כותרות חמות :

המדריך- פקודי
המדריך- פקודי

המדריך- פקודי

שימו אוזן

פשוט אשרינו
שמונה שנים אחרי שהוציא לאור את האלבום 'עבודה שבלב 2' הרב משה דוד שובר שתיקה מוזיקלית ומשחרר שיר חדש, 'אשרינו', שהלחין בעצמו. עיבוד והפקה מוזיקלית של עמית גולן. על מה אנחנו שמחים? על שאנחנו יהודים. להאזנה: https://youtu.be/gRXUFf-kP8c.

—–

פורים? בני עקיבא עדיין בט"ו בשבט
כ-40,000 חניכי בני עקיבא, מספר שיא ליום פעילות של תנועת נוער אחת, יצאו לפעילות ט"ו בשבט (שנדחתה עקב הקורונה) וטיילו בשמונה גזרות ברחבי הארץ. ט"ו בשבט הוא רק תירוץ לאהוב את הארץ, מתברר.

משנכנס אדר מרבים בשידוכים
במכללת אפרתה החליטו להקדיש את חודש אדר לשידוכים, לחיזוק הזוגיות ולסיוע לסטודנטיות בהכנה לפגישות לקראת נישואין. השבוע נערכה לסטודנטיות הנשואות סדנה ייחודית של בת חן וייל על השיח בזוגיות.

מול הר הבית למען יהודי אוקראינה
תלמידי ישיבת ההסדר הכותל עלו אל גג מבנה הישיבה, הצופה אל הר הבית, ונשאו משם תפילה למען יהודי המדינה הנמצאים כעת בחזית הקרב. התלמידים אמרו פרקי תהלים ונשאו תפילה למען אחינו בני ישראל הנתונים בצרה ובשביה וביקשו את עלייתם הבטוחה ארצה.

מבצע 10,000
תלמידות אולפנת בני עקיבא לכיש בשיתוף עמותת יד יששכר ארגנו מפעל אריזה באולפנה להכנת 10,000 משלוחי מנות. שיאו של המבצע היה בימים ראשון ושני השבוע, שבמהלכם נארזו המשלוחים. המשלוחים יימכרו בחנויות בסביבה, וכל הרווחים יועברו למשפחות נזקקות.

גינה לעילוי נשמה
באולפנת צביה עפולה חנכו גינה קהילתית לזכרו של אהרון גור ז"ל, שהיה פעיל קהילתי ואהוב על הבריות. הוא נולד בט"ו בשבט והיה מחובר מאוד לרגבי אדמת ארץ ישראל. במהלך השנה הגינה מלווה על ידי רב העיר הרב שמואל דוד.

אהבת תורה ויצירתיות
תלמידי כיתה י' בישיבת בני עקיבא הליכות עולם השלימו ביום ראשון האחרון בנייה עצמאית של ספריית גבס להרחבת ספריית בית המדרש בישיבה.

הלכה בצומת
מכון צומת להלכה וטכנולוגיה ערך בפרדס חנה ערב עיון ולימוד בנושא השבת בעידן של חדשנות טכנולוגית. בערב השתתפו עשרות אנשים, רובם הגדול רבני קהילות ור"מים, והוא עסק בליבת העשייה של מכון צומת בקהילה ובמרחב האישי והמשפחתי. אחת השאלות שעלו בכנס הייתה אם דתיים יוכלו להשתמש ברכב אוטונומי בשבת. בשאלה זו ובסוגיית בינה מלאכותית והשפעת התפתחות הטכנולוגיה על צביון השבת דן ראש מכון צומת להלכה וטכנולוגיה הרב מנחם פרל.
קרדיט תמונה: מכון צומת

נותנים עוז
עמותת 'יסדת עוז', שהקימה תלמוד תורה ובית ספר לבנות בעיר כרמיאל, הצליחה לגייס יותר מ-200,000 שקלים בקמפיין צ'רידי שהסתיים ביום שני, כ"ח באדר א' (28.2). בקמפיין השתתפו משפחות של תלמידים, מורים ואנשי צוות ואנשי קהילת הגרעין התורני אורות כרמיאל בעיר. לקמפיין הייתה היענות רבה בקרב תושבי העיר, והם תמכו, נוסף על התרומה, בברכות הצלחה ובמילים חמות.

נבחרת הרובוטיקה
ברכות לנבחרת הרובוטיקה של בית ספר נווה אברהם בפתח תקווה ולעומדים בראשה עמי וברק לרגל זכייתם ועלייתם לתחרות הארצית.

סיירת דרור
סיירת דרור, ע"ש אל"ם דרור ויינברג הי"ד, מח"ט חברון שנפל בקרב בסמטת הגיבורים בעיר, פועלת זה שלוש שנים בישיבת אמי"ת אשדוד בהובלתו של סא"ל במיל' מעוז שוורץ, ר"ם בישיבה.
הסיירת כוללת סדרת מפגשים מעשיים ופעילויות חינוך שבהם לומדים התלמידים על פיתוח האישיות, על מנהיגות ועל מסירות לכלל ישראל. השבוע, לכבוד פתיחת המחזור השני של הסיירת, הגיעה לישיבה בת שבע ויינברג, אימו של דרור, ונשאה שיחה מעוררת השראה על המנהיגות של בנה.

יום פתוח במכללה ירושלים
אי"ה ביום ראשון ג' באדר ב' (6.3) בשעות 10:30–14:00 יהיה יום פתוח במכללה ירושלים. בואו לשמוע את כל המידע ועל כל ההטבות ללימודי תואר ראשון בחינוך במגוון חוגי לימוד: תנ"ך ומחשבת ישראל, אנגלית, הגיל הרך, חינוך מיוחד, ייעוץ, לשון, מדעי הטבע, מדעי המחשב, מוזיקה, משאבי למידה ומתמטיקה.
הלמידה במכללה ירושלים בשנה"ל תשפ"ג תהיה היברידית בקמפוס מרווח ויפהפה! לרשות הלומדות במכללה שפע מלגות, מעונות חינם (לשנה א'), חדר אוכל, בריכת שחייה והסעות מהכניסה לעיר.
מהרי להבטיח את מקומך: 02-6750724/918 | rishum-jer@michlalah.edu
=====

טישילולה
ערב לחכמי וחכמות ישראל ממזרח וממערב ביום פטירת משה רבנו עם יגל הרוש, דניאל זמיר והרכב נגנים. יום חמישי, ז' באדר ב' תשפ"ב (10.3.22) בשעה 20:30 במרכז יהדות צפון אפריקה, המערבים 3 ירושלים. כרטיסים מוזלים בטיקצ'אק 30 ₪.

=======

החידון של פיני | פרשת פקודי
לתגובות: pinizeta@gmail.com
חפשו את התשובות להגדרות בפרשה.
אם לא מצאתם, יש לנו פה גם תשובות להנאתכם.

ראשון: 1. מושב בקרבת לוד. 2. מתכנן מזימה. 3. וילון קדוש.
שני: 1. הוא יכול להיות זוהר. 2. יום מיוחד במדינת ישראל. 3. מאמר בעיתון.
שלישי: 1. דרכו המעיל אוכל. 2. בית שומני. 3. אמצעי תקשורת שהולך ופוחת.
רביעי: 1. יש צורה כזאת בעירובין. 2. כלי הקול שלו.
חמישי: 1. אחת כזאת נטבלה בדם. 2. שמתָ שמן.
שיש: 1. מושג בוויקיפדיה. 2. קיבוץ בדרום, מיישובי חומה ומגדל.
שביעי: 1. מתנה. 2. היה כזה מברזל.

תשובות:
ראשון: 1. אחיסמך. פס' כג. 2. רוקם. פס' כג. 3. פרוכת. פס' כז.
שני: 1. אפוד. פס' ב. 2. זיכרון. פס' ז. 3. טור. פס' י.
שלישי: פי המעיל. פס' כג. 2. הבד. פס' כח. 3. מכתב. פס' ל.
רביעי: 1. פתח. פס' לח. 2. מיתריו. פס' מ.
חמישי: 1. כתנות. פס' יד. 2. משחת. פס' טו.
שישי: 1. ערך. פס' כג. 2. נגבה. פס' כד.
שביעי: 1. מנחה. פס' כט. 2. מסך. פס' לג.
שאלה נוספת: תשובות נא לשלוח למייל: pinizeta@gmail.com (פתרון יפורסם בשבוע הבא):
הוא מוּצא מהארץ, יש לו עיניים, פה ואף ויש לו 11 אחים.
תשובה לפרשת ויקהל: בצלאל.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן