כותרות חמות :

שליחות משפחתית- נפגשים בטירה
שליחות משפחתית- נפגשים בטירה

שליחות משפחתית- נפגשים בטירה

נדב גדליה

מלכה ומרדכי שחר, הורים לחמישה מתוקים מדבש (הגדולה בת 8, תאומים בני 7, נסיכה בת 4 וקטנצ'יק בן שנתיים), מתגוררים בטירת כרמל, כחלק מגרעין תורני בשם 'בגדלות'.
מלכה עוסקת בחינוך מיוחד, מדריכת כלות ומנחת סדנאות לנשים ונערות בנושאי נשיות ומוגנות. מרדכי עוסק במחשבים, ואף הוא מדריך חתנים בהכשרתו.

למה החלטנו לעשות טוב?

"מרדכי נולד, גדל והתחנך בטירת כרמל. מלכה הרחיקה מפתח תקווה, עיר הולדתה, לשירות לאומי בעיר, ושם הם נפגשו. חודשים ספורים לפני החתונה החלה להתגבש קבוצה של צעירים בני העיר, שלימים תהפוך לגרעין ההקמה של גרעין 'בגדלות', הגרעין התורני של טירת כרמל. לאחר החתונה ומגורים קצרים בגדרה, ליד 'כרם ביבנה' שבה מרדכי למד – הוחלט לחזור לטירת כרמל ולהשתתף במאמצי ההקמה והעשייה".

חינוך מעל הכול

"יאיר הקטנצ'יק לומד במעון נעמ"ת בפארק ההייטק במת"מ, חיפה, צמוד לעבודה של מרדכי. אביגיל לומדת בגן 'תומר', ממש מתחת לבית. הגדולים זכו להיות חלוצים – והם חלק מראשוני התלמידים והתלמידות בתלמוד התורה 'אהבת אלישע', על שם מורנו ורבנו הרב אלישע וישליצקי זצ"ל, שהקים את הגרעין בעיר. זה לא היה קל, אך ברוך ה' מכוח כלל ישראל, תפילות והרבה סייעתא דשמיא זוכים לראות את הת"ת מתפתח וצומח בכל יום!"

להאיר את העיר

"מורנו ורבנו הרב אלישע היה מקפיד שבסמיכות למילים גרעין 'בגדלות' – נוסיף תמיד 'של טירת כרמל', כדי שלא נשכח חס וחלילה בשביל מה אנחנו פה. מתוך הכוונתו של הרב, הגרעין פועל בעשור האחרון בעיר כדי להוסיף תורה ואור בכל מקום שבו אפשר. הפעילויות רבות – החל מפעילויות חברתיות פתוחות לקהל הרחב, דרך אירועים סביב לוח השנה היהודי, הכוונת נוער לשירות משמעותי בצה"ל, מפגשי נשים, אירוח בנות שרות, ועד ההשקעה הגדולה בחינוך לתורה לילדי העיר.
"במישור הפרטי, שנינו עברנו הכשרה במכון פוע"ה, ואנחנו מדריכים כלות וחתנים לקראת הקמת בית נאמן בישראל, ללא עלות, אבל חובה לבוא עם חיוך!"

תורה בעיר

"הלב של הגרעין. בהובלת רב הגרעין, הרב יעקב בר־חן, פועל בעיר בית מדרש לגברים בכל ימות השבוע, עם שיעורים וחברותות כהארת תורת ארץ ישראל".
מלכה אחראית על בית המדרש לנשים שפועל אחת לשבועיים בהובלת הרבנית איילת בר־חן, ומרדכי לוקח חלק בכולל הרבנות הייחודי שהגרעין הקים – 'רביבי חיים': לימוד משותף של חברי הגרעין עם הרב יעקב, בתדירות של פעם בשבוע, בשעות הלילה (21:00 עד 00:00). "אומנם השעות מאתגרות, וכל המשתתפים עובדים במשרה מלאה במהלך היום ומגיעים עייפים מעט – אך הקב"ה מסייע לצרף מחשבה טובה למעשה ולנטוע בנו כוחות למשימה".

חסד עירוני

"הגרעין פועל למען הקהילה באפיקים רבים: סיוע בסלי מזון במעגל השנה, גמ"ח אבלות, הדלקת נרות בבתי עסק בעיר בחג החנוכה, קריאת מגילה ברחובה של עיר בפורים ועוד ועוד. נציין דוגמה שזכורה לנו במיוחד מהשנה האחרונה, בראש השנה, בעיצומו של גל קורונה אחד מני רבים: באותה תקופה היו אנשים רבים בבידוד, והיה נדמה שלא יזכו לשמוע קול שופר. כמה ימים לפני החג התארגנו זוגות של תוקעים מהגרעין, ואחרי פרסום מהיר קיבלנו מאות פניות להגיע לבתי מבודדים ומאומתים לתקיעת שופר. מי שלא ראה את ילדי הגרעין רצים יחד עם צוותי תקיעת השופר ברחובות העיר ולא שמע קול שופר בחדר מדרגות, גן שעשועים, מגרש חנייה או קומת קרקע של בניין בן עשר קומות – פספס תקיעות שופר מתוקות במיוחד".

ניידוּת

"העיר מלאה בשפע תחבורה ציבורית של מוניות שירות וקווי אגד וסמוכה למוקד התחב"צ המרכזי של חיפה – תחנה מרכזית 'חוף הכרמל' (עם רכבת ואוטובוסים לכל הארץ)".

אוכל בעיר

"טירת-כרמל נמצאת בתנופת בנייה ופיתוח נהדרת בשנים האחרונות. יחד עם הבנייה נפתחים גם עסקים רבים ומסעדות מגוונות. יאכלו ענווים וישבעו!"

ניידים

"משתמשים באייפונים ואפילו בפלאפון 'טיפש' אחד כשאפשר".

ניידות

"מתניידים בשני רכבים לפי הצורך – קיה של 7 מקומות כשנוסעים לבקר את ההורים בפתח תקווה, ופורד פוקוס לנסיעות בתוך העיר".

פינוק לשבת

"טיול ברחבי העיר הטובלת בירוק של הר הכרמל ומפגש תהילים עם כל חברי הגרעין היקרים".

מתכון משפחתי אהוב

לחמניות ביתיות, שעדיף לאכול חמות
רכיבים ל-8 כדורים בגודל בינוני:
חצי ק"ג קמח (אפשר לבן, אפשר מלא)
כף שמרים יבשים
רבע כוס סוכר
רבע כוס שמן
כוס וחצי מים פושרים
כפית מלח
ביצה למריחה + שומשום לפיזור

הוראות הכנה:
מערבבים קמח, שמרים סוכר ושמן. מוסיפים מים בהדרגה, מלח, ולשים 8 דקות במיקסר. מתפיחים, יוצרים כדורים, מתפיחים שוב, מורחים ביצה, מפזרים שומשום ואופים עשרים דקות ב-180 מעלות.

טד חופשי לאומה

"אי אפשר לסיים בלי סיפור על הרוח והנשמה של הגרעין – הרב אלישע וישליצקי זצ"ל: לפני כמה שנים מרדכי השתתף בכנס בתי המדרש של 'קרן קהילות'.
"במהלך הכנס הוצג לרכזי בתי המדרש פרויקט שהקים הרב צבי קוסטינר שליט"א במצפה רמון, שנקרא: 'קרוב אליך'. הפרויקט עוסק בחברותות וחיבור לתורה בין אנשים שונים.
"לאחר הצגתו, הרכז של גרעין מסוים קצת לא הבין את היתרון של הפרויקט. הוא נטה לומר שהגרעין עושה את העבודה מספיק טוב בהקשר הזה.
"התחיל דין ודברים: זה אומר בכה וזה אומר בכה. בינות המשפטים והשכנועים, הבחור ממצפה רמון שאל את אותו רכז: 'כמה תושבים יש בעירך?'
"ענה הרכז: '100,000'.
"שאל הבחור: 'וכמה מהם רלוונטיים ללימוד בחברותא כחלק מפעילות הגרעין?'
ענה הרכז: 'אהה…'
באמת שאלה קשה.
הרכז נראה מתחבט באחוזים שינקוב בהם, חוכך בדעתו, כשתשובה חדה ומשתוממת נזרקה לאוויר.
'100,000', ענה הרב אלישע.
מכוחו של הרב אנחנו ממשיכים לפעול בכל המישורים – מתוך תורה, אמת ואמונה".

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן