כותרות חמות :

כמה עולים שתלים דנטליים וכמה זמן התהליך לוקח?
כמה עולים שתלים דנטליים וכמה זמן התהליך לוקח?

כמה עולים שתלים דנטליים וכמה זמן התהליך לוקח?

קרדיט לתמונות PIXABAY

מקודם

 

במהלך העשורים האחרונים, טיפולי השתלת שיניים הפכו להיות בין הטיפולים הנפוצים ואף המועדפים ביותר עבור טיפול במגוון מקרים שונים של חוסר שיניים ונזק לשיניים. ובכן, מדובר בשיטה יעילה לחלוטין, שמציעה לכל מי שזקוק לטיפול איכותי ליהנות מפתרון אמין וארוך טווח – בין היתר על ידי שימוש במגוון טכנולוגיות מתקדמות. טיפולי השתלת שיניים מאפשרים לכל מי שזקוק להם ליהנות גם מזמן החלמה מהיר יותר – כך שבאופן כללי, התהליך אינו רק יעיל, אלא גם הרבה יותר נוח. עם זאת, חשוב לדעת לפני כן לא מעט דברים – כמו כמה עולים טיפולים כאלו, כמה זמן התהליך לוקח וכדומה. על כך ועוד החלטנו לענות ולהסביר לכם במהלך הכתבה הבאה שאתם עומדים לקרוא.

 

תהליך השתלת שיניים – קצת רקע

 

השתלת שיניים זו טכניקה רפואית. במהלך שימוש בטכניקה הזו, הרופא בעצם מחדיר שתל דמוי שורש שן אל תוך הלסת, במטרה להחליף את השן החסרה. השתלים הנפוצים ביותר היום עשויים בעיקר סגסוגת מתכות, כאשר מעל 95% מאותן מתכות אשר נמצאות בסגסוגת הזו הן מתכות טיטניום – מתכת אנטי אלרגנית שמשתלבת בצורה כמעט מושלמת עם העצם התומכת. השתלים היום חזקים מאוד, ואף ניתן להגיד כי הם עומדים מעולה בכוחות הלעיסה. יש גם שימוש נרחב בלא מעט שתלי זירקוניה לאורך השנים האחרונות.

לפני הכל – הערכה רפואית

לפני שמתחילים את התהליך של טיפול השתלת שיניים – חשוב לפני כן לעבור הערכה רפואית לצד רופא שיניים מיומן ומקצועי, עם ניסיון מוכח ומעמיק בתחום. תפקידו של רופא השיניים כאן הוא בעצם לבדוק את בריאות הפה והלסת, כך שהוא יוכל להתאים את הטיפול הטוב ביותר לאחר מכן בהתאם למצבכם. הבדיקה כוללת כמובן בדיקת צילומי שיניים. חשוב לזכור כי השתל אינו המטרה כאן – הוא בעצם האמצעי, כאשר המטרה העיקרית היא לקבל מעין שיקום שנועד להחליף בצורה איכותית את התפקוד ואת הנראות של השיניים החסרות.

מה לגבי זמן ההחלמה?

זמן ההחלמה של טיפול באמצעות שתלים דנטליים משתנה ממטופל למטופל, ולמעשה הוא תלוי במספר גורמים כמו סוג השתל, סוג עצם הלסת וכדומה. באופן כללי, תקופת ההחלמה עשויה לנוע בין מספר שבועות לבין מספר חודשים. זמן ההמתנה כאן הוא בעצם הזמן שלוקח לשתל "להתמזג" בצורה איכותית עם עצם הלסת – ומכאן בעצם ניתן להמשיך הלאה ולעבור אל שלב השיקום.

כמה עולה טיפול השתלת שיניים?

העלויות של טיפול השתלת שיניים משתנות בהתאם לסוג השתל, רופא השיניים שמבצע את הטיפול עצמו וכמובן גם בהתאם לאזור בו נמצאת המרפאה. המחיר של טיפול שנעשה באמצעות שתלים בדרך כלל נע בין 2,000 ל-4,000 שקלים, אך כמו שהזכרנו קודם לכן – יש לא מעט משתנים שיכולים להשפיע עליו. המחיר הממוצע הוא כמובן לפי שן בודדת.

כמה מילים לסיכום

טיפולי השתלת שיניים הפכו להיות נפוצים במיוחד במהלך השנים האחרונות, בין היתר מאחר ואלו טיפולים יעילים ואיכותיים, עם תוצאות אמינות ועקביות גם לאורך תקופת זמן ממושכת. יש לא מעט דברים שחשוב לדעת לפני שמתחילים בתהליך הטיפול – ועל כך ועוד החלטנו להסביר לכם לאורך כתבה זו.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן