כותרות חמות :

גולן שלי

גולן שלי

השנה, לכבוד ט"ו בשבט, מדרשת קשת יהונתן בשיתוף עולם קטן, אשכולות והאגף לתרבות יהודית במשרד החינוך מוציאים אתכם למגוון סיורים שווים ברחבי הגולן. הקונספט: שלושה נופשונים זוגיים של יומיים כל אחד

החורף כבר כאן, ונדמה שהוא לקח את עצמו די ברצינות השנה. זמן מצוין לצאת אל הטבע וליהנות מהיופי הירוק והמהפנט.

"השנה, מאחר שיש לנו ט"ו בשבט של שנת שמיטה ואי אפשר לעשות משהו שקשור בחקלאות, החלטנו לחבר את עם ישראל לארץ באמצעות טיולים סביב שלל נושאים", אומר ליבנה שלוי, מנהל מדרשת קשת יהונתן.

"ממשלת ישראל החליטה להביא מיליארד שקל לגולן, לפתח אותו ולשלש את מספר תושביו. אנחנו מתחילים מלמטה; רוצים שאנשים יבואו, יכירו את המקום דרך הרגליים. ברור שאנשים חוששים קצת לטייל בחורף, אבל זאת העונה הכי יפה כי הכול פורח וזורם. למעשה אנחנו מטיילים בהתאם למזג האוויר ונהנים מהעונה הכי יפה בטבע".

מה אתם מתכננים?

"ביום ראשון ושני, י"ד–ט"ו בשבט, יהיה הנופשון הראשון, ובו נערוך סיורים מאוד מיוחדים, שחלקם מעבר לגדר הגבול שלנו עם ירדן, על שפת הירמוך. הטיול ייגע ברכבת החיג'אזית, שנסעה לפני יותר ממאה שנים (1905) בין חיפה לסוריה. נשארו ממנה שרידים מאוד יפים, ואנחנו נראה אותם ונספר את הסיפור ההיסטורי של הרכבת. נראה גם את אחת המנהרות היפות, שנמצאת אף היא מעבר לגדר, ואת גשר אל-חמה, שפוצץ בליל הגשרים בפעולה של תנועת המרי העברי ועד היום לא תוקן. נוסף על כך נבקר במרחצאות הרומיים של חמת גדר, אתר היסטורי מדהים ביופיו".

נופשון שני ייערך בהמשך אותו שבוע, בימים שלישי ורביעי, ט"ז–י"ז בשבט. "ביומיים האלה נערוך מגוון סיורים בעקבות השמיטה – הליכה למעשה", מספר שלוי. "נפגוש חקלאים מהגולן ששומטים כהלכה ונשמע איך הם עושים את זה. נוסף על כך ניחשף לענפי החקלאות למיניהם, נבקר ביקבי הגולן, נפגוש את רב היקב ונערוך טעימות. חוץ מזה נבקר בעין קשתות, נעסוק בסיפורה של גמלא העתיקה ונערוך תצפית מדהימה על גבולות ארץ ישראל בעבר ועוד". התוכנית המלאה באתר קשת יהונתן.

הנופשון השלישי, שיסגור את שבוע הטיולים הגדול של קשת יהונתן, ייערך ביום חמישי ושישי, י"ח–י"ט בשבט. "ביומיים האלה נערוך סיורים מיוחדים מאוד, באישור צבאי, לציון עשרים וחמש שנים לאסון המסוקים. ניפגש גם עם משפחות שכולות ונשמע על האירוע ששינה את גבול הצפון. הפרויקט נקרא 'בשביל הנופלים', ודרכו ניזכר בזכות מי אנחנו כאן".

מחירי הנופשונים, כולל לינה בבית ההארחה קשת יהונתן, נעים בין 900 ל-1,000 שקלים לזוג בסך הכול. "אפשר להיכנס לאתר של קשת יהונתן ולהירשם רק לסיור אחד בעלות של 120 שקלים", אומר שלוי. "חשוב לציין כי ההשתתפות בסיורים, משום הקורונה, תהיה ברכבים פרטיים. את כל הסיורים ידריכו מדריכים בכירים מקשת יהונתן, המדריכים המובילים בתחום הטיולים בארץ".

לפרטים ולהרשמה היכנסו לאתר קשת יהונתן.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן