כותרות חמות :

מהו תפקידו של יועץ משכנתאות?
מהו תפקידו של יועץ משכנתאות?

מהו תפקידו של יועץ משכנתאות?

אנשים רבים חושבים שהתפקיד העיקרי של יועץ משכנתאות הוא להשיג ריביות טובות מהבנקים, אך למעשה זהו חלק קטן מאוד ממה שיועץ משכנתאות טוב אמור לעשות עבורכם בתהליך לקיחת המשכנתא.

קרדיט-Photo by Towfiqu barbhuiya on Unsplash

תוכן מקודם

 

הבנה מעמיקה של העסקה

תחילה, חשוב להבין את העסקה שלכם. תפקידו הראשון של יועץ המשכנתאות הוא לבדוק האם העסקה טובה לכם מבחינה תקציבית. הוא צריך לבדוק כדאיות כלכלית על ידי בחינת המימון, הסיכונים והתוכניות המשפחתיות העתידיות.

כל זאת בשקיפות מלאה כדי לקבוע אם העסקה כדאית מבחינה כלכלית. יועץ המשכנתאות צריך לבדוק את העסקה ואת מצבכם הכלכלי, ולאחר ניתוח הנתונים להסביר האם כדאי לרכוש ולהציג את הסיכונים הכרוכים בכך.

בניית תמהיל משכנתא מותאם אישית

לאחר הניתוח הראשוני, יועץ המשכנתאות מבצע ניתוח מעמיק של מצבכם הכלכלי הנוכחי והעתידי. הם מנסים להבין את מצבכם הכלכלי כדי לבנות תמהיל משכנתא מותאם אישית באופן המדויק ביותר.

יש מגוון רחב של מסלולי משכנתא ולכן ישנן אפשרויות רבות לבניית תמהילי משכנתא שונים. לאחר שהבנתם מהו ההחזר החודשי שתוכלו לשלם, יועץ המשכנתאות יבנה לכם שילוב של מסלולים שמתאים בדיוק לכם.

ניהול משא ומתן עם הבנקים

לאחר בניית תמהיל המשכנתא, יועץ המשכנתאות מגיש אותו למספר בנקים ומבקש אישור עקרוני למשכנתא. לאחר מכן, הוא מנהל משא ומתן כדי להשיג עבורכם את הריביות הטובות ביותר, לעיתים באמצעות מכרז ריביות. אגב, זאת בדיוק הסיבה שרבים ניעזרים ביועץ משכנתאות גם לצורך הגדלה של משכנתא קיימת ולא רק בעת לקיחת משכנתא חדשה.

ליווי מלא בתהליך לקיחת המשכנתא

תפקידו של יועץ המשכנתאות הוא ללוות אתכם, להיות בקשר ולעזור בניהול כל תהליך המשכנתא, כגון: בחירת ביטוח משכנתא, שמאי, ועורך דין. תהליך לקיחת המשכנתא יכול להימשך כחודש ואף יותר, ולכן יש ערך רב באדם מייעץ שיסייע בקבלת החלטות טובות ומהירות.

ליווי לאחר חתימת המשכנתא

לאחר חתימת המשכנתא, יועץ המשכנתאות נשאר בקשר איתכם. מכיוון ששוק המשכנתאות והריביות משתנה תדיר, חשוב לבדוק את האפשרויות הקיימות בשוק למחזור משכנתא. כאשר המצב הכלכלי שלכם משתנה, כדאי להתייעץ עם היועץ ולבחון מחדש את המשכנתא.

לסיכום, כפי שכבר הבנתם ליועץ המשכנתאות יש מספר תפקידים משמעותיים למדי לאורכו של תהליך לקיחת המשכנתא. חשוב לזכור כי יועץ טוב ומקצועי הוא כזה אשר דואג לאינטרסים השונים של לקוחותיו לאורכו של התהליך וזה כולל את השגת הריביות הטובות ביותר וגם התאמת תמהיל המשכנתא בצורה כזאת שתאפשר ללוויים לעמוד בהחזר החודשי לאורך עשרות השנים הבאות.

נוסיף ונאמר – לקיחת יועץ משכנתאות עולה לנו כסף אך אם נסתכל על התמונה הרחבה יותר, נבין כי יועץ מוכשר ובעל ניסיון יכול לחסוך לנו עשרות אלפי שקלים לטווח הארוך ולכן כדאי מאוד להיעזר ביועץ פרטי ולא ביועץ משכנתאות מטעם הבנק מאחר ויועצים מהבנק בדרך כלל ידאגו גם לא מעט לאינטרסים של מקום העבודה שלכם – הבנק עצמו.

למידע נוסף על תחום המשכנתאות ניתן להיכנס לאתר משכנתא ליין

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן