כותרות חמות :

תחבורה ציבורית בניו יורק
תחבורה ציבורית בניו יורק

תחבורה ציבורית בניו יורק

העיר ניו יורק היא אחת הערים העמוסות שתיירים יכולים להיתקל בהן. לכאן מגיעים מבקרים רבים מכל העולם ואין יום בשנה שהעיר נחה בו. ניו יורק ידועה בגורדי השחקים הגבוהים שלה, הרחובות השוקקים, התרבות העשירה והתנועה מנקודה אחת לשנייה מסתמכת במידה רבה על תחבורה ציבורית בניו יורק.

מקודם

בין אם מדובר במבקרים או תושבים, כולם חייבים להבין כיצד התחבורה עובדת כאן בעיר ולהצליח לנווט בהצלחה בין אפשרויות הנסיעה השונות. כאן ישנם עומדים לרשותנו אוטובוסים, רכבת תחתית וכמובן גם מוניות כשכל אלה הם לא רק אמצעים נוחים למעבר בין מקום אחד לאחר אלא ממש חבל הצלה שמחבר בין כל היעדים בעיר.

 

הכי חשוב לדעת על תחבורה ציבורית בניו יורק

תחבורה ציבורית בעיר ניו יורק היא ככל הנראה אחד האמצעים היעילים להגיע מנקודה אחת לאחרת בצורה נוחה. אפשר לסמוך על כך שכל אמצעי נסיעה יגיע תמיד בזמן ולתכנן את הנסיעה לכל מקום וכך את הטיול בצורה מדויקת וברוגע. אלו הם הדברים שכדאי לדעת על התחבורה הציבורית של העיר:

  • מערכת תחתית מקיפה – הרכבת התחתית של העיר היא אחת הגדולות, העמוסות והיא פועלת 24/7. ישנן 472 תחנות שונות כשאלו מכסות את כל חמשת הרובעים של העיר: מנהטן, ברוקלין, קווינס, ברונס וסטטן איילנד.
  • אוטובוסים – מערכת MTA משלימה את הרכבת התחתית עם אוטובוסים רבים המשרתים אזורים שאינם מכוסים על ידי הרכבת התחתית. הם מספקים נגישות גבוהה כשהם מתחברים לנקודות משמעותיות וחשובות של הרכבת התחתית.
  • תשלום ללא מגע – היום אפשר להשתמש בתחבורה הציבורית של ניו יורק ללא כל מגע. העיר אימצה את הטכנולוגיה המודרנית ומקלה על התושבים והמבקרים בכך שהיא מאפשרת להשתמש גם בסמארטפון ובכרטיסי חיוב שונים כדי לשלם על הנסיעה בצורה חלקה.
  • רכבת נוסעים – מתאימה בעיקר עבור אלו שנוסעים לפרברים ומהם כאשר MTA מפעילה את שירותי רכבת הנוסעים כמו כביש הרכבת של לונג איילנד (LIRR). קווים אלה מחברים את העיר לאזורים סובבים ומקלים על הנסיעה.
  • נגישות – החדשות הטובות הן שהעיר ניו יורק עושה מאמצים להיות נגישה לכולם. ממעלית ועד רמפה בתחנת הרכבת התחתית ועד שיפור שירותי האוטובוסים, בעלי מגבלת תנועה והורים עם עגלות יכולים להסתמך על תחבורה ציבורית בניו יורק.
  • ידידותיות לסביבה – מערכת התחבורה הציבורית של ניו יורק מהווה מרכיב משמעותי בכל הקשור לטביעת הרגל הפחמנית של העיר. שימוש בתחבורה ציבורית המשמשת רבים מובילה להפחתת עומס התנועה ומכאן את פליטת גזי החממה ולכן תורמת לסביבה עירונית בת-קיימא.
  • שימושי לתיירים – תחבורה ציבורית משמשת את התושבים ואת התיירים כאחד. מעניין לדעת כי הרכבת מתחברת לאטרקציות המרכזיות של העיר ומציעה שירות לקוחות רב לשוני, מפות ומדריכים מקיפים שזמינים בתחנות השונות ובאתר האינטרנט של החברה המפעילה.

 

הרבה יותר מאשר אמצעי הגעה מנקודה אחת לאחרת

תחבורה ציבורית בניו יורק היא הרבה יותר מאשר אמצעי תחבורה. זוהי רשת מורכבת התומכת בחיוניות הכלכלית של העיר ובאיכות החיים של התושבים והמבקרים. הרכבת התחתית נחשבת לאחד האמצעם המשמעותיים שהעיר מציעה לנסיעה בין הרובעים השונים כשהיא מאפשרת לתושבים לנסוע לעבודה, לתלמידים להגיע לבתי הספר וכמובן, לתיירים לחקור את העיר.

לצד הנוחות הגבוהה של התחבורה הציבורית יש לזכור שישנה אפשרות גם לנסוע במוניות בעיר. המוניות יעילות במיוחד עם ההגעה לעיר לצורך נסיעה למלון ברוגע ובלי להסתובב בתחבורה הציבורית עם מזוודות בצורה מגושמת. nyc-transfer מספקת שירותי מוניות איכותיים עם נהגים ישראלים אשר הופכים את ההגעה לעיר לרגועה הרבה יותר.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן