כותרות חמות :

מצלמות אבטחה חכמות – מה צריך לדעת על האפשרות הזו
מצלמות אבטחה חכמות – מה צריך לדעת על האפשרות הזו

מצלמות אבטחה חכמות – מה צריך לדעת על האפשרות הזו

קרדיט תמונה: freepik

מקודם

פיתוחים טכנולוגיים משפיעים על כל תחומי התעשייה, גם כאשר מדובר על מצלמות אבטחה, האפשרות לפיתוחים מתקדמים הובילה לפתרונות חדישים בתחום. אם בטיחות המבנה שלכם חשובה לכם, יתכן מאד שכדאי לכם להתקין מצלמות אבטחה חכמות שיאפשרו לכם להגביר את תחושת הבטחון ולפקח אחר הנעשה בשטח שלכם. נפרט פה על כל האפשרויות שנוגעות לנושא של מצלמות אבטחה חכמות, ונציע המלצות וטיפים שונים למי שמתעניין בנושא.

מצלמות אבטחה חכמות – איך מתחילים?

הנושא של התקנת מצלמות אבטחה חכמות כולל בתוכו מספר שלבים עיקריים:

  1. הסכמה גורפת מדיירי המבנה – כאשר מדובר על מצלמת אבטחה בבית פרטי כל אחד יכול לעשות מה שהוא רואה לנכון, אבל כאשר מדובר על מבנה משותף, בין אם מדובר במבנה פרטי כמו בניין מגורים ובין אם מדובר במבנה עסקי כמו בניין משרדים, יש לקבל הסכמה גורפת להתקנה המצלמות מכל דיירי המבנה.
  2. מצלמות גלויות או סמויות – כאשר מחליטים על התקנת מצלמות צריך לחשוב אם עדיף להתקין מצלמות גלויות או סמויות כאשר לכל סוג מצלמה יתרונות וחסרונות. סוג המצלמה שתבחרו ישפיע על אופן ההתקנה של המצלמות, שבדרך כלל יעשה על ידי טכנאי אזעקות לבית או איש מקצוע אחר בתחום האבטחה.
  3. החלטה על אזור ההתקנה – חשוב לקבל החלטה היכן נמקם את המצלמות באזורים המשותפים, איזה אזורים דורשים לדעתנו פיקוח. בבניינים משותפים אפשר להחליט להתקין מצלמות באזור של מחסנים אם יש, בחנייה המשותפת לדיירי הבניין, בכניסה לבניין או במעליות. מלבד ההחלטה היכן למקם את המצלמות צריך להחליט איזה שטח הן צריכות לכסות. האם המצלמות ממוקדות לאזור מסוים וספציפי או אזור רחב יותר.
  4. שמירת הקלטות או צילום בלייב – צריך להחליט אם המצלמות משמשות לפיקוח של מישהו שצופה בהקלטה בכל רגע נתון או דורשות שמירה של המצולם בהן.

מה היתרונות של התקנת מצלמות אבטחה בשטח משותף?

להתקנת מצלמות אבטחה ישנם מספר יתרונות ברורים. ראשית כל, עצם ההתקנה של המצלמות והנוכחות שלהן מייצרות הרתעה. פורצים או מפרי חוק אחרים עלולים לנהוג אחרת כשהם שמים לב שיש מצלמות אבטחה במקום. זו אחת הסיבות שלפעמים כאשר יש בעיות תקציב או הסכמה גורפת בבניין משותף, ישנם מקרים בהם בוחרים להתקין מצלמות דמה שאינן מצלמות באמת, רק לשם ההרתעה. מצלמות אלו לא מתעדות את השטח אבל כן יכולות לתת את התחושה של פיקוח, והן כמובן עולות הרבה פחות ממצלמות אבטחה אמיתיות. יחד עם זאת מצלמות אבטחה אינן רק מרתיעות הן גם מתעדות עבירות שונות או יכולות לעזור ליישב נושאים לוויכוח בשטח ציבורי. אם חלילה נכנס מישהו מפוקפק לבניין המשותף שלכם אפשר לבחון אותו במצלמות האבטחה ולהשתמש בתיעוד הזה כדי להגיש תלונה למשטרה לדוגמה.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן