כותרות חמות :

מציאת מתווך במרכז המדינה בקליק
מציאת מתווך במרכז המדינה בקליק

מציאת מתווך במרכז המדינה בקליק

תמונה: freepik

מקודם

אם אתם מעוניינים למצוא בקליק את המתווך אשר יהיה אחראי על רכישת או מכירת דירה, שטח חקלאי, חנות, מגרש או כל נכס אחר, חשוב לדעת שיש מאחוריכם רוח גבית מאת מקצוען אמיתי בתחום, אחד שבאמת מבין את הצרכים שלכם. כיצד מוצאים את אותו מתווך? – המשיכו לקרוא.

למצוא מתווך מקומי – מה זה אומר?

למצוא מתווך זה דבר אחד, ולמצוא מתווך מקצוען זה דבר אחר לגמרי. לצורך העניין, רגע לפני שאתם סוגרים עם מתוך כזה או אחר, חשוב לדעת שהוא מכיר היטב את האזור בו אתם מעוניינים למכור או לרכוש נכס, שטח, מגרש וכו'. בסופו של דבר, ככל שהמתווך יכיר טוב יותר את האזור בו הוא מציע שירותי תיווך, ככה ההצעות שלו יהיו יותר רלוונטיות לכם. זו הסיבה לכך כי איתור מתווכים במרכז הארץ תמיד צריך להתבצע ברמה הלוקאלית. אגב, זו גם הסיבה לכך שבאופן הזה פועלים אתרי אינטרנט של השוואות מחירים. כאשר אתם מקבלים הצעות דרך אתרים אלו, אתם בדרך כלל מקבלים אותן אך ורק מאת משרדי תיווך באזור הספציפי שלכם.

כל המתווכים גובים את אותה העמלה?

התשובה היא: לא, לא כל המתווכים גובים את אותה עמלת תיווך, אבל כן כולם עובדים לפי טווח מסוים. בין אם מדובר בנכס מגורים, שטח חקלאי, נכס מסחרי או עסקי ועוד, ברוב המקרים העמלה של המתווך תנוע בין 1% ל-2%. אגב, חלק מהמתווכים גובים את העמלה שלהם מ-2 הצדדים בעסקה, זה מאוד תלוי בסוג העסקה ובסכום שלה. יש לציין, עמלת תיווך היא משהו שאכן נהוג להתמקח עליו, ככה שאתם יכולים להרגיש חופשי להפעיל את כישורי המו"מ שלכם, אבל קחו בחשבון כי השוואת מחירים בעצם עושה בדיוק את זה – מוזילה עלויות. לכן, אם אתם לא בהכרח נמנים בין האנשים אשר נהנים להתמקח על מחירים, תנו לאתרי השוואת מחירים לעשות זאת עבורכם.

עבודת המתווך במרכז שונה מעבודת מתווכים אחרים?

כן ולא. מצד אחד, במרכז הארץ ישנם לא מעט נתונים שמתווכים עשויים לקחת בחשבון, כמו למשל נתונים סוציו אקונומיים ונתוני דמוגרפיה על מנת לאפיין את עבודתם ואף להגדיר את העמלה שלהם. עם זאת, המהות של עבודת התיווך תמיד נשארת זהה בכל האזורים ברחבי הארץ. אם אינכם בטוחים מה המתווך אמור לעשות עבורכם, התשובה בדרך כלל תתחלק ל-2 משימות עיקריות:

  • מתווכים אמונים על הפגשה בין הצדדים בעסקה, לרבות סיוע בניהול מו"מ על סגירת העסקה.
  • מתווך יהיה אחראי על ייצוג האינטרסים של כל צד בעסקה, בעודו מעביר הצעות ומשמש בתור צלע מקשרת בין הצדדים.

בסופו של דבר, התפקיד של המתווך הוא ללוות את הצדדים בעסקה עד הרגע המיוחל של חתימת החוזה. לכן, כל עוד אתם מחפשים תיווך, כדאי לבדוק שהמתווך באמת יכול לקחת תחת אחריותו את כל המשימות שאתם צריכים שהוא יבצע.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן