כותרות חמות :

מסע בני מצווה ובנות מצווה בשביל ישראל- מקטע שישי
מסע בני מצווה ובנות מצווה בשביל ישראל- מקטע שישי

מסע בני מצווה ובנות מצווה בשביל ישראל- מקטע שישי

מסע מרכז -שמורת האירוסים ונחל פולג
את המקטע התחלנו בשמורת האירוסים בחוף פולג: צעדנו בחול, ראינו את הגלים הגבוהים בים, הצטלמנו מלא תמונות, אכלנו ארוחת בוקר והתחלנו ללכת. ההליכה הייתה מאוד מיוחדת – כמעט טבענו בבוץ! היה ממש חוויה לנסות שלא לשקוע, ועברנו את זה. בדרך ראינו מטעים יפהפיים.
הגענו לעצירה הבאה, ושם שיחקנו משחק אמת ושקר: כל זוג סיפר עובדה נכונה ועובדה לא נכונה על המשפחה. גילינו המון עובדות מבדרות ומעניינות, כמו התרסקות מטוס, דריסת כלב ושבירת רגליים, וזה רק חלק קטן.
התחלנו לטפס על רכס הכורכר ושמענו הדרכה מרתקת שהסבירה למה הוא חצוב ומה היה סיפור הנחל שם. עוד קצת בוץ, ואז התחיל לרדת גשם! סתם, קטן עלינו כמה טיפות:) מזל שכמה משפחות ישר שלפו מטריות. עצרנו לכמה דקות, וכשהגשם פסק המשכנו ללכת.
בדרך ראינו שלולית ענקית והתחלנו תחרות קפיצה למרחקים – המפסיד נופל למים. גילינו שיש לחברה יכולות ממש מרשימות בקפיצה. הגענו לשמורת חוף השרון, הסמוכה למכון וינגייט, ודיברנו על אורד וינגייט, שהמוטו שלו היה להפוך את הלילה לחבר הכי טוב שלנו. כך הוא יצר שיטת לחימה חדשה.
דיברנו גם על ה-N ההתיישבותי: מכרו אדמות ליהודים במישור החוף מאחר שהן היו אדמות בלתי ראויות למגורים ולחקלאות. תראו איך בתוך כמה שנים הן הפכו לאדמות היקרות במדינה.
פריחה צהובה והליכה על הרכס שמעל הים, והגענו לשביל האירוסים! חיכינו כל כך, וסוף סוף הוא פורח: אירוס הארגמן היפהפה. הלל הורביץ העבירה עליו הדרכה ברמה גבוהה מאוד, 12 עובדות על האירוס לכבוד שנת המצווה.
המשכנו ללכת, וקצת לפני שהאוטובוס הגיע הוספנו למחזיק המפתחות שלנו את השיר 'ונמשכת שיירה', שעוסק בחלוצים, בהמשך למקטע, שבו שמענו המון שירי חלוצים ושירים עבריים. פתחנו יומני מסע, סיכמנו את היום שעבר ועלינו לאוטובוס בדרך הביתה.
מסע מרכז, אין עליכם, יא קסומים!
ניפגש בפעם הבאה,
ישראל פורת וחנה ריבלין, מדריכי צוות מרכז בשבילנו

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן