כותרות חמות :

טיול בקטמנדו
טיול בקטמנדו

טיול בקטמנדו

קרדיט תמונה: freepik

מקודם

 

קטמנדו, עיר הבירה של נפאל, מציעה חוויה מיוחדת במינה עם תרבות עתיקה, שלווה רוחנית, נופים מדהימים והמון המון טרקים שווים במיוחד, מה שהופך אותה ליעד מסקרן עבור הישראלים. יש לה עושר תרבותי והיסטורי והיא מזמנת הרפתקאות וטרקים באזורים מסביב שכוללים מפגש עם המקומיים הנחמדים. המטיילים הישראלים מגיעים לקטמנדו ומרגישים מיד בבית עם הקהילה הקטנה שיצרו שם, והמקום שנראה כאילו הוא נבנה רק בשביל מי שרוצה שיבואו ויגמעו עוד ועוד מהשטחים שלו. אם כבר חיפשתם טיסות לקטמנדו בטח ראיתם שהטיסה לא זולה, אבל תמיד אפשר לחפש טיסות זולות באתרי אונליין של השוואת טיסות ולהגיע למחירים הטובים ביותר, בתאריכים שהכי מתאימים לכם.

 

עושר תרבותי והיסטורי

העיר הזאת ספוגה בכל כך הרבה היסטוריה ותרבות שהיא הפכה להיות אוצר למטיילים הישראלים שרוצים ללמוד על תרבויות חדשות, עתיקות ונפלאות כמו זו. טקמנדו היא ביתם של שבעה אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו, כולל כיכר דורבר, קומפלקס של ארמונות, חצרות ומקדשים שמתוארכים למאה ה-12. התיירים מוצאים את עצמכם שבועיים בתוך גילופי העץ המורכבים ופסלי האבן המעטרים את המבנים. סטופה Swayambhunath ("מקדש הקופים") הוא אתר נוסף שמושך אליו אינספור מבקרים ישראלים. הוא ממוקם על ראש גבעה ומציע נוף פנורמי על עמק קטמנדו ומהווה סמל משמעותי למורשת הנפאלית ולשיטות בודהיסטיות. ישראלים אוהבים לטייל בעיר העתיקה בהקטפור הממוקמת במרחק נסיעה קצר מטקמנדו וידועה בארכיטקטורת ימי הבניים ובמלאכת היד שלה המפוזרת בכל מקום.בטקמנדו תהנו גם מפסטיבלים של העיר, כמו  Dashain ו-Tihar, בהן י שמוזיקה מסורתית, ריקודים וטקסים.

 

חוויות רוחניות ודתיות

האווירה הרוחנית של קטמנדו היא מוקד משיכה להרבה תיירים, ביניהם גם הישראלים, שבאים ומחפשים חוויות עמוקות ומשנות חיים. העיר עצמה היא מרכז רוחני עם מגוון מסורות הינדיות ובודהיסטיות. אחד האתרים הרוחניים המשמעותיים ביותר הוא מקדש Pashupatinath שהוא בעצם מתחם מקדשים הינדיים קדושים על גדות נהר באגמטי. המקדש מושך אליו אלפי עולי רגל שמשתתפים בטקסים השונים ובאים באינטרקציה עם המאמינים. אחת הסטופות הגדולות בעולם, ה- Boudhanath Stupa היא אתר חובה נוסף למטיילים ישראלים בעלי נטייה רוחנית. היא מרכז הבודהיזם הטיבטי והיא מוקפת במנזרים ובחנויות טיבטיות. ישראלים יכולים להשתתף בהקפת הסטופה ולספוג הרבה אווירה שלווה עם נוכחותם של הנזירים, צליל הפעמונים וריח הקטורת. מעבר לכך, קטמנדו מציעה גם ריטריטים רבים למדיטציה וליוגה, הממוקמים בסביבה המושלמת ומאפשרים מפגשי מדיטציה מודרכים, שיעורי יוגה ופילוסופיה בודהיסטית. העיסוק בפרקטיקות הללו מאפשר לישראלים להכיר את עצמם יותם ולחזור הביתה עם תחושה שלווה ומאוזנת יותר. השילוב המיוחד בקטמנדו של חקר רוחני ובריאות פיזי הפך אותה ליעד הוליסטי עבור הרבה מהמטיילים הישראלים.

 

יוצאים לטרקים

קטמנדו משמשת שער לכמה ממסלולי הטרקים המפורסמים בעולם, מה שהופך אותה ליעד אידיאלי עבור הרפתקנים וחובבי טבע מכל העולם, וכמובן מישראל. הקרבה שלה להרי ההימלאיה מביאה לשפע של אפשרויות טרקים, החל מטיולים קצרים ועד משלחות מאתגרות. אחד ממסלולי הטרקים הפופולאריים ביותר הוא טרק האוורסט בייס קמפ, המציג את היופי המלכותי של הפסגה הגבוהה בעולם. המסע למחנה הבסיס של האוורסט מתגמל את מי שאמיץ מספיק לצאת אליו, עם נופים עוצרי נשימה, קרחונים, כפרים מדהימים והרבה שלווה. גם Circuit Annapurna הוא מסלול מועדף בקרב המטיילים הישראלים. הטרק הזה לוקח את המטיילים דרך יערות סובטרופים, כרי דשא אלפיניים ומדבריות צחיחות. בדרך תפגשו כפרים מסורתיים בהם תחוו אירוח מקומי ותלמדו על התרבויות הייחודיות של האזור. גולת הכותרת של הטיול הזה הוא חציית מעבר ת'ורונג לה, אחד ממעברי הטרקים הגבוהים בעולם. תחושת ההישג אחרי שתעברו אותו והנופים הפנורמיים היפהפיים הופכים את הטקק הזה לחוויה בלתי נשכחת. אם אתם מגיעים לקטמנדו ומחפשים טיולים פחות מאתגרים, תוכלו לצאת לטיולי יום קצרים בגבעות ובעמקים שמסביב. הטיול של Nagarkot ל-Changunarayan למשל, מספק נופים מדהימים של הרי ההימלאיה ובו תפגשו גם כפרים מקסימים ושדות מדורגים. תוכלו לטייל גם לפארק הלאומי שיבפורי הממוקם בפאתי קטמנדו, בו תמצאו שבילים ציוריים והרבה חיות בר.

 

חיים מקומיים ושווקים

החיים המקומיים בטקמנדו מעניינים מאוד, וחלק ניכר מהם הוא השווקים המקומיים כמו תאמל, אסאן בזאר ודורבר מארג, שהם תענוג לכל מי שמגיע בטח בפעם הראשונה וגם בכלל. יש בהם המון צבעים, צלילים וניחוחות. תאמל במיוחד הוא יעד נפלא לישראלים. יש בו חנויות ומסעדות ואפשר להעביר בו זמן בכיף. אסאן בזאר הוא אחד השווקים הוותיקים בטקמנדו ויש בו חווית קניות מסורתית יותר. המטיילים הישראלים יכולים לטייל בין הסמטאות הצרות ולרכוש תבלינים, דגנים, ירקות וכלי בית. השוק מספק הצצה לחיי היומיום של תושבי קטמנדו והזדמנות מעולה לטעום קצת אוכל מקומי. אגב אוכל מקומי, הסצנה הקולינרית של קטמנדו היא דבר שכדאי לנסות. מגוון האוכל של העיר נע בין מנות נפאליות מסורתיות כמו מומו ודאל בהט ועד למטבחים בינלאומיים.

 

אכן קטמנדו מציעה למטיילים הישראלים מגוון חוויות מעשירות, מנקודות הציון התרבותיות וההיסטוריות ועד לרוחניות ולמטבח המקומי שלה, וכמובן הטרקים שרבים מהישראלים מגיעים במיוחד בשבילם. אם אתם מתכננים טיול לטקמנדו, אתם הולכים ליהנות מכל זה ומעוד הרבה יותר.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן