כותרות חמות :

מה שחשוב לדעת על התקנת ג'קוזי בחצר
מה שחשוב לדעת על התקנת ג'קוזי בחצר

מה שחשוב לדעת על התקנת ג'קוזי בחצר

גם freepik

 

התקנת ג'קוזי בחצר הופכת את המרחב החיצוני שלכם למקום משודרג, מושלם להירגע אחרי יום ארוך או לאירוח מפגשים עם חברים ובני משפחה.

יחד עם זאת, התהליך כולל יותר מסתם בחירת דגם וחיבורו לחשמל. הנה מדריך פשוט שיעזור לכם  בתהליך, כך שתוכלו ליהנות מהג'קוזי שלכם בבטחה עם סדרת הצעדים הנדרשים להתקנה קלה.

בחירת הנקודה הנכונה להתקנת ג'קוזי בחצר

ראשית יש להחליט על המקום המתאים להתקנת הג'קוזי, ולקחת בחשבון את הפרטיות, הנגישות והנוף, כמו גם הצבתו על משטח יציב וישר שיכול לתמוך במשקלו כשהוא מלא במים ובדיירים. רפידות בטון ודקים מחוזקים הם בחירות נפוצות.

אישור צרכי החשמל

יש לבצע את התקנת החשמל בהתאם להנחיות היצרן, ולהכיר היטב את מפרט הג'קוזי על מנת להבין את צרכי החשמל שלו, עם התמקדות בפרטים על דרישות מתח, זרם וחיווט.

כדי להקפיד על בטיחות ועמידה בתקנים החוקיים, חשוב לשכור שירותי חשמלאי מוסמך שיש לו ניסיון בהתקנת ג'קוזי, כדי שיוודא שחיבורי החשמל תואמים את חוקי הבנייה ותקנות הבטיחות, כך שכשאתם בודקים כמה עולה ג'קוזי, קחו חשבון גם את עלויות שכירת שירותי חשמלאי מוסמך.

המשקל הבסיסי של הג'קוזי

זהו שיקול חשוב, מכיוון שג'קוזי עמוס במלואו יכול לשקול טון – תרתי משמע, ואם אתם חושבים שהדק שלכם יכול להתמודד עם המשקל, עדיין כדאי שתזמינו שירות של מעריך מקצועי על מנת לוודא שהדק אכן יכול לתמוך במשקל הג'קוזי ללא סיכון לקריסה. עבור התקנות קרקע, מומלץ בדרך כלל כרית בטון בעובי של לפחות 10 סנטימטרים.

תכנון אספקת מים וניקוז

אמנם אין צורך בהתקנת קו מים העובר ישירות אל הג'קוזי, אבל יש צורך בצינור קרוב למילויו. כמו כן, יש לתת את הדעת על המקום שאליו עוברים המים במהלך הניקוז, ולוודא שלא תיווצר הצפה בחצר שלכם או של השכנים שלכם. לכן יש להבין את התקנות הנוגעות לניקוז מים, במיוחד אם אתם מתכננים התקנת בריכה עם ג'קוזי.

משלוח והתקנה

מתקני ג'קוזי הם מגושמים וכבדים, ולכן ברוב המקרים תהליך ההתקנה, כולל המשלוח, אינם ניתנים לביצוע עצמאי. ברכישת הג'קוזי, חשוב לשאול את הצוות המקצועי של חברה שמתמחה בשיווק מוצרי ספא ביתיים, לגבי שירותי משלוח והתקנה.

מתקינים מקצועיים יכולים להתמודד עם ההרמה הכבדה ולוודא שההתקנה מתבצעת כהלכה, ממיקום ג'קוזי בחצר ועד חיבורי החשמל.

כימיקלים ותחזוקה

שמירה על ניקיון הג'קוזי ועל איזון המים חיונית לבריאות שלכם ולעמידות המתקן לטווח הארוך, לכן חשוב להקפיד לבדוק באופן קבוע את המים ולהתאים את המים בכימיקלים לפי הצורך כדי לשמור על רמות ה-pH והחיטוי הנכונות.

חשוב לא פחות לתכנן לוחות זמנים קבועים לניקוז וניקוי של ג'קוזי בחצר, כמו גם להחליט על מועדים קבועים לבדיקה והחלפת מסננים.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן