כותרות חמות :

איך נבחר כירורג פה ולסת להרמת סינוס?
איך נבחר כירורג פה ולסת להרמת סינוס?

איך נבחר כירורג פה ולסת להרמת סינוס?

הרמת סינוס או הרמת רצפת סינוס, הוא טיפול אשר בדרך כלל מקושר לטיפולי שיניים אחרים ובעיקר לשתלים דנטליים. מדובר בהליך כירורגי אשר מאפשר הגדלה של נפח העצם בלסת העליונה. כאשר הולכים לטיפולי שיניים עדינים כאלה ואחרים, נדרש בהם כירורג פה ולסת מקצועי, מנוסה ואם אפשר שיהיה גם סבלני ועדין. במאמר הבא נבין מהי הרמת סינוס ואיך בוחרים כירורג מתאים לביצוע הטיפול.

מה הם הסינוסים ומה התפקיד שלהם?

ניתן להגדיר את הסינוסים כמעין מערות קטנות או חללי אוויר, הממוקמים בתוך הגולגולת של כל אחד ואחת מאיתנו, מעל עצם הלסת העליונה, משני צידי האף ובעיקר בקרבה משמעותית לשורשי השיניים.

 

הסינוסים אשר רלוונטיים לתחום רפואת השיניים ולניתוח הרמת רצפת סינוס, נקראים הסינוסים המקסילריים. בין התפקידים השונים והחשובים שמוטלים על הסינוסים, נוכל למצוא הקלה במשקל הגולגולת על הגוף, חימום וניקוי האוויר בדרכו פנימה לגופינו ועוד.

 

 

באילו מקרים יהיה צורך בניתוח הרמת סינוס?

ניתוח הרמת סינוס הוא טיפול אשר מתבצע אך ורק בלסת העליונה בחלקה האחורי.

בדרך כלל, עקב מגבלות אנטומיות מולדות או כאלו שנרכשו במהלך השנים, שתל מהעבר עלול לחדור את העצם, שכבר איבדה מהנפח הטבעי שלה, ולפגוע בסינוס.

 

מחסור בעצם הלסת אם כך, עלול להיות כתוצאה מפגם לסת מולד, כתוצאה ממחלה, בעקבות נזק מסוים שנגרם לרקמה או בשל סיבות נוספות. בדרך כלל לאחר אובדן שיניים בגלל סיבות שונות, יהיה צורך בשתלים דנטליים. כאשר יש חוסר בעצם אין למעשה אחיזה לשן המושתלת ולכן לא ניתן יהיה לבצע השתלות דנטליות ויהיה צורך, בניתוח להרמת סינוס על מנת להתגבר על המגבלה ולהמשיך להשתלת השתלים הדנטליים.

 

 

אילו סוגי ניתוחים להרמת רצפת סינוס קיימים?

קיימים 2 סוגים מרכזיים של ניתוח להרמת רצפת סינוס.

 

הרמת סינוס סגורה: נעשית במצבים קלים ופשוטים יותר. הרמת סינוס סגורה תאפשר אמנם הוספה של נפח מוגבל לעצם הלסת, אך מתאפשרת לביצוע דרך חלל הפה ובאמצעות קדח מינימלי בעצם הלסת. ניתן לבצע ניתוח זה רק כאשר קיים נפח עצם משמעותי בלסת.

 

הרמת סינוס פתוחה: במקרים מורכבים ומסובכים יותר, בהם יש רק נפח מצומצם מאוד של עצם בלסת, יהיה צורך בניתוח הרמת סינוס פתוחה. במהלך ניתוח זה יבוצע קדח קטן אותו ניתן להגדיר כמעין פתיחת 'חלון' דרכו ניתן יהיה לבצע את הרמת רצפת הסינוס.

 

 

אילו כישורים נדרשים מהמנתח בסוג כזה של ניתוח?

ניתוח הרמת רצפת סינוס אינו נחשב לניתוח מורכב מאוד, אך עם זאת הוא ידוע בתור הליך אשר מצריך ידע נרחב, כישורים נקודתיים, ניסיון רב ולכן, מומלץ לבצע אותו אך ורק אצל כירורג פה ולסת מומלץ.

 

פעמים לא מועטות, הרמת סינוס תהיה מלווה בטיפולים אחרים באותו הניתוח, או בטיפולי המשך כמו שתלים דנטליים וכדומה. זו היא סיבה נוספת אשר נרצה להיות תחת אחריות של זוג ידיים מקצועיות ומדויקות, אשר יוכלו להחזיר לפה שלנו מראה בריא והרגשה טובה.

 

 

איך בוחרים כירורג פה ולסת מומלץ לביצוע הרמת סינוס?

אנשים בוחרים את הרופא המומחה הרלוונטי עבורם בדרכים מגוונות ושונות. כמעט לכולנו, תהיה המלצה חמה או דיס-המלצה על רופא כזה או אחר. לעיתים רבות אנשים ממליצים על רופאים מבלי לעבור אצלם שום טיפול ורק בגלל ששמעו עליו מאנשים רבים אחרים.

 

יש כמובן גם דרכים אחרות לבחור כירורג פה ולסת מומלץ והרשת מלאה בפרסומות ותכנים אשר יסבירו גם לכם, איזה רופא אתם צריכים. אך הדרך החכמה והנכונה ביותר להתרשם מרופא מסוים, היא לקרוא את הרזומה של הרופא המנתח, לראות היכן למה והיכן עבד וכן מה היה פועלו במשך השנים. בנוסף, פגישת ייעוץ ראשונית עם הרופא, תעניק לנו גם את ההרגשה לגבי הנוחות שאנו מרגישים עם אותו רופא.

 

השילוב של שלושת הדברים האלו – המלצות, בדיקת רקע יסודית ופגישת ייעוץ, תוכל לתת לכם את התובנות והמסקנות הנכונות לבחירת כל רופא מטפל וכן לכירורג פה ולסת.

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן