כותרות חמות :

שמירה על קשר עם הלקוחות באמצעות מערכת דיוור
שמירה על קשר עם הלקוחות באמצעות מערכת דיוור

שמירה על קשר עם הלקוחות באמצעות מערכת דיוור

freepik

מקודם

 

על מנת לשמור על קשר עם הלקוחות שלנו עלינו להיות יעילים באופנים בהם אנחנו מתכננים את האסטרטגיה השיווקית שלנו. אם בתקופות עברו הקשרים עם הלקוחות התבססו בעיקר על ה"בוקר טוב" במכולת בבוקר או על שליחת מסרים כמו "חג שמח" עם כל חג שנכנס, הרי שעם התפתחות התרבות ומערכות המסחר השונות – הקשר עם הלקוחות נעשה פחות ופחות אישי והרבה יותר מסחרי ותעשייתי.

איך בכל זאת שומרים על קשר עם לקוחות בעידן שהפך כל כך המוני ונעדר יחסים אישיים? כיצד נוכל לבנות מערכת של אמון עם הלקוחות שלנו ולתת להם את התחושה שהם מכירים אותנו באופן אישי גם כשמעולם לא ראו אותנו בחיים האמיתיים?

יש לכך מספר דרכים. אחד הכלים היעילים ביותר, אם לא הכלי היעיל ביותר – הוא באמצעות מערכת דיוור. אם כי גם במערכת דיוור יש להשתמש בצורה חכמה ולאחר ניתוח נכון של האמצעים והקהל שלנו. האמצעים העומדים לרשותנו, מיפוי הקהל שלנו והצרכים הפסיכולוגיים שלו – כל אלו יכולים להפוך אותנו למשווקים הרבה יותר חכמים כאשר אנחנו פועלים ממקום מושכל המכיר את אפיקי השיווק הקיימים כיום ואת היעילות שלהם בדרכים השונות במדיה השיווקיים הקיימים.

היתרונות של מערכת דיוור אלקטרוני

מערכת דיוור כשמה כן היא – מערכת הכוללת בתוכה שמות של לקוחות פוטנציאליים, לקוחות מתעניינים, לקוחות קיימים ואחרים המעוניינים לקבל מהעסק שלנו אינפורמציה. אינפורמציה זו יכולה להיות אינפורמציה עסקית או שיווקית, עניינית או טכנית, אינפורמטיבית ואפילו לפעמים עדכונים בנעשה בבית העסק.

עם זאת, אין די בשליחה סתמית של דיוור אלקטרוני ללקוחות שלנו. על מנת שנוכל באמת לתת ללקוחות שלנו את התחושה שהמיילים שלנו משמעותיים, שהרי בסופו של דבר השקענו במיילים מחשבה ואת הלב שלנו – יש צורך בבנייה חכמה ונכונה של אסטרטגיה.

אחרי הכל, כל אדם מקבל למייל שלנו מאות אם לא אלפי מיילים שיווקיים שונים, מה יהפוך את המייל שלנו לשונה ואחר? ישנם מספר צעדים חכמים בהם יש לנקוט.

בסופו של דבר, סוף מעשה במחשבה תחילה. גם העסק החכם והוותיק ביותר מתופעל על ידי בני אדם. ומי שעומד מאחורי המכונה המשומנת העסקית הוא בן אדם. אותו בן אדם, או אותו צוות מנהלים, נדרש להביא את עצמו ומעצמו לתוך מערכת דיוור אלקטרונית מתקדמת המעבירה  באמצעות המייל מסרים אינפורמטיביים חשובים. מסרים אלו יכולים להיות שיווקיים יותר או פחות ואולי אפילו אינפורמטיביים לחלוטין ואולם בכל מקרה, יש להתאים את המסרים הללו לצרכים של הקהל ולציפיות שלו מהתוכן ומבית העסק.

ככל שהמסרים יהיו מותאמים יותר לצרכים של קהל הגולשים המקבלים את המיילים אליהם, כך יהיה הרבה יותר קל לזכות בתשומת לבם ולהביא אותם לקרוא את כל הבלוג. אין די בהפצה של אינפורמציה ללא מחשבה ולפיכך, חשוב לעבוד עם אסטרטג שיווקי ולהגדיר מראש את היעדים.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן