כותרות חמות :

השכרת מיני מחפרון או השכרת בובקט?
השכרת מיני מחפרון או השכרת בובקט?

השכרת מיני מחפרון או השכרת בובקט?

תמונה freepik

 

מיני מחפרון ובובקט הם שני כלי עבודה הנדסיים שנהוג להתבלבל בניהם, בעיקר בגלל הגודל הקטן שלהם וגם בגלל שהשם בובקט הוא גם השם של אחת החברות שמייצרת כלים אלו. במאמר הבא נסביר את ההבדל בין השניים ומתי צריך כל אחד מהם.

מהו בובקט?

בובקט הוא למעשה כלי צמ"ה הנדסי מודרני ששמו בעברית הוא "מיני מעמיס". לכלי זה יש תא נהג קטן, הדומה לתא שקיים בטרקטור, זרועות הרמה שמחוברות לכף קדמית ואפשרות לחיבור של כלים מגוונים.

השכרת בובקט מבצעים בחברות שעוסקות בעבודות עפר וניתן להזמין את הכלי ולעבוד עליו באופן עצמאי או להזמין אותו יחד עם מפעיל.

מתי משתמשים בבובקט?

השימוש בבובקט מתאים למגוון רחב של עבודות בניהן: העמסה של ציוד כבד שלא ניתן להעביר באופן ידני, עבודות עפר מגוונות הן במרחב הציבור והן במרחב הפרטי, הידוק של קרקע לפני הנחת דשא ועוד.

בובקט הוא כלי מאוד שימושי באתרי בנייה ובתים שמבצעים בהם שיפוצים ובגלל שהוא קטן כל כך, הוא יכול להיכנס גם למקומות קטנים מאוד ולבצע את העבודה.

כמה עולה להשכיר בובקט?

עלות השכרת בובקט מחברות לעבודות עפר כמו SOS שירותי עבודות עפר, נעה בין 1200 – 1850 ₪ ליום.

לא ניתן להשכיר את הכלי למספר שעות ולשלם רק עליהן. התשלום הוא על יום עבודה שלם. לרוב, תזדקקו לבובקט יותר ממספר שעות ולכן השכרה ליום שלם היא הגיונית מאוד.

מהו מיני מחפרון?

מיני מחפרון שונה מהבובקט, על אף שבגודל, הם נראים דיי דומים. המיני מחפרון, בדומה לשמו, נועד לצורך חפירה ולא העמסה כמן הבובקט.

למיני מחפרון יש זרוע מודולרית שבקצה שלה יש את ראש המחפרון ואיתו ניתן ליצור תעלות בקרקע ועוד פעולות אחרות.

השכרת מיני מחפרון מתבצעת אצל חברות העוסקות בעבודות עפר וגם אותו אפשר להשכיר באופן עצמאי או עם מפעיל שמגיע אליכם ליום שלם של עבודה.

מתי משתמשים במיני מחפרון?

במיני מחפרון משתמשים לצורך שירותי עבודות חפירה בפריסה ארצית. בין העבודות שניתן לבצע באמצעותו:

  1. חפירה של תעלות ביוב – כשמתכננים שכונה חדשה למשל, יש צורך בחפירות מרובות שניתן לבצע באמצעות מיני מחפרון.
  2. חפירת בריכות בחצרות – בעזרת מיני מחפרון ניתן לחפור בשטחים פרטיים בריכות קטנות.
  3. הריסה של משטחי אספלט – כשרוצים ליצור כביש חדש ותשתיות חדשות, בעזרת מיני מחפרון ניתן לבצע הריסה של האספלט הישן בקלות.

 

למיני מחפרון יש המון שימושים והוא אחד הכלים שקבלנים מזמינים באופן קבוע לאתרי בנייה, בין אם מדובר בשכונה שלמה בבנייה רוויה או בית פרטי שנמצא בשיפוצים. כמו כן, במיני מחפרון יש שימוש רב כאשר מדובר ביצירת תשתיות ציבוריות כמו יצירת כבישים, יצירת מדרכות, תעלות ביוב וכדומה.

כמה עולה להשכיר מיני מחפרון?

עלות בסיסית של מיני מחפרון נעה בין 1500 ל- 2200 שקלים ליום. המחיר עשוי לעלות לפי הכלים שאתם מעוניינים להרכיב עליו ובמידה ואתם זקוקים גם למפעיל.

העלות אמנם יקרה, אך היא מאוד משתלמת, כי בסופו של דבר, עלות רכישה של מיני מחפרון תעלה לכם כ-250 – 300 אלף שקלים, מחיר שלא תמיד משתלם.

רוב הקבלנים משכירים את המחפרון ליום עבודה שלם ומשלמים בנפרד למפעיל. מומלץ לבדוק מה יותר משתלם לכם, לשלם למפעיל פרטי או למפעיל מהחברה שבה השכרתם את הכלי.

לסיכום, בובקט ומיני מחפרון הם שני כלים שונים שמיועדים לעבודות אחרות. הם דומים במראה שלהם ובגודל, אבל הייעוד של כל אחד מהם הוא שונה.

המאמר בשיתוף חברת בובקט SOS: https://bbobcat.com

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן