כותרות חמות :

קטנה ברשת – צו
קטנה ברשת – צו

קטנה ברשת – צו

קטנה ברשת

מצטער אבל פשוט לא הצלחתי לחבר את המילים של הסרטון הראשון. אולי זוועה מזוקקת. ההפגזה על מריופול והעולם עדיין שותק ולא מוריד את הכפפות. לא למדנו כלום. בשני ריאיון של סיון רהב מאיר בוועידת המשפיעים עם רחל הבר. בשלישי על האנשים שמעריצים את פוטין וכל מילה מיותרת. ברביעי על הצעירה מחברון שנמלטה בשביל להתגייר. ובקטנה לסיום: בייביבוס גרסת המציאות – על הילד שנשאר בבית הספר ומצא את עצמו עם משרד ונהג בוס.

1. והעולם עדיין מחכה…

על רקע סבב רביעי של שיחות, האש הרוסית באוקראינה לא עוצרת, והיא מספקת עוד תמונות קשות של פגיעה ללא הבחנה בחפים מפשע. כתבתו של שליח 'כאן חדשות' ללבוב, יאיר ויינרב, מתוך חדשות הערב. ללא מילים. תמונות קשות! חובה לראות לפני הצפייה עם התלמידים. אורך: 4:35. בעברית. מטלטל במיוחד.

קישור ליוטיוב: 'מאות הרוגים ברחובות': ההפגזה על מריופול מזעזעת את העולם.

נקודה לדיון בכיתה: איך אנחנו מודעים היום לזוועות האלו ורואים הכול ב-HD ובכל זאת ממשיכים בשלנו כאילו כלום? תכלס, מעבר לזעזוע מה אתם מתכוונים לעשות עם המראות המטלטלים הללו?

2. להפוך את החסד לאומנות

כך כותבת סיון רהב מאיר בערוץ שלה: "כשהתבקשתי לבחור את מי לראיין ב'ועידת המשפיעות', בחרתי ברחל הבר, ראש ארגון 'מתנת חיים' לתרומת כליות. איך עושים מהפכה חברתית? למה היא פוגשת אישית כל תורם? כמה כליות נתרמו מאז שבעלה נפטר? מה המסר שלה כאישה חרדית? ומה הסיפור הכי מרגש מכל סיפורי התרומה? מוזמנים לצפות". ללא ספק, האחת הנשים המרשימות. אורך: 10:14. בעברית.

קישור ליוטיוב: סיון רהב-מאיר | שיחה עם רחל הבר | ועידת המשפיעות תשפ"ב.

נקודה לדיון בכיתה: עזבו את זה שלא כולם נולדים רחל הבר – האם יש לכם בכלל חלומות להפוך את העולם או שאתם מוצאים את עצמכם עסוקים ביומיום שלכם?

3. החסידים של פוטין

אומנם מעטים, אבל יש מי שמול תמונות הזוועה מאוקראינה באדיבות הרוסים, תומכים בפוטין ואפילו מצדיקים את מעשיו. הם לא רחוקים מאיתנו, למעשה חיים בישראל ומסבירים את מה שמבחינתם הוא קול ההיגיון שמוביל את נשיא רוסיה אל שדה הקרב. (כאן). אורך: 10:18. בעברית.

קישור ליוטיוב: "הוא מגן על העם שלו": הישראלים שמעריצים את פוטין ומייחלים לניצחונו במלחמה.

נקודה לדיון בכיתה: האם נוכח המראות שמגיעים מאוקראינה יש לדעתכם איזה רצון או יכולת להבין את תפיסת העולם של האנשים הללו שמזדהים עם פוטין?

4. הצעירה מחברון

שני אחים פלסטינים מחברון, סדאם וסדין, החליטו להשאיר הכול מאחור, לחיות בישראל – ולהתגייר. המסע הנדיר הזה כלל בריחה מניסיון רצח בשטחים וקשיי קליטה רבים, לצד תקווה ושאיפות לעתיד, בהן אפילו שירות בצה"ל. (כאן). אורך: 8:29. בעברית.

קישור ליוטיוב: הצעירה מחברון שנמלטה מאיום ברצח ומבקשת להתגייר.

נקודה לדיון בכיתה: נסו להיכנס לנעליה של הצעירה הערבייה. האם אתם רואים את עצמכם באיזושהי צורה מוכנים לעבור את המסע שלה?

קטנה לסיום:

בייביבוס – גרסת החיים

איך אפשר לתאר תופעה שבה נער בן 17 מחזיק משרד ונהג צמוד ומנהל כל כך הרבה אנשים והכול בלי תעודת בגרות? לא מה שחשבתם. אורך: 12:01. בעברית.

קישור ליוטיוב: ילד בוס | בן ה-17 שמנהל את העולם: בלי תעודת בגרות אבל עם נהג צמוד ומשרד מפואר.

נקודה לדיון בכיתה:

האם יש איזו תובנה שאתם יכולים לקחת לחיים מהסרטון הזה?

ראיתם סרטון ייחודי שיעניין את כולם? אתם מוזמנים לשלוח למייל: avinoam811@gmail.com.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן