציאה לחירות מהפרדיגמות! נארח זוג מיוחד (הוא אשכנזי והיא מהעדה האתיופית), נשמע את הרב ברוך וידר ועוד הפתעות…
ובסוף החג – נחגוג ביחד את המימונה בבית משפחת גביזון בנוף איילון. בתוכנית: הרבנית ימימה מזרחי, מיכל וולשטין, רחלי הומינר, עידית שלו, וכמובן – המון מופלטות. תרבחו, תסעדו – ואולי גם תתחתנו 😉

לתגובות: gabizon3@gmail.com.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן