כותרות חמות :

השתלת עצם והרמת סינוס: כל מה שחשוב לדעת
השתלת עצם והרמת סינוס: כל מה שחשוב לדעת

השתלת עצם והרמת סינוס: כל מה שחשוב לדעת

מקודם

 

השתלת עצם וכן הרמת סינוס הם טיפולי שיניים חיוניים אשר מיועדים לפתור בעיה של חוסר עצם בלסת. טיפול זה מתבצע לפני טיפול השתלת שיניים וזאת במטרה להבטיח את היציבות של חלל הפה וקבלת השתלים החדשים. העובדה שתוחלת החיים עלתה והטכנולוגיה התקדמה הובילה לכך שיותר אנשים בוחרים היום לבצע טיפולי השתלה וזאת כדי ליהנות מכל היכולות של חלל הפה כמו בעבר.

בצורה פשוטה אפשר להגיד כי השתלה של עצם יתבצעו כשאין מספיק עצם טבעית לתמיכה בשתלים הדנטליים. הסיבות לכך יכולות להיות מחלות בחלל הפה והחניכיים, טראומה שהובילה לפגיעה בעצם ואובדן שיניים שהחל לפני זמן רב.

הרמת עצם היא טיפול שונה במעט כאשר הטיפול מיועד במיוחד למטופלים שזקוקים להשתלה בלסת העליונה וליד הטוחנות והפרה-טוחנות. כאשר הסינוסים קרובים מדי ללסת או אם גובה העצם לא מספיק אז נבצע הרמה של הסינוס וניצור יותר מקום ״לתפיסת״ השתל.

 

שלבי טיפול השתלת עצם וכן הרמת סינוס

שני הטיפולים, השתלה של עצם והרמה של הסינוס יכולים להתבצע בו זמנית או שכל אחד מהם יתבצע בפני עצמו וזאת בהתאם לצורך ולטיפול הצפוי בהמשך. על מנת לקבוע ולבצע את הטיפול יש לעבור על השלבים הבאים:

בדיקה מקדימה

לפני כל טיפול שיניים ובתוך כך כמובן השתלה של העצם והרמת הסינוס יש לעבור בדיקת שיניים יסודית. הבדיקה תכלול שימוש באמצעי הדמיה וזאת כדי להעריך את מבנה העצם. השאלה שיש להעלות היא לא רק האם יש חוסר בעצם אלא גם מהי מידת האובדן. רופא השיניים יבחן את הנתונים השונים כולל את המצב הרפואי וההיסטוריה בכל הקשור לטיפולי שיניים ובהתאם יחליט כיצד לבצע את הטיפול.

הטיפול עצמו

הטיפול עצמו יתחיל רק לאחר שהמטופל יודע לפני מה הוא עומד ואיזה טיפול בדיוק נעשה, השתלות עצם וכן הרמת הסינוס או רק אחד מהשניים. הטיפולים מתבצעים באופן הבא:

השתלת עצם – ההליך כולל לקיחת עצם מחלק אחר בגוף או תוך שימוש בחומר סינטטי המדמה את הגוף וזאת כדי להוסיף נפח לעצם הלסת. החלק שנלקח ממוקם באזור בו חסרה עצם ולאחר מכן הוא מאובטח באמצעות ממברנות או ברגים מיוחדים.

הרמת סינוס – במהלך הרמה של סינוס מתבצע חתך קטן ברקמת החניכיים לצורך חשיפת העצם. התוצאה היא היווצרות של חלון קטן דרכו ניתן להרים בעדינות את הסינוס. החלל שנוצר מתמלא בחומר השתלה של העצם ולבסוף נסגר באמצעות תפרים.

התאוששות

אפשר להגיד כי השתלה של העצם והרמה של הסינוס דורש הליך התאוששות של מספר חודשים ובשני המקרים יש להקפיד על פעולה על פי הוראות הרופא.

השתלות עצם – הזמן הנדרש להתאוששות הוא הזמן בו השתל החדש משתלב בעצם הטבעית. בתחילה יכולה להיות תחושה של נפיחות ואי נוחות כשההתמודדות איתה יכולה להיות באמצעות קומפרסים שמיועדים להקל על הכאב וכן תרופות מדף מתאימות. יש להקפיד על פגישות מעקב לבחינת תהליך הריפוי.

הרמה של סינוס – ההתאוששות יכולה לארוך מספר חודשים כשבמהלכם יש להקשיב להוראות הרופא ולהימנע מכל פעולה שעלולה להפעיל לחץ על הסינוסים. פעילות ובעיקר פעילות ספורט שיש בה ניפוח של האף או התעטשות עלולה לפגוע בתהליך. יש להגיע למעקבים תקופתיים ולפנות לרופא בכל שאלה.

 

חשיבות בחירת המרפאה

טיפולי השתלת עצם וכן הרמת סינוס דורשים התמחות ספציפית ולא כל מרפאת שיניים יכולה לבצע את הטיפול. לבחירת המרפאה משמעות גדולה על התהליך, ההחלמה והתוצאה המתקבלת. מרפאת פרמון קליניק מתמחה בטיפול זה ומציעה למטופלים ליהנות מידע רב, ציוד טכנולוגי ויחס אישי.

לפרטים נוספים – www.fermonclinic.co.il

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן