כותרות חמות :

שו"ת ויקהל
שו"ת ויקהל

שו"ת ויקהל

שאלת רב * אם שאלתי פעם רב שאלה הלכתית והורה לי לאסור, האם מותר אחר כך להקל על פי רב אחר?
הרב אליהו: אם שאלת שאלה עקרונית – אתה לא חייב לשמוע לו. אבל אם זו שאלה מעשית וקיבלת אותו עליך לרב, צריך לשמוע לו אלא אם כן תעשה התרת נדרים.

ביזוי רבנים * כיצד להתייחס לביזוי רבנים דתיים לאומיים על ידי רבנים מהמגזר החרדי?
הרב אליהו: כואב לי לראות את הביזוי שהם מתבזים ואת השתיקה שלהם כלפי אותן השמצות. עלינו להתרחק מאוד מהפירוד. להתעלם מהרבנים שנופלים בביזוי תלמידי חכמים אחרים ולא לעשות כמותם בשום אופן ופנים. עלינו להיות גדולים יותר בתורה, וכל אחד יעשה לו רב מובהק, הרב שהוא רואה אותו כמלאך ה' צבאות.
כמובן להשיב לתלמידים אם הם שואלים ולהראות שהתורה של ארץ ישראל היא התורה של משה רבנו. היא התורה של רשב"י ושל חז"ל. והדברים הללו פשוטים יותר מכל דבר אחר. יש חשיבות מיוחדת בדורנו לתלמידי חכמים גדולים עם לב גדול ועם מבט גדול. תלמידי חכמים שיודעים את גדלות התורה, גדלות ישראל, את גדלות ארץ ישראל ואת ערכה הגדול של התקופה.

תשובה על חובות ישנים * אני רוצה לעשות תשובה בעניין חובות ישנים מאוד, האם נכון לפרוש את החובות לתשלומים? אני לא בעלת אמצעים, אך יש רצון גדול להחזיר חוב מלפני כ-30 שנה לארגון מסוים. אם אני מפקידה את הסכום שאני חייבת לאותו ארגון זה בסדר?
הרב אליהו: אשרייך שאת רוצה להחזיר. העיקר הוא להחזיר למי שאת חייבת. וצריך לחפש אחריהם בכל דרך אפשרית. רק אם לא מצאת – אפשר לתרום לארגון שמטפל באנשים רבים.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן