כותרות חמות :

ריאליטי: גרסת המציאות
ריאליטי: גרסת המציאות

ריאליטי: גרסת המציאות

אני רוצה לשתף אתכם בתופעה שאני מתוודע אליה לאחרונה. למי מכם שעדיין לא יודע, בכובע הראשון שלי אני בעל חברה לשיווק עסקים (גביזון מקפצה לעסקים). הרבה אנשים מגיעים אליי לייעוץ עסקי, כאלו שפתחו עסק ורוצים להגדיל את ההכנסות, ואחרים שחושבים לפתוח עסק אבל מפחדים.
מפחדים ממה? הם שומעים לא פעם על עסק שהוקם ואז קרס, והבעלים נכנסו לחובות ונושים והוצאה לפועל. הם מפחדים שאולי העסק שלהם ייכשל וזה יהרוס להם את החיים.
ויש את ההפך מזה, אלו שחולמים גבוה. שומעים את הסיפורים מהקצה השני: החברות שרק עכשיו קמו ומייד זינקו בהכנסות, עשו אקזיט מטורף ופתאום הפכו לחברות חד-קרן (חברות ששוות מעל מיליארד דולר).
התחושה היא שכל אדם שפותח עסק חושב שיש רק שתי אופציות למה שיקרה איתו: או שהעסק שלו יצליח בטירוף והוא יהפוך למיליונר או שהעסק יקרוס ויכניס אותו לחובות שיהרסו לו את כל החיים.
ואיפה האמת? לא פה ולא פה. 99.99% מהעסקים לא נהיים יוניקורן וגם לא גורמים לבעלים שלהם לקרוס בלי אפשרות שיקום. רוב העסקים נעים במנעד שבין הצלחה נחמדה שיכולה לפרנס היטב את הבעלים אך אינה גורמת לו להופיע ברשימת מאה העשירים במדינה, ובין עסקים שסובלים מחוסר כדאיות כלכלית שבטווח הקצר או הארוך גם ייסגרו ויגרמו לבעלים הפסד של כמה עשרות אלפי שקלים, אך ממש לא יגרמו לו התרסקות בלתי ניתנת לשיקום. ממש לא.
אבל התרגלנו לחיות על הקצה. מאחר שאנחנו שומעים בתקשורת רק את סיפורי הקיצון נוצר בלבול שהמציאות היא ממש רק שחור–לבן. ובאמת? המציאות מלאה גוונים של אפור. השחור והלבן באמת נדירים.
ולמה אני מספר לכם את כל זה? כי פתאום הבנתי שיכול להיות שגם אתגר הזוגיות שלנו נובע מאותו מקום ומאותה סיבה. אנחנו אוהבים לדמיין את הזוגיות העתידית שלנו עם מישהו שבוודאי התאהבנו בו מהרגע הראשון, שהחיים שלנו איתו יהיו מושלמים, בלי אתגרים ובלי ויכוחים ובלי בעיות. שברגע שנמצא אותו מייד נהפוך להצלחה אדירה ברמת החד-קרן.
מצד שני אנחנו מפחדים מאוד ליפול בפח. להכיר מישהו או מישהי ולגלות שטעינו בגדול, וכל החיים שלנו יידפקו מהעובדה שהתחתנו עם הזיווג הלא נכון. ואז החיים שלנו יהיו אומללים, לא נצא מזה לעולם, נרגיש החמצה אדירה בכל מה שנעשה ולא תהיה לנו אפשרות לשיקום.
ובכן, אתם מבינים ששני הצדדים האלו הם בדיוק אותן נקודות קיצון שתיארנו בפן העסקי, נכון? ואיפה האמת? ממש לא שם. לרוב הזוגות יש בסופו של דבר חיי זוגיות נחמדים, שיש בהם כבוד הדדי, חיבה, משימות משותפות, אתגרים, עליות ומורדות, וזה למעשה המצב הנורמלי. כמעט אין זוגות שקמים בכל בוקר מחדש לתחושת האיפוריה של יום החתונה. גם איש ואישה שהזוגיות שלהם 'לא להיט' לא מרגישים שהחיים שלהם נהרסו טוטלית.
אז תזכרו, החיים שלכם הם לא תוכנית ריאליטי. הם החיים עצמם, הם נוצצים פחות מהסרטים וגם מסוכנים הרבה פחות מהמקרים ששומעים בחדשות. פשוט צריך לערוך תיאום ציפיות עם עצמכם ולהכיר בעובדה שהחיים הנורמליים באמת פשוטים יותר ואינם נוטים לקטבים של שחור–לבן. נראה לי שבתפיסת עולם כזאת קל הרבה יותר לצעוד צעד אחד קדימה בזוגיות (וגם בעסקים). בהצלחה!

מה קורה בפרויקט 252? סוף סוף זה קרה! שבת 252 למחפשי זוגיות בני 27–35 תתקיים בשבת הבאה (ויקרא – זכור) במלון 'לב ירושלים' – כשר למהדרין. בהשתתפות אהרון דרמון, גילה יובל וכמובן גבי דניאל וצוריאל גביזון. כל הפרטים באתר פרויקט 252

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן