כותרות חמות :

החידושים בשוק הקריפטו שחשוב להכיר
החידושים בשוק הקריפטו שחשוב להכיר

החידושים בשוק הקריפטו שחשוב להכיר

קרדיט תמונה: freepik

מקודם

פעם, בהיסטוריה הרחוקה, בני אדם שילמו בעזרת סחורות או מתכות יקרות. אחר כך המצאנו את הכסף, ובעקבות המהפכה הדיגיטלית התווספה גם האופציה של מטבעות קריפטוגרפיים. השינוי הבא הוא התמזגות שוק הקריפטו בעוד ועוד תחומים של הכלכלה, כך שמטבעות כמו ביטקוין, את'ריום ואחרים הופכים לחלק בלתי נפרד מהחיים של יותר ויותר בני אדם.

קרנות סל מושקעות במטבעות דיגיטליים

ב-10.1.2024 נרשמה היסטוריה: רשות ניירות הערך בארה"ב, ה-SEC, אישרה ל-11 גופים פיננסיים להשיק קרנות סל המבוססות על הביטקוין. האישורים הגיעו לאחר שבמשך שנים ה-SEC סירבה לבקשות דומות. המניע לסירוב היה חשש מפני מהלכים לא כשרים בשוק המטבעות הקריפטוגרפיים וכתוצאה מכך הטיות מחירים ונזק למשקיעים. שינוי המדיניות מעיד על הפיכת הביטקוין למטבע שכן אפשר לסמוך עליו, ועל התחזקות מנגנוני ההגנה על המסחר הקריפטוגרפי. בהמשך, כך לפי הערכות שונות, תאשר ה-SEC גם קרנות סל מבוססות על את'ריום, כך שהיקף המסחר בפועל במטבעות דיגיטליים שונים ילך ויתרחב ויכלול גם שחקנים מוסדיים.

כרטיס אשראי שנותן לכם ביטקוין

דוגמה מצוינת נוספת לשינוי היחס כלפי ביטקוין ושאר מטבעות דיגיטליים, מחשד וחשש לאימוץ (בזהירות, כמובן) היא כרטיס האשראי maxback CRYPTO. כמעט כל חברת אשראי מעניקה למי שמשתמשים בכרטיסים שלה הטבות שונות, מכרטיסי קולנוע בהנחה משמעותית, דרך אפשרות לטוס לחו"ל במחיר מוזל וכלה בהחזרים כספיים בהתאם להיקף הרכישות. מקסבק קריפטו מעניק ביטקוינים. כלומר, מבחינת חברת האשראי מטבע דיגיטלי הוא מוצר אמין כמו כרטיס טיסה ובעצם גם כמו כסף "רגיל". הביטקוינים שמקבלים מחזיקי כרטיס אשראי זה מדי חודש נצברים לזכותם בחשבון ייעודי בחברת bits of gold, שהיא הגוף הגדול ביותר בישראל בתחום המסחר במטבעות קריפטוגרפיים (וכפוף באופן טבעי לרגולציה של משרד האוצר).

שינוי המדיניות בבנקים

השינויים הדרמטיים ביחס של הרשויות השונות ושל הגופים המרכזיים בעולם הפיננסים כלפי המטבעות הקריפטוגרפיים באים לידי ביטוי גם במדיניות של הבנקים בארץ. עד לפני זמן לא רב, רוב הבנקים סירבו באופן גורף לאשר פעולות המבוססות על כספים שמקורם בשוק הקריפטוגרפי. לאחר ששוק זה עבר תהליכי התבגרות מואצים, בנק ישראל הורה לבנקים לא לסרב באופן גורף, אלא לבחון כל מקרה לגופו. החשש העיקרי הוא מפני שימוש במטבעות קריפטוגרפיים כאמצעי להלבנת הון, אולם במקרים שבהם אין סיבה לחשוד בעבירה זו, הבנקים מאשרים למשל משיכת כספים שהתקבלו אחרי מכירת ביטקוין, את'ריום או כל מטבע דיגיטלי אחר.

יציבות בעידן של אי יציבות

אי אפשר להתכחש לעובדה שאנחנו חיים בעידן של חוסר ודאות ואי יציבות בהיבטים רבים. במדינה שבה רמת אי היציבות גבוהה, המטבע סובל באופן בלתי נמנע משחיקת ערכו. בהתאם ישנו תמריץ משמעותי לאזרחי אותה מדינה לחפש חלופות ואחת מהן היא המטבעות הקריפטוגרפיים. גם פיתוח פתרונות מתקדמים לשימוש בטוח והוגן בכל המטבעות החדשניים תורם להתרחבות הביקוש אליהם, כך שאין ספק שהם חלק בלתי נפרד מהעתיד של כולנו, ובעצם כבר מההווה של רבים.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן