כותרות חמות :

קטנה ברשת- שמיני
קטנה ברשת- שמיני

קטנה ברשת- שמיני

אי אפשר לתמצת חיים שלמים של ענק בסרטון אחד, ובכל זאת הסרטון הראשון שלנו יוקדש לדמותו של מרן הרב חיים קנייבסקי זצ"ל, שלמרות דירת שני החדרים שלו הצליח להשפיע ולגעת במאות אלפי יהודים שרק חיכו לדבריו. בשני: סרטון מעורר השראה על הבולדוזרית החרדית. בשלישי: ריאיון מטלטל עם איש מודיעין. ברביעי: על הישראלים שהולכים לחזית, ובקטנה לסיום: על הנערה שהבריחה שודד בעזרת פרינגלס

קטנה ברשת

1. שקיעתו של ענק הרוח

מה כבר אפשר לכתוב על אחד מענקי הרוח שנפטר והוא בן 94? מנהיג הציבור החרדי-ליטאי התמוטט בביתו בבני ברק ומת לאחר מאמצי החייאה. הרב קנייבסקי היה פוסק ומחבר ספרים רבים במגוון מקצועות תורניים, ומאות אלפי יהודים חיכו למוצא פיו. על החיים ועל קידוש השם. אורך: 7:44. בעברית.

קישור ליוטיוב: איחד את ציבור החרדי, התרחק מפוליטיקה: סיפור חייו של הרב קניבסקי

נקודה לדיון בכיתה: האם היה ראוי שנכיר את הרב קנייבסקי זצ"ל לפחות כמו שאנחנו מכירים ידוענים אחרים? האם כמו שמצפים מכל נער ממוצע להכיר את עמוס עוז, דבורה עומר ונעמי שמר, ראוי שכל נער חילוני יכיר את הרב קנייבסקי זצ"ל?

2. הבולדוזרית החרדית

היא אם לעשרה, סוגרת עסקות במיליונים וחרדית. מתברר שיש חיה כזו. האם זה מפתיע או שהגיע הזמן שנתקדם הלאה? הכירו את חני הורביץ. סופרוומן במובן הפשוט של המילה. ואל תשכחו לספור כמה סטיגמות התנפצו לכם בדרך. סרטון מעורר השראה. אורך: 12:32. בעברית.

לינק ליוטיוב: הבולדוזרית החרדית | אשת הנדל"ן שחיה עם עשרת ילדיה בסביון – וסוגרת עסקאות במיליארד ₪.

נקודה לדיון: האם נראה לכם הגיוני שב-2022 עדיין יהיו כל כך הרבה סטיגמות שהסרטון הזה ניפץ כשמציגים את האישה החרדית?

3. לראות את המוות 62 פעמים

יהודה ברנס היה חייל צעיר שגויס ליחידת מודיעין בשנות השמונים, ומאז ניצל ממוות עשרות פעמים. עודד הרוש נפגש איתו ושמע ממנו כיצד חזר בתשובה, ועל שישית ושתיים הפעמים שניצל ממוות. צפו בסיפור אישי נדיר ויוצא דופן (הידברות). אורך: 20:40. בעברית.

לינק ליוטיוב: "יותר מ-62 פעמים ראיתי את מלאך המוות": איש המודיעין בראיון מטלטל

נקודה לדיון בכיתה: האם יש שאלה שהייתם רוצים לשאול בן אדם שראה את המוות שישים ושתיים פעם? משהו בהתנהלות או בסוג העבודה?

4. צבא ההגנה לאוקראינה

מה גורם לישראלים לעזוב את המדינה וללכת להילחם ברוסים למען הצבא האוקראיני? האם זה משליך על הזהות הלאומית שלהם ועל שייכותם? סרטון שמציף רגשות של השראה ושאלות על שייכות. אורך: 4:52. בעברית.

לינק ליוטיוב: צבא הגנה לאוקראינה | עדות משדה הקרב: הישראלים שהחליטו להתגייס לכוחות האוקראינים

נקודה לדיון בכיתה: האם אפשר לומר שאנשים הללו שהולכים להקריב את עצמם למען מלחמה שאינה שייכת לישראל בעצם מראים שליבם שייך למדינה אחרת מלישראל או שהם פשוט עושים מעשה אמיץ, ואין במעשה זה בכדי להעיד על שייכות לאומית?

קטנה לסיום

עצור או שאני זורקת עליך פרינגלס!

ניסיון שוד בקיוסק בבת ים הסתבך אחרי שהשודד נתקל בחבורת צעירים שהתעמתו איתו וניסו להשיב את הכסף שלקח בעודם משליכים עליו בקבוקים וחטיפים. השודד נעצר אחר כך, והכסף צפוי לשוב לבעלים בקרוב (כאן). אורך: 2:42. בעברית.

לינק ליוטיוב: תוקפים עם חטיפים: הצעירים שנאבקו בשודד בדרך מקורית

נקודה לדיון בכיתה: האם הייתם מצדיקים את מעשה הנערה האמיץ או שהייתם נוהגים אחרת?

ראיתם סרטון ייחודי שיעניין את כולם? מוזמנים לשלוח קישור למייל: avinoam811@gmail.com

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן