כותרות חמות :

מה זה חיתוך לייזר ולמה זה משמש
מה זה חיתוך לייזר ולמה זה משמש

מה זה חיתוך לייזר ולמה זה משמש

קרדיט תמונה freepik

 

חיתוך לייזר מאפשר לעשות שימוש באופן מדויק בהכנה וייצור של חומרים שונים לצרכי תעשייה. אם בעבר היו משתמשים סוגי הליכים שונים כמו חריטה, כרסום, השחזה וכיוצא בכך, כיום עם התפתחות הטכנולוגיות השונות בתחום, משתמשים בלייזר כדי לחתוך במדויק עבור תעשיית הרפואה, תעשייה האלקטרוניקה, תעשיית הבטחון ועוד. טכנולוגיית הלייזר מאפשרת למקד אנרגיה או קרינה בשילוב אמצעי מדידה שמאפשרים סימון על החומר. בדרך כלל, שיטה זו מתאימה בעיקר לחומרי גלם שטוחים כמו יריעות מתכת שונות. מדובר למעשה בתהליך טרמי בו מיקור של אור ואנרגיה יכולים להמיס איזורים מאד ממוקדים, כך אפשר לחתוך צורות מורכבות, באופן מדויק. קרן הלייזר ממוקדת ועוצמתית.

 

חיתוך לייזר – מתי משתמשים בו ומה היתרונות?

טכנולוגיות ותיקות יותר לפני שהתפתח חיתוך לייזר לא איפשרו להגיע לתוצאה מדויקת של תוצרים, או שהעבודה עליהם הייתה פחות יעילה, לקחה יותר זמן ועלתה יותר כסף. בטכנולוגיות חיתוך לייזר מתקדמות שקיימות כיום יש יתרונות רבים עליהם נפרט:

  1. חיתוך מדויק – הלייזר מאפשר להגיע לרמת גימור מדויקת של התכנון המקורי. החיתוך מדויק, חלק ונעים למגע.
  2. יכולות ניקוב וחיתוך מורכבות חיתוך לייזר מאפשר להגיע לדיוק גם בצורות מורכבות יותר, בעוביים שונים ובסגנונות שונים.
  3. גימור איכותי ומדויק – באמצעות חיתוך הלייזר התוצאה המתקבלת בעל רמות גימור מדוייקות קרובות ככל האפשר לתוכנית המקורית.
  4. עבודה עם חומרי גלם שונים – חיתוך הלייזר עובד על חומרים שונים כמו מתכות, עץ, חומרים תרמו-פלסטיים, עץ, זכוכית ועוד.
  5. תהליך מהיר – חיתוך באמצעות לייזר הוא מדויק ומהיר מאד וחוסך זמן וכסף.

מה אפשר לייצר באמצעות חיתוכי לייזר?

באמצעות חיתוכי לייזר אפשר לחתוך ולחרוט באופן מדויק על דיקטים, עצים, אקריליק, עור, קרטון, מתכת, זכוכית (עליה ניתן לחרוט בלבד) גומי, אבן, בטון ושיר (גם עליהם ניתן רק לחרוט) ואפילו מאכלים. באמצעות לייזר אפשר לעצב תמונות, מצבות, חותמות גומי, איורים על זכוכית, מזכרות אישיות שונות ועוד. השימוש בטכנולוגיה מאפשר לחתוך אביזרים עיצוביים שכולנו מכירים ומשתמשים בהם עבור מתנות ופריטי עיצוב וגם עבור פריטים מורכבים של תעשיות שאינם בשימוש יומיומי של כלל האוכלוסיה.

איך מתבצע תהליך החיתוך?

כדי לייצר חיתוך בלייזר צריך קובץ וקטורי מעוצב שכולל בתוכו צבעים, חיתוכים, חריטות, צריבות. מכונת הלייזר יודעת לתרגם את הקבצים האלו לפעולה בפועל. המכונה פועלת לפי התוכנית, ממקדת את קרן הלייזר וגורמת לפעולת צריבה, אידוי, המסה וחיתוך שמשאירה את הקצוות בגימור חלק.

מי משתמש בחיתוך לייזר?

ישנם גורמים רבים כיום שמשתמשים בטכנולוגיה הזו, גם בתעשיות מקצועיות כמו תעשיית הרפואה שמשתמשת בטכנולוגיה לחיתוך מדויק של אביזרים רפואיים שונים לשימושים שונים, בתחום הבטחון משתמשים בחיתוך לייזר עבור אביזרים שונים לתעשייה וגם מעצבים, אדריכלים, חברות פרסום ועוד.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן