כותרות חמות :

סודות התאורה לחדר השינה
סודות התאורה לחדר השינה

סודות התאורה לחדר השינה

חדר השינה הוא המרחב הרגוע, האינטימי והמרענן בסביבת המגורים וכדאי להשקיע בתכנונו, אכלוסו ברהיטים ואבזורו בפריטים משלימים להשגת מראה אטרקטיבי ואווירה של שלווה.
תכנון תאורה הוא חלק בלתי נפרד מהפרויקט העיצובי ותאורה יכולה לקדם שינה טובה יותר, להעלות את מצב הרוח ולהעצים את תחושת הרוגע בחלל.

קרדיט תמונה: Freepic

לפניכם צרור של טיפים כיצד לעצב תאורה נהדרת לחדר השינה במספר שלבים פשוטים:

תאורה שכבתית לחדר השינה שלכם

תאורה שכבתית רב תכליתית היא התשתית הראויה לכל חדר וגם לחדר השינה. יש לבסס מספר רבדים, זאת על מנת להשיג את האפקט המשולב הטוב ביותר. השלב הראשון יהיה תאורת בסיס היקפית ורחבה עילית שתכסה שטח רחב ככל שניתן בחלל באמצעות נורות תליון או שנדליר.
הרובד השני יהיה של תאורה תכליתית מכוונת מטרה ייעודית וממוקדת מטרה, כמו למשל, בדמות מנורת לילה המאירה את אזור השידה, מתאימה לקריאה וכדומה והשכבה השלישית המשלימה היא של תאורת מבטא שנועדה לצרכי הדגשה ויצירת אווירה.
חשוב מאוד לשלוט בגופי התאורה באמצעות דימרים שמאפשרים לווסת את עוצמת האור לפי הדרישה והצרכים ובהתאם לתאורה הטבעית. כך למשל, נורות צהובות ורכות יפיצו זוהר חם ומגע מרגיע ורך לקראת שינה וקידום הרפיה בעוד טמפרטורות קרירות ואור לבן ייטו להמריץ ויתאימו לזמן של אור יום.

ליל מנוחה עם המנורה הנכונה לצד המיטה

השקיעו בבחירת מנורות איכותיות ומעוצבות תוך הקפדה על סטנדרטים גבוהים ובמיוחד בבחירתה של מנורת לילה שתשרת אתכם בנאמנות.
שימו לב לטמפרטורת הצבע במיוחד אם מדובר במנורה שתדלוק לילה שלם (למשל, אם נרדמתם באמצע הקריאה) כדי שתיצור אווירה נעימה ולא תשפיע על איכות השינה. כדאי להתייחס גם לעמידות ותוחלת החיים – נורות LED מספקות יעילות אנרגטית גבוהה ומפזרות אור נעים כמו כן, אינן מתחממות כך שלא נשקפת סכנת כוויה.
היום ניתן גם למצוא דגמים פונקציונליים במיוחד עם יציאות USB מובנות להטענת מכשירים והפעלה מרחוק באמצעות אפליקציות חכמות. בכל מקרה, שימו תשומת לב מרבית למיקום של מנורת לילה כך שלא יסנוור ולא בקו הראייה בשכיבה אלא מעל או כוונו את האהיל כלפי מטה לפיזור האור.

בוחרים את הטאץ' הייחודי

המבחר העדכני של מנורות בחנויות מסחרר. ניתן ליהנות מעיצובים שנעים בין סגנון תעשייתי, קלאסי, מנורות ויטראז' קסומות ווינטג' ייחודיות וכן עושר של צבעים, מרקמים, גדלים וצורות.
מהזווית האסתטית, שקלו גופי תאורה שיתמזגו בהרמוניה עם העיצוב הכולל בין אם מדובר בחדר שינה בעיצוב מינימליסטי מאופק ואלגנטי או חדר שינה רומנטי קסום – תוכלו להוסיף חיזוקים של צבע באמצעות מנורות ססגוניות או להפך, לבחור גופי תאורה בהירים מעודנים לחלל צבעוני.
כנ"ל בנוגע להרמוניה בין חומרים או צורות – חשבו איך גופי התאורה ישתלבו בצורה חלקה בחלל בהתאם לאלמנטים צורניים בחדר או לחומרי גלם דוגמים וטקסטורות דומות.

בכל הנוגע לגודל – בחדרים עמוסים או צרים אפשר להתקין אורות שקועים או תאורת מסלול, תאורת תקרה צמודה קומפקטית ומודרנית או מנורות מרחפים בטאץ' יוקרתי בסגנון מודרני ובחללים רחבי ידיים ללכת על גופי תאורה יותר אקסטרווגנטיים. בחדרים צרים או גדושים אפשר להציב את מקור האור מול מראה על מנת להעצים את התאורה.
כמו כן, תוכלו להשתמש בתאורה מבחינה טכנית גם להוספת עניין וויזואלי בהארת מוקדים ייחודיים כמו תבליטים על הרהיטים או הארתן של יצירות אמנות. אפשר גם ליצור מוקדים מעניינים בשימוש של גופי תאורה בולטים בנוכחותם כמו מנורה עומדת לצד כורסת קריאה.
הקפידו לרכוש מנורות ממקום אמין שמציע שפע של מנורות משובחות ברמה גבוהה בהתאמה להעדפות ולצרכים.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן