כותרות חמות :

קריירה בעיצוב פנים ואדריכלות נוף
קריירה בעיצוב פנים ואדריכלות נוף

קריירה בעיצוב פנים ואדריכלות נוף

קרדיט תמונה PIXABAY

מקודם

 

האם אפשר להיות אדריכל, מעצב פנים וגם אדריכל נוף? האם יש מסלול לימודים המקנה את כל הידע, הכלים והניסיון המעשי על מנת לפתח קריירה באדריכלות, עיצוב פנים ואדריכלות נוף או שחייבים ללמוד כל תחום בנפרד? מה כדאי ללמוד כדי להתמחות בתחומים הנושקים וקרובים זה לזה?

ובכן, אין מסלול לימודים אחד ויחיד המקנה את הידע הרב תחומי, אך ניתן ללמוד הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים, ולרכוש השכלה נוספת באמצעות לימודי הנדסאי אדריכלות נוף. יחד עם זאת, כדאי לדעת כי בוגרי המסלול להכשרת הנדסאי בתחום אדריכלות נוף רוכשים ידע במארג של לימודי מקצועות הבנייה, האדריכלות והעיצוב, מאחר שהם לומדים מקצועות הנלמדים גם במסלול להכשרה הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים, לדוגמה קורסים כגון תורת הבנייה, תחיקת הבנייה, שרטוט אדריכלי, יסודות העיצוב וכד'.

מה לומדים בכל תחום?

מסלול הלימודים לדיפלומת הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים מכשיר את הבוגרים והבוגרות לשני תחומים נפרדים, למרות שיש לא מעט קווים מקבילים בין השניים. עיצוב פנים נחשב לחלק בלתי נפרד מתחום התכנון האדריכלי, והוא עוסק בעיקר בתכנון ועיצוב חללי הפנים במבנה, לרבות חלוקה פנימית, תוך התייחסות לחומרים, צבע, רהיטים, אביזרים משלימים, והמטרה היא להציע ללקוחות עיצוב פנים ייחודי ומותאם אישית המבטיח פונקציונליות ואסתטיקה ברמה גבוהה.

במסלול אדריכלות ועיצוב פנים לדיפלומת הנדסאי עוברים הכשרה מקצועית, יסודית ומקיפה המאפשרת לבוגרים בסיום הלימודים, ללא צורך בתקופת התמחות, לחתום מול הרשויות הרלוונטיות על תכנון מבנים עד לגובה של 4 קומות (11 מ').

מסלול הלימודים להכשרת הנדסאי אדריכלות נוף מכשיר את הבוגרים לתפקידים כמו מעצבי סביבה ומתכנני נוף, גינות ושטחים ציבוריים ופרטיים. כיום הפיתוח הסביבתי במרחב העירוני הפך לחלק מהותי וחשוב בסביבה הבנויה, לכן הביקוש לאדריכלי נוף גובר עם השנים, ויש יתרון להנדסאים בעלי הכשרה מקצועית ודיפלומה בשני התחומים, כלומר בתחום אדריכלות נוף ובתחום של אדריכלות ועיצוב פנים.

ראוי לציין כי בוגרי הנדסאי אדריכלות נוף עוברים הכשרה מקצועית מקיפה לתכנון נוף ולעיצוב סביבתי. הם רוכשים ידע תיאורטי וניסיון מעשי בתחומים מגוונים כמו תכנון נוף, עיצוב קרקע, שבילים, רחבות, קירות, מסלעות, צמחייה, בריכות נוי ומבנים קלים.

איך להיות אדריכל, מעצב פנים וגם אדריכל נוף?

כדאי לדעת כי אדריכלים רבים החלו ללמוד גם את תחום אדריכלות הנוף על מנת לספק מענה מקיף יותר ללקוחות שלהם. לאדריכל יש רקע כללי גם באדריכלות נוף, עד גבול מסוים, מאחר שההכשרה במהלך הלימודים שונה. לכן, בפרויקטים שונים מקובל לקחת הנדסאי אדריכלות לתכנון אדריכלי של המבנה ואדריכל נוף לתכנון ולעיצוב גינות וסביבה.

כך לדוגמה, נניח ואנחנו מעוניינים לתכנן ולהקים גן אירועים. במקרה זה עלינו לבחור אדריכל מקצועי ומנוסה לתכנון המבנה עצמו, או לתכנון מספר מבנים במתחם האירועים שלנו, והאדריכל אחראי על תוכנית הבנייה, אישורים רלוונטיים מהרשויות, שרטוטים, כתב כמויות ועוד. בנוסף, עלינו לקבל שירות מהנדסאי אדריכלות נוף שתפקיד לתכנן ולעצב את גן האירועים עצמו, כלומר כל מה שמחוץ למבנים כמו מטבח, משרד וחלל האירועים, והוא קובע את צורת ועיצוב הגן, שיפועים, שבילים, פינות חמד במתחם, אזור ההתכנסות ומיקום החופה וכדומה.

לכן, האדריכלים יעבדו בתיאום מלא ובצורה הדוקה בפרויקט זה. מסיבה זו, רבים מהאדריכלים מעוניינים לרכוש ידע וניסיון מעשי בתחום אדריכלות הנוף, וכך הם יכולים לספק שירות מלא ומקיף ללקוחות שלהם, תחת קורת גג אחת.

בשורה התחתונה, אם רוצים להיות אדריכל, מעצב בפנים ואדריכל נוף יש ללמוד את שני התחומים בנפרד, וכדי להציע שירות בשני הכובעים כדאי להירשם לשני מסלולי הלימוד היוקרתיים.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן