רשות הדיבור כי תבוא

רשות הדיבור כי תבוא

 

 

עת שערי גיהינום להיפתח

עומר חבצלת

עֵת שַׁעֲרֵי גֵּיהִנֹּם לְהִפָּתֵחַ
יוֹם בּוֹ אֶת הָעִיר עַזָּה נְשַׁטֵּחַ
כָּל צַר וּמְחַבֵּל אָז יִתְיַפֵּחַ
נַשְׁלִים הַמְּלָאכָה וּנְנַצֵּחַ

עִם כְּלָבִיא יָקוּם, אָזוּר בִּגְבוּרָה
אֵין זֶה סֶבֶב רִאשׁוֹן, אוּלַי עֲשָׂרָה
חִישׁ רָץ כְּמוֹ אַיָּל אֶל הַמַּטָּרָה
יַחְרִיב אַרְצָם כִּסְדֹם, אֶרֶץ עֲמֹרָה
יָגֵל עַם יִשְׂרָאֵל, יִהְיֶה שָׂמֵחַ
נַשְׁלִים הַמְּלָאכָה וּנְנַצֵּחַ

יוֹשֵׁב בַּשָּׁמַיִם לָמוֹ יִשְׂחַק
לָמָּה רָגְשׁוּ גוֹיִם, רָמוּ עַד שַׁחַק
יִכְתְּשֵׁם בִּזְרוֹעוֹ כְּמוֹ אָבָק דַּק
זֵדִים הָאֲרוּרִים מְהֵרָה תִּמְחַק
שְׁבוּיֵי עַמְּךָ פְּדֵה וּתְשַׁלֵּחַ
נַשְׁלִים הַמְּלָאכָה וּנְנַצֵּחַ

 

אל תדמי בנפשך

א"כ

אל תדמי בנפשך להימלט

אל תחשבי לברוח

כי כמה רחוק שתגיעי

עד לאן שתישא אותך הרוח

לסוף העולם תרדוף אחרייך

תוגה וּכְאבי העולם

ואיפה שתגיעי תגלי

את לא כמו כולם

אל תדמי בנפשך

כי עד קצה התהום

תגיע בושה, ואשמה גם היא

לא תשאיר לך מקום

אל תדמי בנפשך להימלט

נשמה מגוף מתנתקת

ואם רק תסכימי להיתפס

אולי תמצאי שם שקט

 

ליקוי אורות

הרב יהושע אודרברג

(מבט חינוכי על ליקוי הירח)
פְּעָמִים
שֶׁנִּמְצָא אַתָּה בַּחֹשֶׁךְ
מְגַשֵּׁשׁ אַתָּה
בֵּין אֲפֵלָה לְלוּט בָּעֲרָפֶל
מְחַפֵּשׂ אַתָּה
יָרֵחַ הַמְּחַכֶּה לְהָאִיר רַק לְךָ
לֹא עוֹד לְהִתְבַּלְבֵּל

אַךְ לְעִתִּים
גַּם הַיָּרֵחַ אֵינֶנּוּ בְּנִמְצָא
לִפְעָמִים מָלֵא, אַךְ חָסֵר מַסְפִּיק
בִּשְׁבִילְךָ
לִפְעָמִים חָסֵר כִּי אֵינֶנּוּ מָלֵא גַּם לְעַצְמוֹ

 

עיפרון ומחק במתנה

כפיר דוד לביא

אַבָּא וְאִמָּא נָתְנוּ לִי עִפָּרוֹן וּמַחַק עֲטוּפִים

מַתָּנָה קְטַנָּה וְיָפָה לְשָׁנָה חֲדָשָׁה וַחֲזָרָה לְלִמּוּדִים

כְּדֵי שֶׁאַתְמִיד וְלֹא אֶשְׁכַּח

כָּל יוֹם לִכְתֹּב בְּעַצְמִי מַשֶּׁהוּ טוֹב מִתּוֹכִי

מִתְבּוֹנֵן בְּתוֹדָה לְהַעֲלוֹת בַּיּוֹמָן מַשֶּׁהוּ אִישִׁי

צוֹבֵעַ וּמְמַרְקֵר אוֹתִיּוֹת

בְּוַדַּאי הֵן יָאִירוּ אֶת דַּרְכִּי

וְהַמַּחַק הוּא לֹא לְמִשְׂחָק

תַּפְקִידוֹ חָשׁוּב, לִמְחֹק וּלְתַקֵּן אֶת שֶׁנִּשְׁחַק

פְּחָדִים, בִּלְבּוּלִים וְעַצְבוּיוֹת

וַאֲפִלּוּ טָעוּיוֹת קְטַנּוֹת

וּמִלִּים לֹא מְרִימוֹת וּמְעוֹדְדוֹת

 

כָּכָה בְּסוֹפָם שֶׁל הַיָּמִים

בְּשֶׁקֶט וּבִתְפִלָּה בְּרַחֲמִים

כּוֹתֵב בְּעִפָּרוֹן מְחֻדָּד וּמְחַיֵּךְ אוֹרוֹת וּמִלִּים.

לְעַצְמִי וּלְכָל מִי שֶׁצָּרִיךְ חִזּוּקִים

מוֹחֵק וּמְתַקֵּן טָעוּיוֹת וְקִלְקוּלִים

מְבִיאִים לָעוֹלָם יַחַד הַרְבֵּה נַחַת וּבְרָכָה

רוּחַ שֶׁל כְּתִיבָה וְתִקּוּן בְּאַהֲבָה וֶאֱמוּנָה .

 

עם לבדד ישכון

אריה מיטלמן, עלה ב-1972 מהעיר מוסקווה

תגובה על מאמרו של יוחנן בן יעקב "אסור לנו להמשיך את האנטישמיות של סטלין"

המאמר שפורסם הזוי בעיניי, מנוגד להלכה היהודית ומעוות. מר יוחנן בן יעקב כותב: "נשמעים קולות מקרב הציבור הדתי לצמצם את העלייה של מי שהיהדות נגזלה מהם (איך אפשר לגזול מה שלא שייך להם? א"מ)… קולות אלו הם המשך של האנטישמיות של סטלין".

כלומר לפי מר יוחנן בן יעקב, נאמני ההלכה היהודית הם אנטישמים בסגנון סטלין. מר יוחנן בן יעקב מצטט אדמו"רים חסידיים, כולל הרבי מלובביץ', כדי לתמוך ברעיונות חסרי בסיס על מיליון או עשרה מיליון יהודים שעוד נותרו במדינות של ברית המועצות לשעבר.

הרבי מלובביץ' נלחם נגד השינוי בחוק השבות לגבי הגדרת מי הוא יהודי. הרבי הזהיר שרישום גויים כיהודים הוא חילול השם ודבר מסוכן מאוד.

מזמן נפילת ברית המועצות ב-1992 ופתיחת שערי ברית המועצות, הגיעו לכאן מיליון ורבע אנשים. רובם לא יהודים. אם נפלג את הבאים לפי גיל, יוצא שבקבוצת הצעירים (מי שעושה ילדים) הרוב המוחלט לא יהודים. יהודים ישראלים חילונים מתחתנים עם אותם גויים. זו לא התבוללות, זה הרבה יותר גרוע מהתבוללות. בהתבוללות יהודים עוזבים ונוטשים את עמם. כאן זו המרת עם, כאשר כמות כה גדולה, כמיליון גויים, חודרים לתוך העם יהודי.

יש שאמרו: אבל הם יתגיירו… לפי מה שמפורסם בתקשורת, כ-3% מהלא יהודים עוברים גיור. הגיור הממלכתי והצבאי הכי קל, ורק 3% שעברו גיור שומרים מצוות. זאת אומרת, רק בודדים הם גרי צדק, אחים ואחיות שלנו. יש להבין שהגויים יונקים אנטישמיות עם חלב אימם, כך פעם התבטא יצחק שמיר. יהודי, או ברוסית еврей, זו הקללה אולי הכי פוגענית בשביל גוי. הגויים שהגיעו לכאן ברחו מעוני, ממלחמות, מאלימות, אין להם שום עניין להירשם כ"ז'ידים" – יהודונים.

בממשלת הימין שלנו בתפקיד השר לעלייה וקליטה משמש מר אופיר סופר ממפלגת הציונות הדתית. באחד מהראיונות שלו הוא דיבר על התנגדותו הנמרצת לביטול "סעיף הנכד", שלפיו משפחה שאין בה אפילו יהודי אחד זכאית לעלות על סמך הסבא היהודי שהיה למישהו מהם. השר סופר הסביר שיש לזכור שיהודים בעולם מתבוללים, ולכן מוטב להעלותם לכאן.

ההסבר של השר סופר תואם עמדתו של יוחנן בן יעקב. וכאן נשאלת השאלה: השר סופר הוא יהודי דתי ממפלגה דתית? ייבוא הגויים נמשך, והשר גאה בהישגים שלו, עוד עשרות אלפי גויים בשנה שמובאים לישראל.

 

התשובה

יעקב סימן טוב

אני כבר מחכה לך, זמין בכל זמן ואזור,

התשובה קיימת טרם החלו המאורות את המחזור.

אם בקולי תשמע עוד היום אליי תחזור,

בכל דבר שאתה צריך לך אעזור.

בדרך אליי אין מגבלת מהירות, לא תמרור ולא רמזור,

רק את חלציך כגבר תאזור,

ולכל תחלואיך תמצא אצלי רפואה ומזור.

קופון של ספר חיים לעצמך תגזור,

תזכה לברכה, וחיים טובים עליך אגזור.

 

בקולך שמעתי, הנה היום אני חוזר,

מממוני צדקה לעניים אפזר.

את חיבורי לתאוות וחטאים אני גוזר,

רק אל תרחק ממני, כי מבלעדיך אין לי עוזר.

 

 

 

גלילה לראש העמוד