כותרות חמות :

והרי החדשות
והרי החדשות

והרי החדשות

חושדים בערוצי הטלוויזיה? אלו גופי החדשות שמהם תגלו הכול על המצב בלי פילטרים ובלי הנדסת תודעה

 

מדינת ישראל הייתה תמיד מלכת האקטואליה של המערב. מדברים היום רבות על הנדסת התודעה של כלי התקשורת הממוסדת ועל המסגור, הנוטה שמאלה בדרך כלל, במרבית כלי התקשורת. למרבה המזל, בואן של הרשתות החברתיות לעולם הוכיח פעם אחר פעם כיצד אפשר להטיל ספק בסיקורי החדשות של הערוצים הגדולים, לכפור בטענות הכתבים שלהם ולהפריך את הדרמטיות בלא מעט דיווחים "מעוררי סערה" שנועדו בעיקר לצורך הנדסת תודעה ומילוי אינטרס פוליטי.

אחרי ערעור מעמדן של המהדורות שלחו הרשתות החברתיות עוד אגרוף מנצח בדמות גופי חדשות וערוצים קטנים ועצמאיים שמספקים את החדשות ברוב המקרים בדיוק כפי שהן. אזהרה: לעיתים רבות זה המקום למצוא בו את החדשות כולל סרטים ותמונות ללא כיסוי טשטוש או צנזורה. בטלגרם, באינסטגרם ואפילו בוואטסאפ אלו עמודי הרשתות שהם יחד הדור החדש של התקשורת בישראל. תקשורת חריפה, חדה, כנה, חסרת פשרות, וחשוב מכול: חינמית ונגישה לכולם.

 

ארץ הג'יהאד

הרשת: טלגרם.

בקצרה: תיעוד הצד השני של שדה הקרב ופרסום זווית הראייה של האויב, בין השאר על ידי סרטונים שאין בהם גרם אחד של צנזורה.

קהל היעד: כל מי שאינו מפחד להישיר מבט לאויב ולהסתכל לו בעיניים.

הקהל: 43,500 עוקבים.

התדירות: בין שתי דקות לעשר דקות.

רמת האמינות: גבוהה מאוד, רוב הדיווחים מלווים בידיעות.

מראות קשים: בכמות גבוהה.

 

תורת לחימה

רשת: טלגרם, פייסבוק וטוויטר.

בקצרה: ערוץ חדשות בזווית שונה מעט ממה שאנחנו מכירים מערוצי המיינסטרים. כאן לא תמצאו ידיעות מהוססות על הקורה בשטחים או גינויים לחיילי צה"ל אלא אמת כואבת על מגש של כסף. הערוץ מדווח בעיקר על עוולות שנעשות לחיילי צה"ל או למתיישבים ביהודה ושומרון, לעיתים גם על ידי השלטונות בישראל, אירועים שמתרחשים בהתנחלויות ומוחרשים בכלי התקשורת הגדולים.

קהל היעד: מי שמאמין שארץ ישראל שייכת לעם היהודי ואינו מפחד להגיד את זה, ובעיקר מי שתומך בלב שלם בצבא ההגנה לישראל ובפעילותו.

הקהל: 17,642 עוקבים.

התדירות: בכל חצי שעה.

טמפרטורת הידיעות: חמימה. הערוץ מאופיין בהמון חשיפות עיתונאיות וידיעות בלעדיות ורלוונטיות שלא תוכלו כמעט למצוא במקומות אחרים.

רמת האמינות: בינונית.

מראות קשים: בכמות סבירה.

 

הימין הלא מתנצל של הצל

הרשת: טלגרם, טוויטר, אינסטגרם, פייסבוק וטיקטוק.

בקצרה: עמוד הדיווחים האישי של הצל, הלא הוא יואב אליאסי, ראפר ופעיל חברתי ימני ישראלי. בשל היותו אישיות ציבורית ידועה הצל מרבה לקבל ידיעות בלעדיות בעיקר בענייני ביטחון. נוסף על כך הצל מרבה להדהד דיווחים פוליטיים שכמעט אינם מקבלים במה בכלי תקשורת מרכזיים, וכן הוא מציף ידיעות מכלי תקשורת אחרים שלא קיבלו די חשיפה, תמיד בליווי דעותיו האישיות.

קהל היעד: שוחרי אמת וצדק, ועם זאת מסוגלים להכיל את שפתו הביקורתית והחריפה שנוקט הצל לעיתים קרובות.

הקהל: כ-300,000 עוקבים.

התדירות: בכל שעה בממוצע.

רמת האמינות: בינונית-גבוהה.

צנזורה: יש.

מראות קשים: בכמות נמוכה, הצל ער לעוקביו הרבים ונוקט זהירות.

 

אבו עלי אקספרס

הרשת: טלגרם.

בקצרה: אלי אקספרס כבר מזמן אינו רק עמוד קניות מצליח בבעלות סינית אלא גם חשבון טלגרם שמפרסם ידיעות מהעולם הערבי-מוסלמי וגם מהזירה הבין-לאומית כדי להנגיש לציבור הישראלי את כל מה שהוא צריך לדעת.

קהל היעד: כל מי שמתעניין בעולם הערבי-מוסלמי, בחוק הבין-לאומי ובהשפעתו על ישראל, אבל לא רק בהם. מעמוד החדשות של אבו עלי אקספרס אפשר ללמוד המון גם בלי ידע קודם, והוא שופך אור על כל הגורמים המשפיעים על המצב המדיני והביטחוני של ישראל.

הקהל: 400,000 עוקבים.

רמת האמינות: גבוהה מאוד, בעיקר בשל הניסיון העשיר של מנהל העמוד.

צנזורה: כמעט אין.

מראות קשים: בכמות נמוכה.

 

דניאל עמרם ללא צנזורה

הרשת: טלגרם.

בקצרה: דניאל עמרם הוא אישיות מרתקת מאוד וגם שנויה במחלוקת, שחי את עולם החדשות העצמאי זמן רב יותר מרוב מתחריו. כנראה זה מה שגרם לעמוד הטלגרם שלו להיות השלישי הנצפה ביותר בישראל. עמרם טוען שבבעלותו תעודת עיתונאי מארצות הברית וממנה הוא מתפעל את העמוד, ועל כן הוא מרבה לפרסם ידיעות שאינן רואות אור בכלי תקשורת ממוסדים יותר, בלי לשאול את הצנזורה הצבאית.

קהל היעד: כל הקהל הישראלי, ובעיקר כל מי שמתקשים לסמוך על ערוצי התקשורת ומחפשים חדשות אמינות וכנות יותר.

הקהל: 392,762 עוקבים.

התדירות: ידיעה בכל עשר דקות בממוצע.

רמת האמינות: גבוהה מאוד. עמרם עוסק בחשיפת האמת גם מאחורי ידיעות חדשותיות 'מאומתות' מכלי תקשורת אחרים, ולא פעם הוא מצליח להסיר את הלוט מעל ידיעות כוזבות שהתקבלו בציבור כאילו היו אמת לאמיתה.

צנזורה: אין בכלל.

מראות קשים: מעט מאוד.

 

נעה מגיד

הרשת: טוויטר.

בקצרה: נועה סופר מגיד היא בכלל מפיקת אירועים, אבל לעולם התקשורת נכנסה כבר ב-2015 כאשר הקימה את קבוצת 'מוקד 443', שנועדה להציף את סכנת הטרור בכביש 443. מאז היא גם שימשה עורכת באתר החדשות 0404, ולאחר שמיני עצרת החליטה לעשות מעשה אמיץ ולהקים עמוד שחושף את כל זוועות הטבח ללא צנזורה, כדי שאיש לא יוכל להעלים או להסתיר את מה שהתרחש שם.

קהל היעד: בעלי לב חזק, ובעיקר תושבי חוץ וכל שונאי ישראל ומכחישי טבח שמיני עצרת, שהגיע הזמן שיקבלו את האמת לאמיתה גם אם הם מעדיפים להסיט את המבט.

הקהל: 51,000 עוקבים.

התדירות: כחמישה דיווחים ביום.

רמת האמינות: גבוהה.

צנזורה: אין בכלל.

מראות קשים: מראות קשים ונוקבים מאוד, שככל הנראה יישארו איתכם. לבעלי לב חלש או סובל מפוסט-טראומה מומלץ לשמור מרחק.

 

ללא צנזורה חדשות ישראל בטלגרם

הרשת: טלגרם.

בקצרה: אחד מעמודי הטלגרם הראשונים בישראל שזיהו את הפוטנציאל הרב בפלטפורמה שאין בה גבולות או חוקים. העמוד מפרסם חדשות 24 שעות ביממה, ובהן בעיקר ציטוטים רבי חשיבות של אישים מפורסמים. כמו כן מרבה העמוד לפרסם סיפורים חברתיים ולקדם פרויקטים למען נזקקים.

קהל היעד: כל הקהל הישראלי, ובעיקר מי שאוהב לצרוך חדשות בכמות גבוהה וסביב השעון.

הקהל: 134,000 עוקבים.

התדירות: בערך בכל דקה.

רמת האמינות: גבוהה.

צנזורה: כמו שמעיד שם העמוד, צנזורה כמעט שלא קיימת.

מראות קשים: כמעט שלא.

 

החצר האחורית

הרשת: טלגרם.

בקצרה: עמוד טלגרם ייחודי, שבניגוד לחבריו למקצוע מתמקד בחדשות מפתיעות ומסקרנות מסביב לעולם. מנהלי העמוד מלקטים את הידיעות מרחבי הגלובוס ומגישים לקהל הישראלי רק את הידיעות המרתקות ביותר שהם בהחלט לא יכלו למצוא בשום מקום אחר.

קהל היעד: סקרנים וחובבי הרפתקאות שאוהבים לצאת מדי פעם מהבועה הישראלית.

הקהל: 161,000 עוקבים.

התדירות: בכל עשר דקות בממוצע.

רמת האמינות: גבוהה.

צנזורה: יש.

מראות קשים: אין בכלל.

 

ידידיה אפשטיין

הרשת: טלגרם, טוויטר ואינסטגרם.

בקצרה: קשה להאמין שמדובר בבחור בן 19 בלבד, אבל זה כמה שנים ידידיה אפשטיין הוא מעצמה של איש אחד בכל מה שקשור לעיתונות עצמאית, והאמת היא שהוא עושה עבודה לא רעה בכלל. עם עשרות אלפי עוקבים ומגוון ספקי ידיעות שסומכים רק עליו, אפשטיין נחשב למקור מעולה לחדשות שלא תשמעו בשום מקום אחר, ונראה שהוא רק הולך לצמוח.

קהל היעד: קהל ישראלי, ובמיוחד בני הדור הצעיר שמתעניינים פחות בחדשות. השפה של אפשטיין צעירה וקלילה, והוא מבין את שפת הרשתות החברתיות טוב יותר מרוב עמודי התקשורת.

הקהל: 80,000 עוקבים.

רמת האמינות: גבוהה.

מראות קשים: כמעט שלא.

 

HAMAL NEWS

הרשת: טלגרם, טוויטר, פייסבוק, אינסטגרם ואפליקציה ייעודית.

בקצרה: עם רשת ענק של כותבים (שאליה כל אחד יכול להצטרף אם יוכיח את יכולותיו) ותוסף של התרעות פיקוד העורף, רשת חמ"ל היא אם כל כלי התקשורת העצמאיים בישראל.

קהל היעד: הקהל ישראלי על שלל גיליו ומגזריו, וכמובן גם מי שאוהב לספק בעצמו ידיעות לציבור הרחב.

הקהל: 120,000 עוקבים.

רמת האמינות: בינונית. בחמ"ל כותבים גם אנשים לא-מקצועיים, ולעיתים קרובות הידיעות דורשות תיקון והבהרה.

צנזורה: יש.

מראות קשים: כמעט שלא.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן