כותרות חמות :

המקומות שהממשלה החריבה השבוע
המקומות שהממשלה החריבה השבוע

המקומות שהממשלה החריבה השבוע

את שינוי מדיניות הממשלה כלפי ההתיישבות, קשה היה לפספס השבוע. בתוך שבעה ימים בלבד ביצעה מערכת הביטחון הרס בארבעה מאחזים שונים, ובהם נשברו בכל פעם שיאים חדשים של התנכלות ורדיפה * התקדימים המסוכנים ובעיקר ההכנה התשתיתית לקראת תהליך מדיני.

כאן ימוקם קרדיט

 

את שינוי מדיניות הממשלה כלפי ההתיישבות, קשה היה לפספס השבוע. בתוך שבעה ימים בלבד ביצעה מערכת הביטחון הרס בארבעה מאחזים שונים, ובהם נשברו בכל פעם שיאים חדשים של התנכלות ורדיפה * התקדימים המסוכנים ובעיקר ההכנה התשתיתית לקראת תהליך מדיני

אלישע ירד, פעיל התיישבות

 

טל־בנימין – תפוח; יום שלישי, כ"ד בטבת

את השבוע פתחה מערכת הביטחון בהרס בגבעת טל־בנימין שביישוב תפוח.

עשרות שוטרים מלווים בכלי הרס פשטו בשעת בוקר על הגבעה והרסו חממה חקלאית של אחד התושבים וכן מצפה שהוקם במקום.

את המבנים הרסו הכוחות מכוח פסק בג"ץ שהוצא על המקום, אך תושבי הגבעה מאשימים את המדינה ושר הביטחון דאז, שהם שהציעו מיוזמתם לבג"ץ להרוס את המקום ובג"ץ רק נעתר לבקשה.

ביציאתם הרסו הכוחות, ללא כל צו או התראה מראש, סוכת רועים הסמוכה לצומת תפוח. סוכה זו שימשה את אברהם הרצליך – רועה צאן כבן 80, הרועה את צאנו במקום מעל לשלושה עשורים.

 

גבעת־אהוביה – חיילים מפנים, לראשונה מאז ההתנתקות; יום רביעי, כ"ה בטבת

נראה שהפינוי ביישוב תפוח לא סיפק את תאוות ההרס של ממשלת בנט־גנץ־עבאס. פחות מ־24 שעות לאחר מכן, נשלחו שוב כלי ההרס לפגוע בהתיישבות – הפעם לאזור גוש עציון.

בית של משפחה ומבנה של נערים נהרסו בגבעת 'אוהבי־יה', שהוקמה לפני כמה חודשים לזכרו של אהוביה סנדק, סמוך ליישוב בת־עין.

התושבים שהורגלו כבר במראות הרס בחודשים האחרונים, הופתעו לראות חיילי צה"ל שנשלחו לסייע במשימת הפינוי.

אם לאחר הגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון החליט צה"ל שלא להשתמש שוב בחייליו כנגד אזרחים, כדי לא לערב את צה"ל במחלוקות פוליטיות, כעת נראה שהמדיניות השתנתה. בעיני שר הביטחון הנוכחי, המטרה – חזרה למרכז המפה הפוליטית באמצעות מהלכים מדיניים ביו"ש – מקדשת את האמצעים.

 

ערב שבת בקומי־אורי; יום שישי, כ"ז בטבת

יומיים בלבד אחר כך, נשבר שיא חדש. באופן חריג ביותר, שעות בודדות לפני כניסת השבת, שעטו כוחות גדולים של משטרה לעבר שכונת קומי־אורי ביצהר כשהם הודפים באלימות כל מי שנקרה בדרכם.

כדורי ספוג נורו בכינון ישיר לעבר תושבים שחשו למקום לתעד ולמחות באופן פסיבי כנגד התנהלות המשטרה. רימוני הלם וגז נורו בצרורות לעבר בתי התושבים, ורימוני גז אחרים הושלכו בסמוך לרכבים שהסיעו ילדים.

התוצאות היו קשות ומדממות: תושב שמחה על אלימות המשטרה, חטף כדור ספוג בחזהו ופונה לבית החולים במצב בינוני עם חשש לדימום בריאה. תושב אחר סובל עדיין משבר בידו, מעל עשרה תושבים אחרים נפצעו באורח קל, ושני ילדים בני חמש ושש נפגעו משאיפת גז מדמיע מרימון שהושלך סמוך לרכבם, ונזקקו לטיפול רפואי.

 

 

קמפיין "אלימות המתנחלים" שהובילו בחודשים האחרונים שר הביטחון גנץ ושר הבט"פ בר־לב, פעל את פעולתו היטב בשטח. הפרסומים חלחלו עמוק לתודעתם של השוטרים, ונראה היה כי קיבלו מסר ברור שעל כל אלימות או כלי שיפעילו, יקבלו גיבוי מוחלט.

 

חומש; יום שלישי, ב' בשבט

האלימות המשטרתית הורגשה היטב גם בתחילת השבוע שלאחר מכן. מערכת הביטחון ביצעה הרס נוסף בבתי משפחות ביישוב המתחדש חומש.

בתיעודים קשים שהופצו מזירת ההרס, נראים ילדים בני חמש בלבד מוצאים ממיטתם לפנות בוקר ומושלכים החוצה באלימות, משל היו חפץ שהושלך לאשפה.

הרשת געשה בעקבות התיעודים, אך גם הפעם בחרו "גורמי הימין" בממשלה לשתוק ולא להתייחס לנושא.

נכון לכתיבת שורות אלו מסכמים בהתיישבות שבוע קשה, עם חמישה מסעות הרס ברוטליים ואלימים.

המהלך המדיני המסוכן שנרקם מתחת לפני השטח – שסופו הקמת מדינה פלסטינית, נעשה בכוונה בשקט ובבישול איטי.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן